Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 3.6 RSR *Proof of life*
<<   1, 2, 3 ... 48, 49, 50, 51   >>
13 besök senaste veckan (450658 totalt)
Mikael_S
Genève
Här sen Mar 2006
Inlägg: 203

Namndispens
Namndispens

Roligt med uppdatering, keep it coming! Och grattis till ytterligare tillökning, om 15-20 år får ni mer tid till bilar och annat igen

_________________
Mikael S
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



Mikael_S skrev:
Roligt med uppdatering, keep it coming! Och grattis till ytterligare tillökning, om 15-20 år får ni mer tid till bilar och annat igen


Safe skrev:
Kul att det jobbas igen, eller att vi får se det i alla fall.

Grattis till tillökningen!


OneYet skrev:
Kul att se er här igen. Jag har saknat den här tråden.



Tack ska ni ha allihop. Verkligen uppskattat Vi ska försöka att inte vänta 2 år till nästa update

Mikael, om 15-20 år sitter dotra inlåst & pappa vaktar med byssa. Först ska eventuella "kompisar" passera garaget & speca upp vad som finns under huven på Audin & dess syfte. Klarar dom inte det åker dom ut med huvudet före Klarar dom det åker dom ändå ut med huvudet före, men bara för att dom var duktiga så öppnar jag dörren åt dom innan jag kastar ut dom


Magnus Thomé skrev:
Ser lite galet ut thumbs up Finns det att köpa eller är det självborrat?


"Någon" hade för mycket tid att slå ihjäl Började med den i stål men var inte nöjd. Svarvade ändstycken, bockade en i Al & borrade nästa 160 hål Totalt 640 borrningar....

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1128



barre skrev:

Sedan Nov 12 2015 har 100.000 läst tråden....vad är det för fel på er Ut & bygg bilar med er...chop chop


Kan ju bero på att det är en underhållande tråd att läsa thumbs up

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
Ronna
Portugal
Här sen Jul 2006
Inlägg: 350



Äntligen, har saknat denna trådens uppdateringar. thumbs up

_________________
Roger Forsberg
Instagram: roger_on_wheels
Twitter: @roger_on_wheels

Portugal, Ourique
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



Klingan75 skrev:
Kan ju bero på att det är en underhållande tråd att läsa thumbs up


Förstår du vilken press du sätter på oss



Ronna skrev:
Äntligen, har saknat denna trådens uppdateringar. thumbs up


Då kommer här lite mer...men ser får det nog räcka för året va, så vi inte skämmer bort er

Mitt bildarkiv är inte ordnat efter den logik jag just NU finner logisk, så jag hoppar från rör till vxllåda & motor.

Genom att smyga runt med kamera & anteckningsblock nere hos det lokala Porschegänget samt tillbringar dagar surfandes efter information så har vi väl lyckats para ihop saker & ting så som de ska sitta ihop, lyckats finna vart saker ska sitta & hur vi ska få allt att lira.

Exempel på detta är allt kring vxllådan inklusive kopplingen.
Mycket går att lösa genom att plocka delar från andra modeller & årgångar....men vi jobbar inte så. Det vore säkert allt för enkelt, eller hur?

Fäste till kopplingsvajer kommer från Porschevärlden & funkar klockrent. Hydraulisk koppling hade varit möjligt att komponera ihop men får bli ett senare skede. Så länge vi är unga & vältränade kör vi vajer







Spridare & brygga är äntligen på plats. Vi testade 964-spridarna & det visade sig att 2 klickade men släppte inte igenom bränsle. Tur att vi bestämde oss för att plocka bort & testa dom med andra ord :/
Efter lite rengöring & motion så fick vi liv i dessa.
Däremot uppgraderade vi spridarna till SAAB-spridare.

Nu ska vi se om jag minns rätt här
964-spridare ligger på 90% duty cycle redan vid 250hk enligt flertalet uträkningar. BOSCH anger 201cc/min @3bar & på 964:an är trycket 3,8bar.
Spridarna bottnar därmed vid ca 275hk @ 3,8bar.
SAAB:s spridare ligger på 81% duty cycle vid 275hk @ 3,8bar
BOSCH anger 248cc/min på dessa.
Med bränsletrycksregulator & BBL kan vi lätt justera till önskat tryck om så krävs






Fortysatt trevlig helg

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2231



Ingen av mina spridare öppnade! Skickade iväg dem på renovering, men majoriteten gick inte att rädda...
Ersatte med bosch "Volvo" spridare som klarar en bra bit över 300 hästar.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



safe skrev:
Ingen av mina spridare öppnade! Skickade iväg dem på renovering, men majoriteten gick inte att rädda...
Ersatte med bosch "Volvo" spridare som klarar en bra bit över 300 hästar.




Skitbra att det finns tillgängliga alternativ

....mene jag anar lite psykning här nu
Så det kommer sluta med att det är Volvo mot Saab, Svart mot vit, "racebil" mot "daily driver"

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2231



barre skrev:
safe skrev:
Ingen av mina spridare öppnade! Skickade iväg dem på renovering, men majoriteten gick inte att rädda...
Ersatte med bosch "Volvo" spridare som klarar en bra bit över 300 hästar.




Skitbra att det finns tillgängliga alternativ

....mene jag anar lite psykning här nu
Så det kommer sluta med att det är Volvo mot Saab, Svart mot vit, "racebil" mot "daily driver"


Ha, ha. Nädå, volvo är precis lika ointressant som saab Men spidarna fanns tillgängliga på skroten och av en modern typ med 4 hål.

Fast svart räjsbil är coolare,,,, Speciellt med guldstripes,

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



safe skrev:

Fast svart räjsbil är coolare,,,, Speciellt med guldstripes,


Har svarta räjsbilar med guldstripes några siffror gällande effekt/vikt eller ska vi ta det på matchdagen

Jag vågar väl påstå att Fias bil kommer ha lägre effektsiffra (till en början) än din men god damn om inte hennes blir lättare

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2231



barre skrev:
safe skrev:

Fast svart räjsbil är coolare,,,, Speciellt med guldstripes,


Har svarta räjsbilar med guldstripes några siffror gällande effekt/vikt eller ska vi ta det på matchdagen

Jag vågar väl påstå att Fias bil kommer ha lägre effektsiffra (till en början) än din men god damn om inte hennes blir lättare


Det har den

1110 kg med mig i och 3/4 tank på vägvågen vid dämmet. Ska väl göra en invägning till våren så jag får nogannare siffror.
Jo jag har effktsiffror också.... Klart godkända, hade inte fixat dem med original spridare om man säger så.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



safe skrev:

Det har den

1110 kg med mig i och 3/4 tank på vägvågen vid dämmet. Ska väl göra en invägning till våren så jag får nogannare siffror.
Jo jag har effktsiffror också.... Klart godkända, hade inte fixat dem med original spridare om man säger så.


oooh, god damn. impressive, impressive in deed

Vi inflikar med ett annorlunda inlägg idag. Vi har nämligen varit på besök hos ett företag nere i Polen, vid namn Carbone Poland / car-bone.pl. Vi hade vägarna förbi & bestämde oss för att kika in en snabbis.....en snabbis som blev till timmar

Det lilla vi sett av firman på ebay var kanske inte så imponerande, men holy turbines vilket ställe att besöka Porsche från golv till tak & allt från karosser till minsta lilla pinal.
Renovering av knappar & vred, paneler, instrument, pimpning av inredning. Allt från original till outlaw/hotrod.

För egen del beställde vi en komplett uppsättning dekaler till Fias bil, men besöket gav mersmak

En dold liten diamant inte långt hemifrån. Allt finns inte på deras Facebook-sida & hemsida. Söker ni nåt så skicka mail & fråga. Hälsa från oss




_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



Japp, tomten kom tidigt i år igen & vilket paket...mumma.
Nu måste vi få tummarna ur & fixa klart i garaget så vi har plats att gjuta i vinter.
VI behöver fixa framskärmarna, vingar bak (plural ja), designa om bakre spoilern till RSR-stil, carnards, front splitter...& jag behöver klona mig själv

PS. ni har inte missat den skräddarsydda modellbeteckningen va DS.

Ett stort tack till Kamil & grabbarna/tjejerna på Car-Bone Polen

Trevlig helg

Christmas came early this year...AGAIN
And what a nice package indeed.
Now we have to get to work cleaning out the garage so we have room enough for fiberglass & carbon production during the winter.
We need to make new front fenders, rear wings (more than one yes), re-design the rear spoiler RSR-style, carnards, front splitter....& i need to clone myself

PS you didn't miss the custom model name ey DS.

A big thanks to Kamil & the guys & girls at Car Bone Poland for the decal kit






_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



Till en aningen efterlängtad bild då kanske. Fälgarna

Centrumvända RH Cup split 18" med vitlackerad ytterbana. Ytterbana kan framöver komma att bli högglans...men inte i nuläget. Vi stannade vid vitt & föll för det...men är väl inte riktigt 100% säkra på att detta är det absoluta slutresultatet. Love it or hate it....men så blev det. Vill vi ändra på det så är det inte svårt. Vi "ser" hur slutresultatet kommer se ut men ni får helt enkelt vänta

Fälgarna/hjulen sitter tight med risk för närkontakt om man justerar hjulvinklarna fel eller sänker för mycket.
Om vi får plats med 18" fram låter jag vara osagt men det ser lite illa ut i dagsläget. Risken är att damen kommer sno till sig mina diton i 17"-utförande...& med det få lite retrostuk på bilen också. Vi får väl se när framskärmarna väl är klara.

Ha en trevlig kväll allihopa


_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
p911
Roskilde
Här sen Nov 2014
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej

Hvad hedder siden på facebook??

Sune

_________________
Sune Bergkrantz
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3435



p911 skrev:
Hej

Hvad hedder siden på facebook??

Sune


https://www.facebook.com/carboneliveries/

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
LadyS
Kalmar
Här sen Sep 2010
Inlägg: 110

Namndispens
Namndispens
Trådstartare

Det var ett tag sedan... mycket har hänt så...låter videon tala för sig själv


_________________
Sofia B
***********************
Porsche 911 3.6 RSR
***********************
Ågrens Polyester & Epoxyprodukter, Kalmar Bläster och lack. ORM Kalmar
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2231



Det där var en gammal filmsnutt, vi behöver färska bevis!

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
Konrad
Långnäs (Pite dragway)
Här sen Jul 2005
Inlägg: 59



Oh! Äntligen en uppdatering
Även om den inte var så stor

_________________
Konrad Söderholm.
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



safe skrev:
Det där var en gammal filmsnutt, vi behöver färska bevis!


Konrad skrev:
Oh! Äntligen en uppdatering
Även om den inte var så stor



Nänänä, 1,5 år mellan uppdateringarna verkar vara ganska lagom. Risken är att ni blir bortskämda annars

Magnus, har du blivit nåt klokare vad gäller auspuff? Du började med 2" om jag minns rätt? Andra får gärna inflika gällande storlek på headers/avgassystem. Alla tips mottages gärna thumbs up

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2231



barre skrev:
safe skrev:
Det där var en gammal filmsnutt, vi behöver färska bevis!


Konrad skrev:
Oh! Äntligen en uppdatering
Även om den inte var så stor



Nänänä, 1,5 år mellan uppdateringarna verkar vara ganska lagom. Risken är att ni blir bortskämda annars

Magnus, har du blivit nåt klokare vad gäller auspuff? Du började med 2" om jag minns rätt? Andra får gärna inflika gällande storlek på headers/avgassystem. Alla tips mottages gärna thumbs up


Japp, 2", 2st små ovala rakt igenom Biltema dämpare per bank. 2 90 graders böjar och 1 180 graders böj per bank för att få ihop dem.
Den är ganska tyst, toppeffekten är bra, men jag tror att jag tappar effekt efter max. Det droppar av efter 6400, kammarna borde hålla i bättre upp mot 7000.

_________________
Magnus Wennerberg
Porsche 911 Targa -77 (originalish)
Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana)
Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo)
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



safe skrev:

Japp, 2", 2st små ovala rakt igenom Biltema dämpare per bank. 2 90 graders böjar och 1 180 graders böj per bank för att få ihop dem.
Den är ganska tyst, toppeffekten är bra, men jag tror att jag tappar effekt efter max. Det droppar av efter 6400, kammarna borde hålla i bättre upp mot 7000.


Just ja, så var det ja.
Det jag fått fram, genom att lusläsa Pelikanforumet & rennlist samt efterfrågat i egen tråd:

Primärpipor 1 5/8" & omkring 31" +/-1" långa.
Sekundärrör/avgassystem 2,25"

Detta för en standard-ish 3.6-maskin.
Våra 964/993-headers har ID 1,5" (1 5/8") & funkar för ändamålet....mene, det ihop med en oljetank bak medger inte så mycket svängrum för avgassystem Men jag tror vi löst hur göra....kanske...


2" stryper för mycket, 2,5" ger bäst toppeffekt men dåligt mellanregister (vridmoment)
2,25" ger bäst mellanregister men sämre toppeffekt jämfört med 2,5"

Detta fanns på bänkningspapper på pelikanforumet. Skillnaden i vridmoment, i mellanregistret, mellan 2,25" & 2,5" var ca 15Nm, till fördel för 2,25".
Problemet nu är att jag inte kan hitta den jäkla tråden

Så efter att ha gått & velat, luskat & läst, så ska vi nu beställa en hög med rostfritt & börja svetsa



Nuvarande 964/993-headers

[/img]

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 3.6 RSR *Proof of life*
<<   1, 2, 3 ... 48, 49, 50, 51   >>
13 besök senaste veckan (450658 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande