Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Audi R8 LMS Ultra(light) | << 1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 52, 53, 54 >> 15 besök senaste veckan (505937 totalt) |
Nej det är överkurs, kommer bara rita upp ram och hjulupphängning så man ser att allt lirar.
Kylaren kan bara sitta på ett ställe i fronten så det är inte mkt att fundera på. Intercoolers och oljekylare blir bak vid motorn där de får plats. Det är sånt man får platsbygga när man fått ner bilen på hjulen, fått motor/låda på plats och fått på karossdelarna. |
||||
Om ni behöver hjälp med ert projekt så finns jag nu tillgänglig.
Raceproof Creations hjälper dig utveckla din racebil |
||||
|
||||
_________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||
Har ritat det mesta nu, ska beställa rör till ramen härnäst. |
||||
Grattis. Jag tog liknande steg väldigt nyligen, men la min anställning på hyllan, och jobbar direkt mot mina tidigare kunder direkt samtidigt. Ska ha dig i åtanke om jag får förfrågningar från dina trakter som jag måste tacka nej till (tar mestadels jobb från andra företagare) Ombesörjer du svarvning /fräsning/skärning med?? _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
Tack Grattis till dig med då! Vad schysst! Tyvärr har jag inga egna maskiner för bearbetning men jag har lite kontakter. |
||||
En liten video från garaget, har inte hängt på alla karossdelar.
Några delar behöver lite kärlek men det fixar jag i höst/vinter. https://www.facebook.com/RaceproofCr |
||||
Satan! //AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + 1ME82 + iD4 Sodi DD2 |
||||
Har funderat på att gjuta upp några exemplar av min R8 LMS ULTRA GT3-vinge om det finns intresse.
Chord 400mm och bredd 1925mm. PMa vid intresse Med vänlig hälsning, Christian |
||||
_________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
Det beror på hur många som beställer, <5 12 500kr inkl. moms >5 11 000kr inkl. moms >10 10 000kr inkl. moms Audi tar ~45 000kr exkl. moms för en sådan, dock är den autoklavad. Dessa kommer vara vakuuminjicerade och härdade vid förhöjd temperatur. Med vänlig hälsning, |
||||
|
||||
|
||||
Tanken är att köra Pro Street nästa år med denna, blir inte så mycket ombyggt. Ska få i en bur i vinter och lätta den några kilo bara. |
||||
Trevligt. Men den verkar redan vara lite ombyggd? en plastruta med skjutlucka i dörren såg på en annan bild Något du vill avslöja vad som är gjort med bilen ? _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Nja jag provade bara mina kolfiberdörrar på. Finns endel vikt att spara där, dock får man inte byta dörrar i Pro Street i dagsläget. Men lättare än 30kg/st borde det gå att få originaldörrarna.
Dörrarna och stolarna väger ca 30kg/st OEM, likaså batteriet. Ljuddämpning och onödig inredning är nog 40kg. Som sagt lättning och bur står på schemat för vintern. |
||||
39,2kg onödig inredning samt ljuddämpning plockades ur idag.
Finns fortfarande både lite inredning och ljuddämpning kvar att plocka ur Innertaket vägde 4kg, motorluckan ska jag väga nästa gång. Skulle tippa på 15-20kg. Tänker göra ny lucka i kolfiber sen. Gör nog stor skillnad i CGH att få bort så mycket vikt så högt upp. |
||||
Underskattade vikten på motorluckan, 22,65kg vägde den. Ska göra ny i kolfiber så räknar kallt med att den blir minst 15kg lättare. Bra ställe att få bort vikt också, högt och långt bak.
Rutan mellan kupén och motorutrymmet var dubbelglas såg jag, blir en plastruta där också iom att jag ska dra en snedsträvan till buren genom den. Blir nåt kilo lättare också. Börjar se slutet på demonteringen.. |
||||
Våra race- och banåkarbilar Audi R8 LMS Ultra(light) | << 1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 52, 53, 54 >> 15 besök senaste veckan (505937 totalt) |