Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 133, 134, 135 ... 192, 193, 194   >>
37 besök senaste veckan (1138746 totalt)
Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010
Inlägg: 904



Grym prestation att få ihop allt så snabbt, imponerande. Grattis till en tredje plats trots att materialet inte var hundra (splittern)!

_________________
Fredrik Hård
Clio Sport 172-02
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare



_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
1:16.2 på Mantorp igår och 2a plats i Unlimited på Timeattack Festival / King of Mantorp.
Vill påpeka att det här var första och ENDA fulla varvet på slicks hittills där inget har strulat. Det var därmed första gången inför Mjölby där jag kunnat gasa hela raksträckan så jag hade ingen befintlig referenspunkt på broms osv. Är sjukt nöjd med 16.2 med väldigt safe bromspunkter. Nu är man ju sugen på att åka tillbaka och kapa en sekund vilket finns rätt "lätt" i körningen

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



GustafB skrev:
1:16.2 på Mantorp igår och 2a plats i Unlimited på Timeattack Festival / King of Mantorp.
Vill påpeka att det här var första och ENDA fulla varvet på slicks hittills där inget har strulat. Det var därmed första gången inför Mjölby där jag kunnat gasa hela raksträckan så jag hade ingen befintlig referenspunkt på broms osv. Är sjukt nöjd med 16.2 med väldigt safe bromspunkter. Nu är man ju sugen på att åka tillbaka och kapa en sekund vilket finns rätt "lätt" i körningen


Wohoo!

Såg att du kom tvåa med fem hundradelars skillnad och undrade om just det du skrev. Hur många varv du hann köra och hur grejerna lirade.

_________________
Anders Hansson
Citera
Cammo
Västervik
Här sen Mar 2006
Inlägg: 4685



Ja, fast 1:16.2 är sjukt fort. Spännande att se när du fått lite mer "vana" med slicksen

_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu
www.maxxecu.se
021 Motor @Oggeracing
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



får du bara mekaniken att lira... så tror jag du blir favorit på Karlskoga thumbs up

den tror jag passar din bil bättre än dom andra snabba som richard och speedlab och puppan....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Stort Grattis, kul att se din utveckling av denna bil, imponerande bygge.

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Fredrik - SLC skrev:
får du bara mekaniken att lira... så tror jag du blir favorit på Karlskoga thumbs up

den tror jag passar din bil bättre än dom andra snabba som richard och speedlab och puppan....


Jag tycker också det borde vara så men av någon anledning har det varit större gap mellan mig och Rickard och Puppan där än Mantorp. Tror Puppan var ca 1,5 sek snabbare på Mantorp förra året men minst lika mycket snabbare på Gelleråsen som är en kortare bana.

Men jag har gjort ett stort kliv framåt med balansen i bilen nu jämfört med förra året så jag hoppas det kommer avspeglas i tiderna på Gelleråsen

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Phantom

Här sen Jul 2009
Inlägg: 465



GustafB skrev:
Fredrik - SLC skrev:
får du bara mekaniken att lira... så tror jag du blir favorit på Karlskoga thumbs up

den tror jag passar din bil bättre än dom andra snabba som richard och speedlab och puppan....


Jag tycker också det borde vara så men av någon anledning har det varit större gap mellan mig och Rickard och Puppan där än Mantorp. Tror Puppan var ca 1,5 sek snabbare på Mantorp förra året men minst lika mycket snabbare på Gelleråsen som är en kortare bana.

Men jag har gjort ett stort kliv framåt med balansen i bilen nu jämfört med förra året så jag hoppas det kommer avspeglas i tiderna på Gelleråsen


Jag tror faktiskt att Mantorp är väldigt bra för din bil, aeron får jobba på ett bra sett.
På tex Karlskoga så tror jag att du ligger lite efter pga att du har lite sämre mekaniskt grepp.
Och de låga dipparna i fartena passa porscharna fint med stora feta slicks bak och ett riktigt fint mekaniskt grepp.

_________________
Kinnekulle : 54.0
Mantorp 1.19.4
Gelleråsen 1:08.2
3.4L supra mkiv
Robin Antonsson
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3435



GustafB skrev:
Det var därmed första gången inför Mjölby där jag kunnat gasa hela raksträckan så jag hade ingen befintlig referenspunkt på broms osv. Är sjukt nöjd med 16.2 med väldigt safe bromspunkter.


Vad hade du för hastighet innan inbromsningen inför Mjölby? Från depåtaket där jag stod så såg det sjukt sent ut, typ straxt innan 50-skylten (70m?)

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Wärhner skrev:
GustafB skrev:
Det var därmed första gången inför Mjölby där jag kunnat gasa hela raksträckan så jag hade ingen befintlig referenspunkt på broms osv. Är sjukt nöjd med 16.2 med väldigt safe bromspunkter.


Vad hade du för hastighet innan inbromsningen inför Mjölby? Från depåtaket där jag stod så såg det sjukt sent ut, typ straxt innan 50-skylten (70m?)

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Phantom skrev:
GustafB skrev:
Fredrik - SLC skrev:
får du bara mekaniken att lira... så tror jag du blir favorit på Karlskoga thumbs up

den tror jag passar din bil bättre än dom andra snabba som richard och speedlab och puppan....


Jag tycker också det borde vara så men av någon anledning har det varit större gap mellan mig och Rickard och Puppan där än Mantorp. Tror Puppan var ca 1,5 sek snabbare på Mantorp förra året men minst lika mycket snabbare på Gelleråsen som är en kortare bana.

Men jag har gjort ett stort kliv framåt med balansen i bilen nu jämfört med förra året så jag hoppas det kommer avspeglas i tiderna på Gelleråsen


Jag tror faktiskt att Mantorp är väldigt bra för din bil, aeron får jobba på ett bra sett.
På tex Karlskoga så tror jag att du ligger lite efter pga att du har lite sämre mekaniskt grepp.
Och de låga dipparna i fartena passa porscharna fint med stora feta slicks bak och ett riktigt fint mekaniskt grepp.


Ja svansmotor-bilarna har svårslaget grepp ut ur långsamma böjar. Tror även balansen i min bil passar långa svängar typ parisern väldigt bra.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Wärhner skrev:
GustafB skrev:
Det var därmed första gången inför Mjölby där jag kunnat gasa hela raksträckan så jag hade ingen befintlig referenspunkt på broms osv. Är sjukt nöjd med 16.2 med väldigt safe bromspunkter.


Vad hade du för hastighet innan inbromsningen inför Mjölby? Från depåtaket där jag stod så såg det sjukt sent ut, typ straxt innan 50-skylten (70m?)


Hade låga 233 km/h igår. Fanns liite kvar att vrida på i laddtryck och motvinden var brutal. Förmodligen slår motvinden ännu hårdare mot min bil.

Ser dock i loggen att jag faktiskt bromsade ca 30 meter för tidigt
Påbörjade inbromsning, märkte att jävlar vad det bromsar det här kommer ju inte bli någon fart kvar vid apex, släpper bromsen under 35 meter, duttar till gasen och sen bromsar till lite grann igen innan apex.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
Ang skyltarna så bromsade jag nog runt 150 m tror jag.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3435



GustafB skrev:
Ang skyltarna så bromsade jag nog runt 150 m tror jag.


Då måste det varit din andra broms dutt jag såg då, makes more sens

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Lasse Karlsson
Arvika
Här sen Aug 2006
Inlägg: 852



Kul o se bilen, o grattis till bra tid.
1a gången jag kollat på Time attack, riktigt jul att se din bil o alla andra bilar med. Så många fina byggen.

Allt snurrade på rätt så bra hela dagen, inte tråkigt någon gång.

//Lasse

_________________
Lasse Karlsson

BMW M3 2002
POLESTAR2 2023
Citera
Rickard-v
Västerås
Här sen Dec 2015
Inlägg: 217



GustafB skrev:
Film tajm
https://youtu.be/GqpWiYXl_uA


Väldigt kort kameraman. Man ser ju knapp ut.

_________________
Rickard Vikström
VW Golf R
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7705



Fan vilken kurvhastighet

Aeron måste göra så mycket!

Mvh Erik Wedlund

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
MarcusKarlsson
Katrineholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 77



Hur mycket snabbare hade det gått om du haft samma vind i ryggen?

_________________
Marcus Karlsson - Katrineholm
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326


Trådstartare
erikjakan skrev:
Fan vilken kurvhastighet

Aeron måste göra så mycket!

Mvh Erik Wedlund


Man vänjer sig och tänker att så här är väl alla bilar

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo
<<   1, 2, 3 ... 133, 134, 135 ... 192, 193, 194   >>
37 besök senaste veckan (1138746 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande