Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Hjulinställning porsche 996
<<   1, 2
9 besök senaste veckan (8382 totalt)
Cykelbud
Stockholm
Här sen Sep 2017
Inlägg: 31


Trådstartare
DJ skrev:

Ser ju rätt rejält skadat ut.
Har slitbanan börjat släppa?


jepp, tror det var när jag körde med så högt tryck... dyrköpt erfarenhet..

_________________
Anders ancker
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Såna skador har jag sett flera på just dom nya Pilot Sport däcken, för vek stomme.

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



964RS skrev:
Såna skador har jag sett flera på just dom nya Pilot Sport däcken, för vek stomme.

"Dom nya"? Menar du Pilot sport 4 då?

.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



ThomasT skrev:
964RS skrev:
Såna skador har jag sett flera på just dom nya Pilot Sport däcken, för vek stomme.

"Dom nya"? Menar du Pilot sport 4 då?

.


Ja, men inte 4+

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4685



964RS skrev:
ThomasT skrev:
964RS skrev:
Såna skador har jag sett flera på just dom nya Pilot Sport däcken, för vek stomme.

"Dom nya"? Menar du Pilot sport 4 då?

Ja, men inte 4+

Ok. Jag antar att du menar 4S.

.

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



ThomasT skrev:


Ok. Jag antar att du menar 4S.

.


såklart

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7715



Köp CUP2 och gå på med lite mer camber än std så får du en riktigt bra kompromiss!

Underbara däck på gata som klarar bana!

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3437



erikjakan skrev:
Köp CUP2 och gå på med lite mer camber än std så får du en riktigt bra kompromiss!

Underbara däck på gata som klarar bana!


+1 på den.

Jag har kört cup2 på de två senaste bilarna, funkar prima på gata och bana.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Cykelbud
Stockholm
Här sen Sep 2017
Inlägg: 31


Trådstartare
Jag måste ju ändå köpa nya bakdäck, så att välja cup2 då är ju väldigt lockande!
Men som det skrevs om ovan, följer det med en massa saker som att jag även måste byta oljesump och aos? Då börjar det ju dra iväg ordentligt i kostnad...

_________________
Anders ancker
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10612



Cykelbud skrev:
Jag måste ju ändå köpa nya bakdäck, så att välja cup2 då är ju väldigt lockande!
Men som det skrevs om ovan, följer det med en massa saker som att jag även måste byta oljesump och aos? Då börjar det ju dra iväg ordentligt i kostnad...


Beror ju på hur du kör. Oljesump mm är för de högre sidoaccelerationerna du KAN få om du utnyttjar r-däcken fullt ut på bana. Bilen kommer inte gå sönder för att du byter däck.

Man kan göra en sak i taget.

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Cykelbud
Stockholm
Här sen Sep 2017
Inlägg: 31


Trådstartare
DJ skrev:

Beror ju på hur du kör. Oljesump mm är för de högre sidoaccelerationerna du KAN få om du utnyttjar r-däcken fullt ut på bana. Bilen kommer inte gå sönder för att du byter däck.
Man kan göra en sak i taget.


Kanon- då är det avgjort!

Vågar jag ställa frågan igen om att ha mer camber bak än fram?
Alltså blir bilen konstig med camber -1,5 fram och -2.25 bak?

Sen undrar jag om nån har testat att göra inställningen själv, typ enligt:
http://b.kl3in.com/2013/04/simple-and-accurate-suspension-alignment-for-a-porsche-996-part-1/
Om man nu ska hålla på att testa sig fram med olika inställningar...

_________________
Anders ancker
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10612



Cykelbud skrev:


Sen undrar jag om nån har testat att göra inställningen själv, typ enligt:

Jag har ställt hjulen själv på flera bilar. Fyrhjulsmätning blir svår utan utrustningen, men man kan i alla fall ändra camber och toe axelvis utan problem. Har tillgång till enkel toe-mätningsutrustning, gammal manuall sak med spegel. En annan metod som funkar är att spänna upp linor runt bilen. Har jag sett flera gånger i depån på rejs-banorna.

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Beamer
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 134



Fråga till er som lagt ut protokollen från hjulinställningen - är de från Skanstulls Däck? Jag är ute efter en bra verkstad som har egna ideer och erfarenhet av Porsche och banåka. Jag har en ny 718 Boxster GTS som snart får Cup2:or och jag vill få en bra setup som lämpar sig för trackdays. Vet inte själv vad man kan fu ut ifråga om t.ex. camber, eller ens vad det ska vara. Så vill ha en verkstad med stark egen hållning. Vilka kan ni rekommendera (i Stockholm ska sägas)?

Har gjort annan bil (ej Porsche) hos Skanstulls Däck förut.

_________________
Per Brugge
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3437



Beamer skrev:
Fråga till er som lagt ut protokollen från hjulinställningen - är de från Skanstulls Däck? Jag är ute efter en bra verkstad som har egna ideer och erfarenhet av Porsche och banåka. Jag har en ny 718 Boxster GTS som snart får Cup2:or och jag vill få en bra setup som lämpar sig för trackdays. Vet inte själv vad man kan fu ut ifråga om t.ex. camber, eller ens vad det ska vara. Så vill ha en verkstad med stark egen hållning. Vilka kan ni rekommendera (i Stockholm ska sägas)?

Har gjort annan bil (ej Porsche) hos Skanstulls Däck förut.


Yes, mitt protokoll är från Skanstulls men från den tiden då Johan Von Berens var en del av verksamheten.

Jag tror att Levin racing alternativt Mtech är bra för dig att vända sig till.

Personligen använder numera Bandhagens däck som är duktiga men ställer enligt mina önskade värden baserat på erfarenhet.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Beamer
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 134



Wärhner skrev:


Yes, mitt protokoll är från Skanstulls men från den tiden då Johan Von Berens var en del av verksamheten.

Jag tror att Levin racing alternativt Mtech är bra för dig att vända sig till.

Personligen använder numera Bandhagens däck som är duktiga men ställer enligt mina önskade värden baserat på erfarenhet.


Har Johan lämnat Skanstull? Vad med deras fokus på race (R-däck, hjulinställning, Porsche etc.), är det kvar eller har de övergett och blivit vanlig däckverkstad?

_________________
Per Brugge
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3437



Beamer skrev:
Wärhner skrev:


Yes, mitt protokoll är från Skanstulls men från den tiden då Johan Von Berens var en del av verksamheten.

Jag tror att Levin racing alternativt Mtech är bra för dig att vända sig till.

Personligen använder numera Bandhagens däck som är duktiga men ställer enligt mina önskade värden baserat på erfarenhet.


Har Johan lämnat Skanstull? Vad med deras fokus på race (R-däck, hjulinställning, Porsche etc.), är det kvar eller har de övergett och blivit vanlig däckverkstad?


Dom skall ha kvar en kille som skall vara duktig på hjulinställningar men har hört fler som varit missnöjda efter det att Johan sålt sin del i Skanstulls och lämnat verksamheten.

Johan jobbar f.ö numera hos mtech i Södertälje.

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Skruva banåkabil
Hjulinställning porsche 996
<<   1, 2
9 besök senaste veckan (8382 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande