Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 NB 2003 - huvudbrytare på plats
tråden läst  
60299 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<<Föreg  1, 2, 3 ... 15, 16, 17
 
   
TPR
Göteborg/Nödinge






Här sedan: 08 Feb 2005
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Sep 2017 11:39     Re: Citera

Malin W skrev:
Magnus Mårtenson skrev:
Det riktigt fina med MSCC's klubbmästerskap är att man inte behöver vagnbok. Vagndeklarationen ersätter vagnboken och är en enkel excel-mall att fylla i, printa ut och ta med till tävlingen.
Bil som uppfyller sportvagnreglementet, rätt klädsel och SBF licens sen är du klar att vara med.
Om du är intresserad så kan du läsa mer i inbjudan till respektive KM på klubbens hemsida. Är det några frågor så är det bara att höra av sig


Verkligen!?! Men så enkelt det blev thumbs up
Ska kolla på hemsidan.


Nu är det ju inte jättesvårt att skaffa själva vagnsboken när bilen väl är klar (vilket den måste vara oavsett om man kör SPVM eller MSCC), bara att kontakta en besiktningsman och boka tid.
Däremot är det ju en kostnad, men det är det värt för att få köra med likasinnade i MX-5 Cup. thumbs up


_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99, #78 Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
TPR
Göteborg/Nödinge






Här sedan: 08 Feb 2005
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Sep 2017 11:52     Re: Citera

carl.josefsson skrev:
Malin W skrev:

Hmmm.... Där sa du något spännande... Nu när bilen bara står så passar jag faktiskt också på att installera huvudströmbrytare på den också för att få den rejsklar till nästa säsong. Men jag kan ju börja redan i september...
Måste ha vagnsbok först bara...


min brytare ligger också och väntar...... så dokumentera gärna hur du installerar din

/C


Mitt tips är att följa denna beskrivning:
http://www.mx5racingclub.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=2185&start=25

Ganska enkelt, man använder original kabel mellan batteri och startmotor som går utmed PPF under bilen.
Kapar den i höjd med bakhjulen och drar den upp till huvudströmbrytaren, på så sätt slipper man dra ny kabel till startmotorn där det är mkt trångt. thumbs up
Sedan drar man ny kabel genom bilen till batteriet.


_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99, #78 Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
Malin W
Sigtuna






Här sedan: 25 Mar 2015
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Sep 2017 13:18     Re: Citera

Magnus Mårtenson skrev:
En liten påminnelse om att inbjudan till MSCC's höstrace upplagd på hemsidan och det är bara anmäla sig. Välkommen

Länk till inbjudan: http://www.mscc.se/wp-content/uploads/2017/09/Inbjudan_KM5_2017_rev2.pdf

Länk till anmälan: http://www.mscc.se/klubbmasterskap/anmalan-mscc-klubbmasterskap/


Tack Magnus!
Vet inte om jag hinner... Bilen är fortfarande i garaget och nedplockad
Men det lockar


_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Malin W
Sigtuna






Här sedan: 25 Mar 2015
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Sep 2017 13:23     Re: Citera

TPR skrev:
Malin W skrev:
Magnus Mårtenson skrev:
Det riktigt fina med MSCC's klubbmästerskap är att man inte behöver vagnbok. Vagndeklarationen ersätter vagnboken och är en enkel excel-mall att fylla i, printa ut och ta med till tävlingen.
Bil som uppfyller sportvagnreglementet, rätt klädsel och SBF licens sen är du klar att vara med.
Om du är intresserad så kan du läsa mer i inbjudan till respektive KM på klubbens hemsida. Är det några frågor så är det bara att höra av sig


Verkligen!?! Men så enkelt det blev thumbs up
Ska kolla på hemsidan.


Nu är det ju inte jättesvårt att skaffa själva vagnsboken när bilen väl är klar (vilket den måste vara oavsett om man kör SPVM eller MSCC), bara att kontakta en besiktningsman och boka tid.
Däremot är det ju en kostnad, men det är det värt för att få köra med likasinnade i MX-5 Cup. thumbs up


Huvudströmbrytaren kom på plats igår Nu ska bara den nyrenoverade diffen komma tillbaka och monteras på plats. Sen så ska jag kolla på det där med att kontakta en besiktningsperson För självklart vill jag köra i MX-5 Cup nästa år thumbs up


_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Pontus Fyhr
Lund






Här sedan: 23 Dec 2002
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Sep 2017 14:10     Re: Citera

Malin W skrev:
TPR skrev:
Malin W skrev:
Magnus Mårtenson skrev:
Det riktigt fina med MSCC's klubbmästerskap är att man inte behöver vagnbok. Vagndeklarationen ersätter vagnboken och är en enkel excel-mall att fylla i, printa ut och ta med till tävlingen.
Bil som uppfyller sportvagnreglementet, rätt klädsel och SBF licens sen är du klar att vara med.
Om du är intresserad så kan du läsa mer i inbjudan till respektive KM på klubbens hemsida. Är det några frågor så är det bara att höra av sig


Verkligen!?! Men så enkelt det blev thumbs up
Ska kolla på hemsidan.


Nu är det ju inte jättesvårt att skaffa själva vagnsboken när bilen väl är klar (vilket den måste vara oavsett om man kör SPVM eller MSCC), bara att kontakta en besiktningsman och boka tid.
Däremot är det ju en kostnad, men det är det värt för att få köra med likasinnade i MX-5 Cup. thumbs up


Huvudströmbrytaren kom på plats igår Nu ska bara den nyrenoverade diffen komma tillbaka och monteras på plats. Sen så ska jag kolla på det där med att kontakta en besiktningsperson För självklart vill jag köra i MX-5 Cup nästa år thumbs up


Kom å kör, 2 veckor kvar!

Miatasvärmen är bara 15 bilar stor än


_________________
Pontus Fyhr
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
carl.josefsson
Göteborg






Här sedan: 10 Jul 2008
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Sep 2017 17:45     Re: Citera

Malin W skrev:
TPR skrev:
Malin W skrev:
Magnus Mårtenson skrev:
Det riktigt fina med MSCC's klubbmästerskap är att man inte behöver vagnbok. Vagndeklarationen ersätter vagnboken och är en enkel excel-mall att fylla i, printa ut och ta med till tävlingen.
Bil som uppfyller sportvagnreglementet, rätt klädsel och SBF licens sen är du klar att vara med.
Om du är intresserad så kan du läsa mer i inbjudan till respektive KM på klubbens hemsida. Är det några frågor så är det bara att höra av sig


Verkligen!?! Men så enkelt det blev thumbs up
Ska kolla på hemsidan.


Nu är det ju inte jättesvårt att skaffa själva vagnsboken när bilen väl är klar (vilket den måste vara oavsett om man kör SPVM eller MSCC), bara att kontakta en besiktningsman och boka tid.
Däremot är det ju en kostnad, men det är det värt för att få köra med likasinnade i MX-5 Cup. thumbs up


Huvudströmbrytaren kom på plats igår Nu ska bara den nyrenoverade diffen komma tillbaka och monteras på plats. Sen så ska jag kolla på det där med att kontakta en besiktningsperson För självklart vill jag köra i MX-5 Cup nästa år thumbs up


gott med huvudbrytaren, var det verkstaden som satte in den?

/C


_________________
Carl Josefsson

Mazda MX-5 2002 "Vilma the track day lady"

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=104718
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
Malin W
Sigtuna






Här sedan: 25 Mar 2015
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Sep 2017 18:36     Re: Citera

carl.josefsson skrev:
Malin W skrev:
TPR skrev:
Malin W skrev:
Magnus Mårtenson skrev:
Det riktigt fina med MSCC's klubbmästerskap är att man inte behöver vagnbok. Vagndeklarationen ersätter vagnboken och är en enkel excel-mall att fylla i, printa ut och ta med till tävlingen.
Bil som uppfyller sportvagnreglementet, rätt klädsel och SBF licens sen är du klar att vara med.
Om du är intresserad så kan du läsa mer i inbjudan till respektive KM på klubbens hemsida. Är det några frågor så är det bara att höra av sig


Verkligen!?! Men så enkelt det blev thumbs up
Ska kolla på hemsidan.


Nu är det ju inte jättesvårt att skaffa själva vagnsboken när bilen väl är klar (vilket den måste vara oavsett om man kör SPVM eller MSCC), bara att kontakta en besiktningsman och boka tid.
Däremot är det ju en kostnad, men det är det värt för att få köra med likasinnade i MX-5 Cup. thumbs up


Huvudströmbrytaren kom på plats igår Nu ska bara den nyrenoverade diffen komma tillbaka och monteras på plats. Sen så ska jag kolla på det där med att kontakta en besiktningsperson För självklart vill jag köra i MX-5 Cup nästa år thumbs up


gott med huvudbrytaren, var det verkstaden som satte in den?

/C


Det var en kompis till mig som har en verkstad. Han fixade efter beskrivningen jag länkade. Kommer lite bilder sen


_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Malin W
Sigtuna






Här sedan: 25 Mar 2015
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Sep 2017 15:05     Ny huvudbrytare Citera

Medan bilen står isärplockad i väntan på renoveringen av diffen (har fått lite rapporter och det var behövligt med en renovering) så passar jag på att installera en huvudbrytare i bilen. Eller jag... Hmm.. Nää En bilmekaniker. Har skickat honom massa instruktioner hur han ska göra installationen och så har han fått åka till RallyShop och inhandla kablar och tillbehör. Verkar ju bli jättebra.

Min trevlige mekaniker skickade idag lite foton så att jag skulle se hur installationen blev.
Delar med mig av bilderna här och väntar sedan med spänning på att få höra att resten är klart så att jag kan få hämta upp Lillräser och köra lite bana nu i slutet av säsongen

Innifrån kupén. "Draggrejen" sattes till vänster om ratten för att kabeln skulle kunna dras så rakt som möjligt.
Och till höger om den röda draggrejen så finns en ny knapp. Det är tutan


Vid A-stolpen finns en till draggrej



Och här är själva "brytarknappen" inne under huven


Och så går den röda returkabeln tillbaka till batteriet bak i bagageluckan


Häpp


_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Alex Eriksson
Märsta






Här sedan: 18 Dec 2016
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Sep 2017 17:39     Citera

Blev kanon det där med brytarwirerna!


_________________
Alex N Eriksson
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
J.Schuman
Stockholm






Här sedan: 25 Okt 2006
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Sep 2017 18:58     Citera

Når du till utlösaren när du sitter fastspänd. Annars så sitter den inte särskilt bra.


_________________
Johan Schuman PCS #23

Beer, Bacon and Bournouts

Finishing races is important, but racing is more important
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Min biltråd här på Rejsa
Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg






Här sedan: 12 Jul 2007
Tipsa Facebook   Inlägg  12 Sep 2017 21:22     Re: Citera

J.Schuman skrev:
Når du till utlösaren när du sitter fastspänd. Annars så sitter den inte särskilt bra.

Mycket relevant synpunkt! thumbs up


_________________
Magnus Bengtsson
Roadsport A #6 Corvette C5 Z06
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Malin W
Sigtuna






Här sedan: 25 Mar 2015
Tipsa Facebook   Inlägg  13 Sep 2017 08:43     Re: Citera

J.Schuman skrev:
Når du till utlösaren när du sitter fastspänd. Annars så sitter den inte särskilt bra.


Jo, den når jag. Men det är ganska så precis. Tvivlar på att jag hade nått den om den suttit i mittpanelen. Då hade det varit i längsta laget. Nu sitter utlösaren precis bredvid ratten, inte långt från blinkersspaken.


_________________
Malin Westlund

Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15
Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03
Instagram: @turbosubban
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Min biltråd här på Rejsa
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
Mazda MX-5 NB 2003 - huvudbrytare på plats
tråden läst  
60299 ggr 
<<Föreg  1, 2, 3 ... 15, 16, 17

  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Server render time: 0.3227   |||   Client render time:
 




o