Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lola T96/50,
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 149, 150, 151   >>
43 besök senaste veckan (552570 totalt)
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Felpost

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Felpost

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Beställde denna ifrån ajden.
Har klurat fram och tillbaka i över ett år hur jag skulle få över växlingen på ett smidigt sätt till två vajrar på högersidan av bilen utan att komm fram till något bra. Det har liksom låst sig. Vissa saker är nog bra att lejja bort.



Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
AffeAlien
Uppsala
Här sen Okt 2005
Inlägg: 241



Det är bra med forum som detta att det finns många andra kluriga personer som kan hjälpa en när man kör fast. thumbs up

Gillar verkligen att du tar dig an ett projekt som detta, grymt jobbat, följer alla uppdateringar så tänkte heja på lite denna gång

thumbs up

_________________
Alf Sjöström

Toyota MR2 GTS -95
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Ja visst är det bra att det finns grymma personer man kan ta hjälp av thumbs up

Tack affe för hejja ropen

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
sx-pojken
Hallstahammar
Här sen Mar 2014
Inlägg: 227





mvh

_________________
Tobias Hedlund
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Det har tyvärr hänt väldigt lite, har haft väldigt mycket jobb nu i samband med öppning sv eget företag å sen även med tomt garage osv hemma jag vill få gjort.

Det lilla som blivit gjort är att få ihop höger uppsättning bärarmar. Och lite detaljer att fästa sakerna i.


Ska eventuellt fortsätta en stund ikväll sen börjar det bli dags att lägga på däck på hjulen och bygga infästningar för pushrods rockers och stötdämpare.

Det går ärligt talat lite för sakta just nu men planen är fortfarande att ha den redo för första test till våren

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Har iallafall fått hem första paketet från BJP race. Bränslepumpen som ska byggas in med en catchtank och filter i fuel cell.

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Inte fått speciellt mycket gjort sedan jag startade eget företag. Hade någonstans inbillat mig att det nog kommer ta några månader innan man har full beläggning osv, men tvärt om så är det hur fullt som helst från vecka ett.
Men nu på hemmaplan några veckor innan nästa installation,
Så passar på att mickla lite med denna utöver dem andra tre bilarna hemma som måste besiktas etc.

Slängde på däck å ställde en uppskattad rideheight. Sen måste jag lämna bort rockers samt dämpare för lite modifiering svarvning av lite distanser /offcenterbussningar etc.
Dessa gamla regndäck är ett par cm mindre än dem jag ska ha sen, så då blir det mer rätt rideheight med plangolv och kommande difffusor.

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Måste ta tag i lite städning i helgen. Har tömt ut bilen jag haft iväg på montage osv så därav massor skräp och hyllor med verktyg tillfälligt inställda i garaget.

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Dem rockers jag fick tag på hade redan lagring direkt i sidorna. Så har pressat ut ledlagret ur dämpare och ska ersätta med en offcenter bussning istället

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Imorrn tänkte jag ta en vända till bilskroten å se vad för växlingsprylar jag kan få tag på. Tackar ajden bröderna för hjälpen med denna konstruktion som förhoppningsvis gör att det blir smidigt att få dit vajer att styra lådan med.

Efter det att jag vet vart dem hamnar kan jag börja leta rätt position för lagringerlägen till rockers.


Efterlysning på tal om annat. Behöver ha tag på två bult till mina push rods,
Nämligen två bsf 5/8 (withworth fine tpi 14)
Kan eventuellt fungera med m16x1.75, vilket heller inte verkar vara det lättaste att hitta hur som helst.

Annars funderar jag på att svarva bort gamla gängan och svetsa i någon enklare/modernare gänga. Sen ska där gängas in m10 eller eventuellt m12 vänstergväng för justering av push rods. Till cw


Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Fan va nice!
Äntligen en uppdatering i min favvotråd!!
Du får se till att börja nya firman med semesterstängt så Du kan bygga klart *blink*
Jag har precis fått hem lådan till min Lola och inser hur lyckligt lottad jag är där allt är klart och man bara ansluter 2 färdiga wires från shiftern.
En sån här skulle Du ha!! PÅ bilden har jag precis tvättat av den med en hetvatten-högtryckstvätt
Keep up the good work!!

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Haha ja det hade ju vart något, men måste jobba in lite pengar så man kan plocka ut material och förhoppningsvis vara lite ledig under hösten. Sen veckorna jul /nyår brukar Det vanligen vara väldigt lungt för min del så tar igen det då.


Skaplig pjäs till låda det där. Skönt att hitta något som är "färdigt" Är det hewland innehåll i den, kanske det är är i de flesta eller tom alla lolas lådor??
Själv är jag lite orolig att det ska bli svårt att få till med "utväxlingen" mellan spakens rörelse och rörelsen på lådan så det växlar så tight som jag vill. Men det är bara att börja någon stans sen får man väll kanske modifiera något

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Men ÖH!! Ser Du inte vad det är för låda??!!

Jag jobbar oxo väldigt mycket den här tiden på året. Oftast 12-20 h / dygn, men ser liksom Du fram emot hösten då det lugnar ner sig. Brukar oxo ta ledigt hela januari. Då tar vi gen det....

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
hehe nej jag är dessvärre inte så bevandrad på lolas växellådor

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
2QIK4U
Stockholm
Här sen Feb 2006
Inlägg: 517



Ähhh!! Det är inte en sån.
Först hade jag tankarna på en Hewland, men de har bara 4 växlar och rakskurna drev( den varianten som satt i T70:orna.
Så killen som äger firman vi tar hem alla dessa chassiekit ifrån övertygade mig att: Antingen ska Du ha en från Lamborghini/ Audi R8 lr så en Ricardo från en Ford GT.
Som tur är hade den killen vi köper alla Tremeclådor från köpt på sig 24 st lådor från Ford GTs som hade ett lr annat service missljud lr liknande.
En ny Ricardo kostar 150 papp men jag köpte 3 ( 2 andra kunder som oxo ville ha) och vi fick våra lådor för ungefär halva penger.
Helixdrev och 6-växlat!! Lite modernare och de ska palla över 1.000 hk

_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3182



Stekigt med en 150k låda

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Ja då är jag med, verkar ju vara ett redigt as till låda det där. Skönt om det håller osv men kanske lite tungt??
om man ska se det från den sidan (trots att det ser ut att vara lättmetallshus?)

Gällande växellåda håller jag på att se över de alternativ som finns att paddleshift-konvertera min Audi låda. Det lär ju då passa även om jag senare byter till en fwd v6 biturbo låda. Något du säljer isåfall kontakta mig på pm.

Det blir nog inget nu inför Säsong 2018 men beror lite på pengar osv

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
I fredags lämnade jag bort dämpare och rockers för lite bearbetning och passade på att höra lite om mina pushrods.
Jag tror dessa är från en stewart f1 tidigt 90 tal men är inte säker.

Men hur som helst saknas i ena änden klämman för insfästning mot rocker.

Men finns ju färdig gänga dit så tänkte bara fräsa fram nya. Men utgick från att det var någon form av unf vilket det visade sig inte vara, lite för grov stigning. Och inte var det unc heller.. Lyckades mäta att det borde vara m16*1,75 efter mycket sökande hittade jag en som hade en bult jag kunde prova med. Men nix nej. Den gick i ett antal varv men sen nöp det.
Efter lite mer sökande så kom vi fram till att det lär vara withworth bsf - 14 5/8"
Och lycka till att hitta en sådan i Sverige. I vart fall fanns det inte att uppbringa i Norrköping. Lägg sedan till att jag vill ha en m12 vänstergängad bult till det med muttrar osv.
Beställningsvaror rubbet såklart samt bara priset på gängtappar plus snitt och dem timmar det går åt i maskin.

Så det sket jag i. Själv är bäste dräng
Köpte muffar och skottgenomgång 3/8 bsp istället samt ett par schysta vantskruv ar. och svarva slipa fräsa och svetsa så ett par timmar senare

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6122


Trådstartare
Ser det nu ut såhär.
Har typ 100 mm justering viket såklart är betydligt mer än nödvändigt. Men lika bra att ha så det räcker. Kostar liksom inget extra än några gram mer.
Orginal satt där 7/16 unf vänstergängat ledlager. Men jag gjorde det enkelt och gick upp till m12 sen måste jag tillverka egen klämma iom min nya rocker har ledlager ipressat i titan änden istället. Tänkte be fräsarn fräsa fram sådana eller om han inte har tid vattenskär fram delar till dem klämmorna

Uppladdad med Rejsas Android-app.

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lola T96/50,
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 149, 150, 151   >>
43 besök senaste veckan (552570 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande