Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 134, 135, 136 ... 192, 193, 194 >> 36 besök senaste veckan (1141533 totalt) |
Kul och faktiskt förvånansvärt snabbt för mig som är oinvigd i alla delar i projektet. Roligt att utfallet har blivit såpass bra med ny aero och slicks!
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
måste kännas otroligt skönt att allt jobb gett resultat, grymt jobbat
hur mycket effekt körde du på när du hade 233 som max på rakan? din Aero måste bromsa något enormt över 200 om man ser på mätaren i filmen? Det kanske är extremt dyrt och mycket jobb att få det att fungera men något slags DRS system är inte att tänka på för er del? |
||||||
Tack alla!
Det var en helt vansinnigt stark motvind på rakan i söndags. Och det påverkade nog min bil mest eftersom jag har mest downforce och drag. Toppfarten var mer än 10 km/h lägre än i juli, trots mer laddtryck. Tappade 2 tiondelar på rakan mot i juli. Sen är det lite komiskt när folk snackar om att S2 tiden är hög på Mantorp när tex Speedlab har ett par hundra hk mer och ca 75 kg mindre Svårt att konkurrera mot V8 eller boxersexa dubbelturbo med konstruktioner som tål "hur mycket effekt som helst". Men bortsett från det har jag förstås gjort analyser på det här och påverkan på tid men sånt spekulerar jag inte i på forum _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Jag skulle också hålla i så knogarna vitnade om det gick 150blås där..... _________________ Mvh Mathias Södergren |
||||||
Har elservo men styrningen är extremt snabb (ca 1,5 varv lock to lock) så den blir ändå tung i snabba kurvor. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Hur bred är bilen vid hjulen, känns som den är en del smalare än Supramannens och det bord vara nackdel
kanske på mindre banor. Stoppa i en LS motor med turbo å 1000hk. :-) så kör du jämn med Speedlab sen även på rakan. Med vänlig hälsning, Per _________________ Per Axblom |
||||||
Svårt att jämföra med en 911 som har helt annan viktfördelning. Men man kan jämföra med tex Z4 GT3 och Aston Martin Vantage GT3 och de har snarlik spårvidd som jag. Men en bredare bil skulle ju på pappret iaf klara mer G i kurvorna (iaf de långsammare) _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Gustav, skulle du kunna hjälpa mig med en bild på din bur?
Tänker på sammanfogningen mellan framstötta och huvudbågen. Samt hur framstötan ligger längs med taket. Jag har lite funderingar på om min finess båge passar så bra som jag vill. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||
Har tänkt lika några år nu:) Eller ännu hellre någon "roligare" motor,men rätt svår att slå pris/prestanda skulle jag tro. MVH Theo _________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GTS - 23. |
||||||
LS motorn är svårslagen men det kommer inte bli motorbyte i den här bilen. Jag fortsätter bygga enligt TA-normer typ WTAC där man ändå behåller en viss identitet i bilen. Det innebär att det varken blir rörram eller motorbyte.
Tar man det klivet så finns det i mina ögon inga begränsningar alls och då kan man lika gärna bygga eller köpa en LMP bil. Och blir det så framtiden ser ut för TA i Sverige så kan den här bilen ändå aldrig konkurrera oavsett motor. Tills vidare får man väl njuta så länge det varar att en bil med stora delar västtyskt STAHL i golv och tak och motordelar gjutna av Helmut och Jochen i Neckarsulm och Stuttgart kan konkurrera med siluettbilar och bilar från 2000-talet _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Man kan ju se det så här: TA-U 1 Tillåtna fordonstyper.. Nuff said enligt mig och Anything goes (inom tillåtna fordonstyper) brukar det ju sägas.. men det kanske inte gäller i verkligheten? Bygger man efter någon egen självvald norm så begränsar man sig, så är det ju bara. Varför nämna LMP som jämförelse när de vad jag förstår aldrig är aktuella? |
||||||
Vi behöver inte göra det här till en regeldiskussion. Jag bara konstaterar att om nuvarande regler behålls så är det svårt att konkurrera med en sån här typ av bil. Om enda kravet är att bilens utsida ska påminna om en serietillverkad bil så kan du ju i princip ta en prototyp-racer och ändra om karossen. Jag tror de flesta har någon form av begränsningar när man bygger. Att lägga in ett par miljoner och sätta igång ett bygge helt utan regler som du riskerar att aldrig kunna tävla med vore visserligen ballt att se på men kanske inte det bästa beslutet. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
Jag gör ett undantag och skriver lite. Och dom som inte kör i serien behöver inte svara. Utan att starta en regeldiskussion här, så håller jag med Gustaf. Skulle en min-vikt lösa dessa problen ? Jag ser det som en lösning, utan att förstöra skaparglädjen i klassen. ButterflyRacing _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 Turbo GT1 - Billet K24 Turbo | << 1, 2, 3 ... 134, 135, 136 ... 192, 193, 194 >> 36 besök senaste veckan (1141533 totalt) |