Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M1 Procar 202?
<<   1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20   >>
29 besök senaste veckan (204854 totalt)
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3437



Grattis till nya rökarkärran

Håller med tidigare inlägg om att det troligtvis är 4S bakskärmar/widebody.

996NB (narrow body) är nästan helt raka:


_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Tomas har rätt

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7715


Trådstartare
I stand corrected!

Tomas-Fälgarna känns ju bra att dem är bytta, frågan är, hur tar man reda på om dem är i ALU eller ALU-MAG?

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Matso

Här sen Dec 2002
Inlägg: 173



Man försöker tända eld på dom?

_________________
Mvh
Mathias Södergren
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



erikjakan skrev:
I stand corrected!

Tomas-Fälgarna känns ju bra att dem är bytta, frågan är, hur tar man reda på om dem är i ALU eller ALU-MAG?

Kolla med Patrik Barth om han vet, han hade Dymag på sin röda GT2'a och fick också fälgarna utbytta.

.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
sx-pojken
Hallstahammar
Här sen Mar 2014
Inlägg: 227



997 CUP plast front och lysen... thumbs up

SQS-"SEK"-spakställ????

mvh

_________________
Tobias Hedlund
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7715


Trådstartare
blir ingen 997 konvertering här inte.

SQS-SEKvensiellt spakställ

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



erikjakan skrev:
blir ingen 997 konvertering här inte.

SQS-SEKvensiellt spakställ


Verkligen inte. Grym som den är

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



erikjakan skrev:
blir ingen 997 konvertering här inte.

SQS-SEKvensiellt spakställ

Personligen skulle jag nog få den att se mer ut som en korrekt Rturbo. Alltså byta tillbaka till 4st avgaspipor, RUF vingblad samt RUFs femekrade fälgar och slutligen ett Rturbo emblem.


_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Men det är
Väl ingen R turbo ?

Motorbyte såfall

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



Supramannen skrev:
Men det är
Väl ingen R turbo ?

Motorbyte såfall

Hur menar du?

.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



En R turbo gick att få i 480,550 och 590hp om ja minns rätt detta är ju ett peciaöbygge så sträva efter R turbo spec är ju inget att ha. Blir ju ingen R turbo orginal ändå. Denna är ju ljusår grymmare än R turbo

Lite ny programvara. Och lite 2017 delar på denna så kommer den flyga fram

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



Supramannen skrev:
En R turbo gick att få i 480,550 och 590hp om ja minns rätt detta är ju ett peciaöbygge så sträva efter R turbo spec är ju inget att ha. Blir ju ingen R turbo orginal ändå. Denna är ju ljusår grymmare än R turbo

Lite ny programvara. Och lite 2017 delar på denna så kommer den flyga fram

Rturbo är ju vad RUF kallade sina 996 bilar oavsett trimmnings grad, så något annat blir ju konstigt. När denna bil var nere hos RUF så fanns ju redan 997 och därmed RUF's RT12 bilar. Så denna bil fick samma motor uppgradering/trim som erbjöds till 997/RT12'orna, till det facila fyndpris av ca 95000 EUR... Detta gjordes samtidigt som kaross/bur/chassi nere i Pfaffenhausen.

.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7715


Trådstartare
Nu har 996an fått nya stift, spolar, olja + filter, kupefilter.

Dymagsen är renoverade och Cup2 i dim 295/30 18 samt 235/40 18 har monterats!












MVH Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
salis
Sverige
Här sen Okt 2005
Inlägg: 312



Snyggt Erik! Du hade alltså inte modellen som riskerade att haverera?
Vilka fick äran att renovera fälgarna? Letar efter någon som kan ta sig ann ett par fälgar

_________________
J0 han Sahlgr 3n
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7715


Trådstartare
Tackar!

Detta skall vara den bra modellen enligt Dymag själva som jag nyss pratat med!

Jag gjorde det själv, Norrorts billack fick lägga lacken.

Vad för typ av fälgar ska du renovera? Om det är enkla blästra pulverlacka så är Izaksons Pulverlack i Ursvik jäkligt bra, och tar 2400kr för ett set.

MVH Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
salis
Sverige
Här sen Okt 2005
Inlägg: 312



Skönt!

Okej då är jag med. Jag ska väll egentligen "bara" byta färg, det är ett par 1M / M3E9X Competion pack fälgar, får kolla med Isakssons!

_________________
J0 han Sahlgr 3n
Citera
Mikael_S
Genève
Här sen Mar 2006
Inlägg: 203

Namndispens
Namndispens

Trevlig bil!

erikjakan skrev:
Nu har 996an fått nya stift, spolar, olja + filter, kupefilter.

Nyfiken, varför byta spolar? Blir de gradvis sämre? Hur märks det? Är inte spolar av typen funkar eller funkar inte?

_________________
Mikael S
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7715


Trådstartare
Mikael_S skrev:
Trevlig bil!

erikjakan skrev:
Nu har 996an fått nya stift, spolar, olja + filter, kupefilter.

Nyfiken, varför byta spolar? Blir de gradvis sämre? Hur märks det? Är inte spolar av typen funkar eller funkar inte?


Spolarna bytte jag mest bara för att. Dem var nog inte dåliga egentligen.

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Dom blir ofta dåliga och är lika bra att byta när man är där

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7715


Trådstartare
Var ute och loggade lite i höstas med SMR, då visade det sig att bilen spikar gannska kraftigt samt en massa andra defekter i mappen.

Den är alltså lite pillad på och i vår är tanken att den ska få ny programvara hos SMR.

Den gjorde 100-200 på 5,8 motsträvigt i höstas.

Med korrekt mapp borde runt 5 blankt inte vara omöjligt.


Har också bokat GT Baltica för att åka och köra på Bikernieku , det ska bli väldigt roligt



http://www.granturismoevents.com/gran-turismo-baltica-2018/

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M1 Procar 202?
<<   1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20   >>
29 besök senaste veckan (204854 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande