Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 Turbo -01 ~GT2
tråden läst  
105280 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<< Föreg. sida  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
 
   
JohnC
Jönköping






Här sedan: 07 Sep 2004
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Aug 2017 13:20     Citera

Tycker att du gjort rätt åtgärder även om det gamla drevet kändes mer strömlinjeformat. Ryktet säger att en turbo kan komma upp i över 170 km/h på Anderstorp flygraka så även här gjorde du helt rätt i att fixa en splitter som inte viker sig.


_________________
John Carlsson

________________________
Porsche 944 s2 PCSR8B (såld)
Porsche 993 PCSR8C (såld)
Ginetta G20
Lotus Elise s2
Porsche Boxster S PCSR8B
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Cammo
Västervik






Här sedan: 09 Mar 2006
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Aug 2017 16:13     Citera

Är du helt säker på att du hittade felet på lådan? Det var ju bara "halv-trasigt"


_________________
Henrik Ryberg

BMW Z4 med Porsche V8 Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxtuning.se www.macomposit.se www.gikturbo.se
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Fries
Öjersjö






Här sedan: 01 Aug 2005
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Aug 2017 08:41     Re: Citera

Cammo skrev:
Är du helt säker på att du hittade felet på lådan? Det var ju bara "halv-trasigt"

Jag vet, verkar konstigt.


_________________
Henrik Fries
Porsche 996 Turbo
fd Porsche 928 supercharged
"If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
Fries
Öjersjö






Här sedan: 01 Aug 2005
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Aug 2017 08:42     Re: Citera

JohnC skrev:
Tycker att du gjort rätt åtgärder även om det gamla drevet kändes mer strömlinjeformat. Ryktet säger att en turbo kan komma upp i över 170 km/h på Anderstorp flygraka så även här gjorde du helt rätt i att fixa en splitter som inte viker sig.


Ja alltid tråkigt att lägga på vikt igen


_________________
Henrik Fries
Porsche 996 Turbo
fd Porsche 928 supercharged
"If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
barth
Gävle






Här sedan: 22 Apr 2004
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Aug 2017 09:01     Citera

3:ans drev har man bytt alldeles för många gånger...
Anledning till att det händer är oftast att 4-punktslagren börjar bli dåliga så hela stocken sviktar.
Det finns totalt 6 fyrpunktslager i lådan och varje lager kostar ca 10K
Kolla lagren och byt till Guard drev brukar lösa detta.


_________________
Patrik barth
996 GT2 RSR
BTG 7:32
www.teamsenapochketchup.com
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Fries
Öjersjö






Här sedan: 01 Aug 2005
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Aug 2017 09:05     Re: Citera

barth skrev:
3:ans drev har man bytt alldeles för många gånger...
Anledning till att det händer är oftast att 4-punktslagren börjar bli dåliga så hela stocken sviktar.
Det finns totalt 6 fyrpunktslager i lådan och varje lager kostar ca 10K
Kolla lagren och byt till Guard drev brukar lösa detta.


Aha, tackar! thumbs up


_________________
Henrik Fries
Porsche 996 Turbo
fd Porsche 928 supercharged
"If everything seems under control, you're not going fast enough" ― Mario Andretti
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
Supramannen







Här sedan: 11 Feb 2003
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Aug 2017 09:25     Re: Citera

barth skrev:
3:ans drev har man bytt alldeles för många gånger...
Anledning till att det händer är oftast att 4-punktslagren börjar bli dåliga så hela stocken sviktar.
Det finns totalt 6 fyrpunktslager i lådan och varje lager kostar ca 10K
Kolla lagren och byt till Guard drev brukar lösa detta.


10k va nog nån gammal pris lista, tippar mer 15k nu, du har rätt man har väl bytt 10 stycken 3ans drev med ett förstärkt finns det hopp allafall


_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 Turbo -01 ~GT2
tråden läst  
105280 ggr 
<< Föreg. sida  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>