Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Camaro RSR 1968 - Börja om från början!
tråden läst  
85051 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<<Föreg  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
 
   
Camarogbg
Älvängen





Här sedan: 21 Sep 2005
Inlägg: 324
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Jul 2017 20:43     Re: Citera

964RS skrev:
Camarogbg skrev:

Tråkigt att smälla bilen men tror den kan bli bättre nu när man bygger om
från grunden.


Härlig inställning 👍🏻😃


Kan ju säga att "inställningen" inte va lika glasklar i slutet på 2015 , men tyckte mer o mer synd
om bilen där den stod stendöd i garaget. Sen va det bara att börja riva i skiten


_________________
Mikael Nordin
-68 Chevrolet Camaro RSR
-Zcars Mini Hayabusa projekt
-85 Porsche 911 Targa (2,8 RSR Hotrod) Såld!
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Camarogbg
Älvängen





Här sedan: 21 Sep 2005
Inlägg: 324
Tipsa Facebook   Inlägg  27 Jul 2017 12:49     Citera

Har en tråd på köpes om detta men slänger upp det även här och hoppas på napp
När ändå bilen byggs om kommer fälgarna bytas ut.
Söker därför fälgbanor till Bbs 18" 24 håls 7" inner och 4" eller 4,5" ytterbanor.
Jag behöver muntras upp med lite fälgbanor så leta i era gömmor och hör av er om ni har något liggandes


_________________
Mikael Nordin
-68 Chevrolet Camaro RSR
-Zcars Mini Hayabusa projekt
-85 Porsche 911 Targa (2,8 RSR Hotrod) Såld!


Senast ändrad av Camarogbg, 13 Aug 2017 11:46, ändrad totalt 1 gång
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Niklas Rosell
Stenungsund





Här sedan: 22 Maj 2006
Inlägg: 1427
Tipsa Facebook   Inlägg  31 Jul 2017 20:38     Re: Citera

Camarogbg skrev:
Niklas Rosell skrev:
Kul att se att det blir comeback, det är en mycket fin bil!


Jo, behöver bygga ihop den igen och ge dennes chans till.
Skrev i ett tidigare inlägg att jag skulle få äta upp att jag
skulle klå dig på konbanekörningen den 22/8-15 och det
kan man ju säga att jag fick med råge
Såg att du bytt bil och klass. Det verkar funka bra det med, eller?


Jag läste också det tidigare i tråden. När man såg bilen efter det trodde jag nog det var kört med den, men verkar gå att laga och du klarade dig med så...

Nja, jag skulle behöva sortera ut bilen lite mer. Går väl helt ok men finns en hel del mer potential i bilen. Funderar lite över om jag ska ge den en chans nästa säsong med eller om det blir M3 igen. Eller nåt annat!

Förra året gick bra!


_________________
BMW M3 3,0 -94
Mazda MX-5 -01
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Camarogbg
Älvängen





Här sedan: 21 Sep 2005
Inlägg: 324
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2017 18:31     Citera

Har kommit till montering av brännslerör på subframen. Hade tidigare 1/2" VVS kopparrör och tanken är att byta till aluminium rör istället.
Idag sitter 1/2" kopparöret ihopkopplat med en ca 40-50cm an6 stålomspunnen slang som sedan sitter in i spridarbryggorna.
Finns alurör med 3/8" med an6 koppling och 1/2" med an8 att köpa. Frågan är om 3/8" fungerar så att jag slipper en adapter från an8 till an6 eller stryper 3/8" för mycket? Tycker ju att det gamla systemet "ströp" vid an6 slangen till spridarbryggan ändå så 3/8" borde funka hela vägen eller tänker jag fel?
Har 044 pump och motorn är en big block 409" på strax över 600hk.


_________________
Mikael Nordin
-68 Chevrolet Camaro RSR
-Zcars Mini Hayabusa projekt
-85 Porsche 911 Targa (2,8 RSR Hotrod) Såld!
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Cassius
Göteborg





Här sedan: 26 Jan 2005
Inlägg: 1178
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2017 20:16     Citera

6mm ID räcker till 7-800hk utan större konstigheter, och säkert mer också. I regel klarar man sig med mycke klenare bränslesystems dimensioner än många tror


_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
Regards, Johan Eriksson.
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
2QIK4U
Stockholm





Här sedan: 01 Feb 2006
Inlägg: 98
Tipsa Facebook   Inlägg  07 Aug 2017 22:28     Citera

Kör Du förgasare är AN8 ett måste from 600 hk ungefär
Kör Du insprutning kan Du klara Dig med betydligt mindre.
Kör Du E85 ska Du plussa på istället.
Min ena gatbil som är på 1.110 hk E85 , blower och EFI har AN12- medans min andra gatbil bara har strax över 900 hk och den kör jag AN10 på- bensin och NA- sen tillkommer NOS men det har ett eget bränslesystem


_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Nikel
Uddevalla





Här sedan: 24 Aug 2005
Inlägg: 10389
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Aug 2017 01:15     Citera

Menar du sådana här?

http://www.ebay.com/itm/AN6-AN-6-Male-to-3-8-Alloy-HardLine-Tubing-Fuel-Hose-Straight-Fittings-Adapter-/331917750705

http://www.ebay.co.uk/itm/AN-8-Straight-MALE-to-1-2-12-7mm-HARDLINE-TUBE-Compression-Pipe-Fitting-Adapter-/371570455086

3/8" rör räcker gott och väl med AN-8.
Du skulle kunna köra -6 med men det är ju onödigt att nedgradera.

Tänk på att ha en size större från tank till pump, om du nu inte kör in-tank.
Men om du har bekymmer så är det nog din pump som ställer till det.
Kanske lite dåligt med ström.

-----
http://ipgparts.com/blog/fuel-line-sizing-what-size-do-i-need/

http://www.camaros.net/forums/13-performance/122192-what-size-fuel-line-650-hp.html


_________________

ZX6R BTG 8.47.3
www.Voxtonus.com
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
J.Schuman
Stockholm





Här sedan: 25 Okt 2006
Inlägg: 4455
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Aug 2017 05:08     Citera

Titta in på overtake.se så har dom svarta alurör.


_________________
Johan Schuman PCS #23

Beer, Bacon and Bournouts

Finishing races is important, but racing is more important
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Camarogbg
Älvängen





Här sedan: 21 Sep 2005
Inlägg: 324
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Aug 2017 08:16     Citera

Tack alla för er input thumbs up
Blir till att köra med 1/2" rör som innan.
Schuman: Såg att några andra leverantörer har svarta rör oxå. Kan nog bli snyggt.


_________________
Mikael Nordin
-68 Chevrolet Camaro RSR
-Zcars Mini Hayabusa projekt
-85 Porsche 911 Targa (2,8 RSR Hotrod) Såld!
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
J.Schuman
Stockholm





Här sedan: 25 Okt 2006
Inlägg: 4455
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Aug 2017 08:32     Citera

Jag köpte mina ifrån overtake eftersom jag tyckte att dom låg väldigt bra till i pris.


_________________
Johan Schuman PCS #23

Beer, Bacon and Bournouts

Finishing races is important, but racing is more important
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
2QIK4U
Stockholm





Här sedan: 01 Feb 2006
Inlägg: 98
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Aug 2017 09:16     Citera

SEn finns det även röd och blåeloxerade- Fast det visste Du säkert redan.
Lite 70-tal- men beroende på vad bilen ska ha för färg kan det bli effektfullt


_________________
mvh
Stockholms snabbaste speedhopägare
________________________________

Robert Hoffman
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Camarogbg
Älvängen





Här sedan: 21 Sep 2005
Inlägg: 324
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Aug 2017 11:07     Re: Citera

2QIK4U skrev:
SEn finns det även röd och blåeloxerade- Fast det visste Du säkert redan.
Lite 70-tal- men beroende på vad bilen ska ha för färg kan det bli effektfullt


Tackar thumbs up men det hade jag koll på.


_________________
Mikael Nordin
-68 Chevrolet Camaro RSR
-Zcars Mini Hayabusa projekt
-85 Porsche 911 Targa (2,8 RSR Hotrod) Såld!
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Mats Ahlgren
Uppsala





Här sedan: 24 Sep 2003
Inlägg: 169
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Aug 2017 19:27     Re: Citera

Camarogbg skrev:
Tack alla för er input thumbs up
Blir till att köra med 1/2" rör som innan.
Schuman: Såg att några andra leverantörer har svarta rör oxå. Kan nog bli snyggt.


Rätt beslut, åkte också med ½ alu rör med deadend pump ingen retur, sista 50m på 402 så började jag tappa tryck med en moderat trimmad 383a och 150hk gas, pumpen var en Mallory el med bra kapacitet och fuelcell så inga trånga sektioner nånstans.


_________________
Corvette -02 LS1 Millenium yellow convertible
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
tommyhjortasen
Ulricehamn





Här sedan: 14 Aug 2006
Inlägg: 32
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Okt 2017 21:14     Citera

Hej!

Tråkigt att behöva göra om, starkt att du tar nya tag. Om du behöver en Lakewood srängkåpa komplett med gaffel och urtrampningslager har jag en liggande. Även koppling, McCloud komplett med lamell och tryckplatta för race. Vidare stålsvänghjul lättat. Har kört det på min Camaro -70 355:a. Grejorna tillsammans med motorn gick i Camarokuppen tidigare. Varvade som mest 8500 rpm utan problem.

t.martensson@telia.com


_________________
Tommy Mårtensson
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Camarogbg
Älvängen





Här sedan: 21 Sep 2005
Inlägg: 324
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Okt 2017 06:44     Re: Citera

tommyhjortasen skrev:
Hej!

Tråkigt att behöva göra om, starkt att du tar nya tag. Om du behöver en Lakewood srängkåpa komplett med gaffel och urtrampningslager har jag en liggande. Även koppling, McCloud komplett med lamell och tryckplatta för race. Vidare stålsvänghjul lättat. Har kört det på min Camaro -70 355:a. Grejorna tillsammans med motorn gick i Camarokuppen tidigare. Varvade som mest 8500 rpm utan problem.

t.martensson@telia.com


Hej
Tackar för uppmuntran! Alltid gött att höra thumbs up
Både motor och låda klarade sig som tur va i kraschen så jag behöver ej byta ut något i drivlinan,
men tack för erbjudandet thumbs up


_________________
Mikael Nordin
-68 Chevrolet Camaro RSR
-Zcars Mini Hayabusa projekt
-85 Porsche 911 Targa (2,8 RSR Hotrod) Såld!
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Camaro RSR 1968 - Börja om från början!
tråden läst  
85051 ggr 
<<Föreg  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Server render time: 0.5595   |||   Client render time:
 




o