Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - 1:16.2 Mantorp
tråden läst  
726162 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<<Föreg  1, 2, 3 ... 134, 135, 136 ... 138, 139, 140  Nästa>>
 
   
erikjakan
Sthlm





Här sedan: 31 Dec 2004
Inlägg: 5106
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Aug 2017 10:18     Citera

Haha det är dem INTE


_________________
Erik Wedlund

Mantorp 1.26.8 BMW 330xi
Mantorp 1.27.4 Ascona A
Kinnekulle 1.00.2 Ascona A
Gotland Ring 1.33.6 Ascona A
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
JohnC
Jönköping





Här sedan: 07 Sep 2004
Inlägg: 1509
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Aug 2017 13:22     Citera

Kul och faktiskt förvånansvärt snabbt för mig som är oinvigd i alla delar i projektet. Roligt att utfallet har blivit såpass bra med ny aero och slicks!


_________________
John Carlsson

________________________
Porsche 944 s2 PCSR8B (såld)
Porsche 993 PCSR8C (såld)
Ginetta G20
Lotus Elise s2
Porsche Boxster S PCSR8B
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
gomblixt
Kumla



Ny på att skriva
inlägg i forumet


Här sedan: 12 Maj 2011
Inlägg: 1
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Aug 2017 19:57     Citera

Imponerande insats i söndags. Respekt.


_________________
Michael Blixt
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Eddie Varvstopp
Kävlinge





Här sedan: 09 Nov 2002
Inlägg: 2293
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Aug 2017 10:30     Citera

Imponerande kört thumbs up


_________________
Edvin Persson
Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.tk
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
plato
Göteborg





Här sedan: 02 Nov 2006
Inlägg: 470
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Aug 2017 10:35     Citera

måste kännas otroligt skönt att allt jobb gett resultat, grymt jobbat

hur mycket effekt körde du på när du hade 233 som max på rakan? din Aero måste bromsa något enormt över 200 om man ser på mätaren i filmen?

Det kanske är extremt dyrt och mycket jobb att få det att fungera men något slags DRS system är inte att tänka på för er del?


_________________
Robin Plato
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
GustafB
Stockholm





Här sedan: 27 Nov 2002
Inlägg: 3177
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Aug 2017 11:02     Citera

Tack alla!

Det var en helt vansinnigt stark motvind på rakan i söndags. Och det påverkade nog min bil mest eftersom jag har mest downforce och drag. Toppfarten var mer än 10 km/h lägre än i juli, trots mer laddtryck. Tappade 2 tiondelar på rakan mot i juli.

Sen är det lite komiskt när folk snackar om att S2 tiden är hög på Mantorp när tex Speedlab har ett par hundra hk mer och ca 75 kg mindre Svårt att konkurrera mot V8 eller boxersexa dubbelturbo med konstruktioner som tål "hur mycket effekt som helst".

Men bortsett från det har jag förstås gjort analyser på det här och påverkan på tid men sånt spekulerar jag inte i på forum


_________________
Rattmuff.
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
GustafB
Stockholm





Här sedan: 27 Nov 2002
Inlägg: 3177
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Aug 2017 11:04     Citera

DRS vore kanon, kan nog ge så mycket som uppåt 5 tiondelar rakt av på varvtiden på mantorp.


_________________
Rattmuff.
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
AD7






Här sedan: 04 Jul 2013
Inlägg: 131
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Aug 2017 11:39     Citera

Ball bil och snyggt kört. Nyfiken fråga, har du ingen servo i bilen?
Såg att du tog ett rejält tag i ratten i Krönet kurvan.


_________________
Dan And
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Matso






Här sedan: 27 Dec 2002
Inlägg: 130
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Aug 2017 12:24     Re: Citera

AD7 skrev:
Ball bil och snyggt kört. Nyfiken fråga, har du ingen servo i bilen?
Såg att du tog ett rejält tag i ratten i Krönet kurvan.


Jag skulle också hålla i så knogarna vitnade om det gick 150blås där.....


_________________
Mvh
Mathias Södergren
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
GustafB
Stockholm





Här sedan: 27 Nov 2002
Inlägg: 3177
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Aug 2017 12:48     Re: Citera

Matso skrev:
AD7 skrev:
Ball bil och snyggt kört. Nyfiken fråga, har du ingen servo i bilen?
Såg att du tog ett rejält tag i ratten i Krönet kurvan.


Jag skulle också hålla i så knogarna vitnade om det gick 150blås där.....



Har elservo men styrningen är extremt snabb (ca 1,5 varv lock to lock) så den blir ändå tung i snabba kurvor.


_________________
Rattmuff.
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Aerodynamic
Alingsås





Här sedan: 26 Sep 2005
Inlägg: 449
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Aug 2017 13:15     Citera

Hur bred är bilen vid hjulen, känns som den är en del smalare än Supramannens och det bord vara nackdel
kanske på mindre banor.

Stoppa i en LS motor med turbo å 1000hk. :-) så kör du jämn med Speedlab sen även på rakan.

Med vänlig hälsning, Per


_________________
Per Axblom
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Supramannen






Här sedan: 11 Feb 2003
Inlägg: 10960
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Aug 2017 13:35     Citera

Säger bara lmp2


_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
GustafB
Stockholm





Här sedan: 27 Nov 2002
Inlägg: 3177
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Aug 2017 15:06     Re: Citera

Aerodynamic skrev:
Hur bred är bilen vid hjulen, känns som den är en del smalare än Supramannens och det bord vara nackdel
kanske på mindre banor.

Stoppa i en LS motor med turbo å 1000hk. :-) så kör du jämn med Speedlab sen även på rakan.

Med vänlig hälsning, Per


Svårt att jämföra med en 911 som har helt annan viktfördelning. Men man kan jämföra med tex Z4 GT3 och Aston Martin Vantage GT3 och de har snarlik spårvidd som jag.

Men en bredare bil skulle ju på pappret iaf klara mer G i kurvorna (iaf de långsammare)


_________________
Rattmuff.
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Aerodynamic
Alingsås





Här sedan: 26 Sep 2005
Inlägg: 449
Tipsa Facebook   Inlägg  10 Aug 2017 16:00     Re: Citera

Supramannen skrev:
Säger bara lmp2


Hur bred är din Rickard?


_________________
Per Axblom
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
J.Schuman
Stockholm





Här sedan: 25 Okt 2006
Inlägg: 4455
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Aug 2017 11:15     Citera

Gustav, skulle du kunna hjälpa mig med en bild på din bur?

Tänker på sammanfogningen mellan framstötta och huvudbågen. Samt hur framstötan ligger längs med taket.

Jag har lite funderingar på om min finess båge passar så bra som jag vill.


_________________
Johan Schuman PCS #23

Beer, Bacon and Bournouts

Finishing races is important, but racing is more important
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Theo
Uppsala





Här sedan: 17 Apr 2007
Inlägg: 344
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Aug 2017 12:08     Re: Citera

Aerodynamic skrev:

Stoppa i en LS motor med turbo å 1000hk. :-) så kör du jämn med Speedlab sen även på rakan.

Med vänlig hälsning, Per

Har tänkt lika några år nu:) Eller ännu hellre någon "roligare" motor,men rätt svår att slå pris/prestanda skulle jag tro.

MVH Theo


_________________
Theo Tibblin

Golf 1 (TDI 16V) -83 -Projektet
Audi A3 1,9 TDI Q -02 -Bana och isbana ~280hk
Audi A4 2,0 TDI Q -08 -Bruksbil ~300hk
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
GustafB
Stockholm





Här sedan: 27 Nov 2002
Inlägg: 3177
Tipsa Facebook   Inlägg  14 Aug 2017 08:58     Citera

LS motorn är svårslagen men det kommer inte bli motorbyte i den här bilen. Jag fortsätter bygga enligt TA-normer typ WTAC där man ändå behåller en viss identitet i bilen. Det innebär att det varken blir rörram eller motorbyte.

Tar man det klivet så finns det i mina ögon inga begränsningar alls och då kan man lika gärna bygga eller köpa en LMP bil. Och blir det så framtiden ser ut för TA i Sverige så kan den här bilen ändå aldrig konkurrera oavsett motor.

Tills vidare får man väl njuta så länge det varar att en bil med stora delar västtyskt STAHL i golv och tak och motordelar gjutna av Helmut och Jochen i Neckarsulm och Stuttgart kan konkurrera med siluettbilar och bilar från 2000-talet


_________________
Rattmuff.
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Supramannen






Här sedan: 11 Feb 2003
Inlägg: 10960
Tipsa Facebook   Inlägg  14 Aug 2017 09:34     Re: Citera

GustafB skrev:
LS motorn är svårslagen men det kommer inte bli motorbyte i den här bilen. Jag fortsätter bygga enligt TA-normer typ WTAC där man ändå behåller en viss identitet i bilen. Det innebär att det varken blir rörram eller motorbyte.

Tar man det klivet så finns det i mina ögon inga begränsningar alls och då kan man lika gärna bygga en SPEEDLABB kopia. Och blir det så framtiden ser ut för TA i Sverige så kan den här bilen ändå aldrig konkurrera oavsett motor.

Tills vidare får man väl njuta så länge det varar att en bil med stora delar västtyskt STAHL i golv och tak och motordelar gjutna av Helmut och Jochen i Neckarsulm och Stuttgart kan konkurrera med siluettbilar och bilar från 2000-talet


_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg





Här sedan: 12 Jul 2007
Inlägg: 981
Tipsa Facebook   Inlägg  14 Aug 2017 10:46     Re: Citera

GustafB skrev:
LS motorn är svårslagen men det kommer inte bli motorbyte i den här bilen. Jag fortsätter bygga enligt TA-normer typ WTAC där man ändå behåller en viss identitet i bilen. Det innebär att det varken blir rörram eller motorbyte.

Tar man det klivet så finns det i mina ögon inga begränsningar alls och då kan man lika gärna bygga eller köpa en LMP bil. Och blir det så framtiden ser ut för TA i Sverige så kan den här bilen ändå aldrig konkurrera oavsett motor.

Tills vidare får man väl njuta så länge det varar att en bil med stora delar västtyskt STAHL i golv och tak och motordelar gjutna av Helmut och Jochen i Neckarsulm och Stuttgart kan konkurrera med siluettbilar och bilar från 2000-talet

Man kan ju se det så här:
TA-U 1 Tillåtna fordonstyper..
Nuff said enligt mig och Anything goes (inom tillåtna fordonstyper) brukar det ju sägas.. men det kanske inte gäller i verkligheten?

Bygger man efter någon egen självvald norm så begränsar man sig, så är det ju bara.
Varför nämna LMP som jämförelse när de vad jag förstår aldrig är aktuella?


_________________
Magnus Bengtsson
Roadsport A #6 Corvette C5 Z06
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
GustafB
Stockholm





Här sedan: 27 Nov 2002
Inlägg: 3177
Tipsa Facebook   Inlägg  14 Aug 2017 11:10     Re: Citera

Magnus Bengtsson skrev:
GustafB skrev:
LS motorn är svårslagen men det kommer inte bli motorbyte i den här bilen. Jag fortsätter bygga enligt TA-normer typ WTAC där man ändå behåller en viss identitet i bilen. Det innebär att det varken blir rörram eller motorbyte.

Tar man det klivet så finns det i mina ögon inga begränsningar alls och då kan man lika gärna bygga eller köpa en LMP bil. Och blir det så framtiden ser ut för TA i Sverige så kan den här bilen ändå aldrig konkurrera oavsett motor.

Tills vidare får man väl njuta så länge det varar att en bil med stora delar västtyskt STAHL i golv och tak och motordelar gjutna av Helmut och Jochen i Neckarsulm och Stuttgart kan konkurrera med siluettbilar och bilar från 2000-talet

Man kan ju se det så här:
TA-U 1 Tillåtna fordonstyper..
Nuff said enligt mig och Anything goes (inom tillåtna fordonstyper) brukar det ju sägas.. men det kanske inte gäller i verkligheten?

Bygger man efter någon egen självvald norm så begränsar man sig, så är det ju bara.
Varför nämna LMP som jämförelse när de vad jag förstår aldrig är aktuella?


Vi behöver inte göra det här till en regeldiskussion. Jag bara konstaterar att om nuvarande regler behålls så är det svårt att konkurrera med en sån här typ av bil. Om enda kravet är att bilens utsida ska påminna om en serietillverkad bil så kan du ju i princip ta en prototyp-racer och ändra om karossen.

Jag tror de flesta har någon form av begränsningar när man bygger. Att lägga in ett par miljoner och sätta igång ett bygge helt utan regler som du riskerar att aldrig kunna tävla med vore visserligen ballt att se på men kanske inte det bästa beslutet.


_________________
Rattmuff.
Gustaf Burström.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
ButterflyRacing






Här sedan: 23 Dec 2002
Inlägg: 12478
Tipsa Facebook   Inlägg  14 Aug 2017 11:42     Re: Citera

GustafB skrev:
Magnus Bengtsson skrev:
GustafB skrev:
LS motorn är svårslagen men det kommer inte bli motorbyte i den här bilen. Jag fortsätter bygga enligt TA-normer typ WTAC där man ändå behåller en viss identitet i bilen. Det innebär att det varken blir rörram eller motorbyte.

Tar man det klivet så finns det i mina ögon inga begränsningar alls och då kan man lika gärna bygga eller köpa en LMP bil. Och blir det så framtiden ser ut för TA i Sverige så kan den här bilen ändå aldrig konkurrera oavsett motor.

Tills vidare får man väl njuta så länge det varar att en bil med stora delar västtyskt STAHL i golv och tak och motordelar gjutna av Helmut och Jochen i Neckarsulm och Stuttgart kan konkurrera med siluettbilar och bilar från 2000-talet

Man kan ju se det så här:
TA-U 1 Tillåtna fordonstyper..
Nuff said enligt mig och Anything goes (inom tillåtna fordonstyper) brukar det ju sägas.. men det kanske inte gäller i verkligheten?

Bygger man efter någon egen självvald norm så begränsar man sig, så är det ju bara.
Varför nämna LMP som jämförelse när de vad jag förstår aldrig är aktuella?


Vi behöver inte göra det här till en regeldiskussion. Jag bara konstaterar att om nuvarande regler behålls så är det svårt att konkurrera med en sån här typ av bil. Om enda kravet är att bilens utsida ska påminna om en serietillverkad bil så kan du ju i princip ta en prototyp-racer och ändra om karossen.

Jag tror de flesta har någon form av begränsningar när man bygger. Att lägga in ett par miljoner och sätta igång ett bygge helt utan regler som du riskerar att aldrig kunna tävla med vore visserligen ballt att se på men kanske inte det bästa beslutet.


Jag gör ett undantag och skriver lite. Och dom som inte kör i serien behöver inte svara.
Utan att starta en regeldiskussion här, så håller jag med Gustaf.

Skulle en min-vikt lösa dessa problen ? Jag ser det som en lösning, utan att förstöra skaparglädjen i klassen.

ButterflyRacing


_________________
Håkan Carlsson
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 Turbo GT1 - 1:16.2 Mantorp
tråden läst  
726162 ggr 
<<Föreg  1, 2, 3 ... 134, 135, 136 ... 138, 139, 140  Nästa>>

  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Server render time: 0.3187   |||   Client render time:
 




o