Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lola T96/50, | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 149, 150, 151 >> 191 besök senaste veckan (554482 totalt) |
Ser nu på bilden att dem ser tvärt olika långa ut, smått panikslagen sprang jag ut i garaget men dem är faktiskt lika långa, bilden lurar verkligen.
För övrig info är det typ en stomme av ett stålrör som ligger runt typ 20x1,5mm. Sen klätt med sånt här snyggt droppformat profil i vad jag tror är 1mm ca Chrome Molly sen klätt med några lager av någon slags kevlar/komposit Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
Mange: Man måste inte bygga sin bil av överblivet skit som polarna kasserat.
Som Marx sa: Från var och en efter förmåga till var och en efter behov alt. som jag sa: http://www.redhotattraction.com/ Knotan: Jag har bara kollat/läst på om Ricardolådorna och vet var man får paddelshifters till dem, men jag kan hålla öron/ögon öppna så skriker jag till om jag finner någon för Audilådor Take Care! _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
Ja men gör gärna det. Har hittat några i Europa som säljer kit jag tycker känns vettiga men har ingen erfarenhet av att Importera själv men det löser sig säkert den dagen jag känner det behovet om ingen har redan i Sverige.
Men i version 1 blir nog iallafall spak av enkelhet _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
Har vart och lånat ett spakställ. Och som tur är verkar slaglängder på stället stämma bra. Och även alla lägen hamnar åt rätt håll. Men lite gränsfall med plats i kupén för stället så det måste bantas ner. Samt lite korta vajrar så måste nog se över längre eller förlänga dem.
Om man köper vajrar till utombordare, går dessa att korta då på något smidigt sätt?? _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
Det finns firmor som gör såna vajrar på beställning.
Det finns bla en sådan i Upplands Väsby( Minns dock ej namnet i detta nu) Firman jag jobbar på till vardags säljer även snäppet tunnare som är ämnade för tex gaswajer, bromsskärmsutkastare mfl( både för tryck och drag)- Dock får vi inte göra reklam här inne- å det finns "ånga andra firmor som säljer precis likadana. Tyvärr är de på fasta längder och jag tror inte de är kortningsbara utan en massa krångel _________________ mvh Stockholms snabbaste speedhopägare ________________________________ Robert Hoffman |
Jag förstår. Men tror det finns en båtfirma i stan som kan hjälpa mig beställa custom längd om det behövs, men Misstänker att dem kanske Går att korta i ena änden själv . Ska kolla närmare på det under veckan.
_________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
Händer inte jättemycket på någon front med bilen men lite småpyssel ibland gör att det iallafall går framåt.
Har haft bort styrning och bytt till annan spline på styrstång och monterat snap of navet och ratt. Samt hunnit lite smått med att få dit en växelspak. Det är en Volvo spak med vires som fick sätta livet till. Alla delar i metall förutom den övre plast"bussningen" ville ha det så för att kunna svetsa /korta /svarva om osv. Monterade den först på gummibussningar (m6 vib-dämpare) men insåg redan vid tidigare test att det tar bort alldeles för mycket "känsla" i spaken så dem ska bort och monteras helt stumt istället. Det är trångt i en sån här bil, men tror denna lösning kan funka i slutändan men kommer gå till en del tester och ombyggnad innan lägena sitter som man vill tror jag. Och lite alu plåtar som armstöd över /runt vires osv. Benen går precis under dem rörliga delarna som det verkar och går även att flytta spaken ytterligare lite uppåt om det behövs. Uppladdad med Rejsas Android-app. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
korta en wire är inget problem
jag har ofta gjort egna kopplings wirer, gaswire det finns nippler som man lödder på tror bikeline i malmö fortfarrande säljar såna annars kolla med någon motocrossfirma jag lödde med en liten gasbrännare o tjock lödtenn hittar man inga nipplar som passar kan man själv svarva dom i järn eller mässing jätte skoj att se den på hjul _________________ henrik nielsen |
Nu behövde jag inte korta utan tror det blir bra med dessa plus stag sista biten som dessutom ligger väldigt nära grenrör så det är nog bra bra i varje fall.
Men låter som du missförstod detta med vajrarna? Det gäller "stela" vajrar som agerar även för utskjut /tryckande kraft. Kanske gäller samma för dem men lite annorlunda tillvägagångssätt _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
Har funderat en del senaste dagarna. Över livet å så,
Men nog om det, tänker funderar på viktigare saker, tex turbons eller kompressor vara eller icke vara. Turbo kan jag och förstår hur det är. Men säg att jag kör denna motorn. Nästan oöppnad. Varva.7500 till max 8000., med kompressor. Säg eaton m112 eller 122, troligen och helst de senare. Sen raka rör på det 8-1 system med runt 4"sista biten. Hur kommer en sån maskin låta med manuell låda?? Sökt på Youtube men hittar inte mycket. Denna tex låter ju sjukt tråkigt. Det det vad jag kan förvänta mig?? https://youtu.be/FBkX8GS5FoY _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
Eaton kompressorerna har ju "ljuddämpnings" slitsar, täta igen dom så börjar de tjuta fint
Google lite på eaton m90 vs mpx eller liknande. MPX är ett eftermarknads m90 hus utan dom slitsara _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
Jag bryr mig inte så väldigt mycket om Insug ljudet.
Tänkte mer på avgas ljudet. Är det olika tändföljd tex på Audi v8 sent 90 tal och BMW v8 liknande årsmodeller?? Tycker att alla Audi v8 ljudklipp jag hittar låter, mer åt hållet som chiptrimmad boxer Subaru 4. Jämfört med BMWa speciellt kompressortrimmade låter som modern race motorer Eller är det så olika design /verkningsgrad på toppar/kamaxlar , eller helt enkelt olika utformning på, grenrör / avgassystem? _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
Kan det vara så enkelt att BMW med kompressor oftast har sammandragna avgassystem, medans Audi snubbarna oftast kör separata avgasystem??? .
För min tanke är med att dem borde låta snarlikt annars?? _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
Kompressor borde väl "bara" påverka flödet och inte pulsfrekvenserna?
Sen kanske det kan bli hårdare ljud pga större övertryck vill ventilöppning. Men med 8-1 med rätt diameter borde det väl bli sång oavsett, men kanske med lite mer stakkato. |
Jag måste fundera över detta lite, hur som så överväger jag just nu i första hand att försöka bygga en kompressor överladdning.
Tänker siktar man runt 320-340 sughästar på e85. Sen runt ett bars eller strax under så borde 500 whp vara lagom/rimligt med eaton m122. Borde bli lite sång i maskinen med runt 7000 varvstopp?? 8-4-2-1 blir ju typ avgassystem, men bara ca en meter långt. Lätt bil relativt korta steg per växel i lådan. Borde kunna låta utan att skämmas?? _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
_________________ Toyota Supra, rescued from the AbFlug madness! https://www.youtube.com/watch?v=hR5qqIVdJv4 Rikard Fritzell |
Våra race- och banåkarbilar Lola T96/50, | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 149, 150, 151 >> 191 besök senaste veckan (554482 totalt) |