Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 Ringtool 2002 - Scuderia bilder & video. | << 1, 2, 3, 4 26508 besök totalt |
Tjusigt!
Kör du en Rupes DA maskin? Ser ut som Menzernas polermedel eller kör du nåt annat? Vad har du kört för lackskydd tidigare? Det du nämner har jag inte hört talas om |
||
Även på min lätta bil med -3.5 gr camber så slits ytterdelen väldigt snabbt, precis som på din. Insidan verkar hålla flera ggr längre.
/A _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Lånar en väns maskin så kan faktiskt inte namnet på den.. Menzerna stämmer bra, har faktiskt aldrig gjort något lackskydd själv innan. Här är länk till det jag ska använda nu: https://gtechniq.com/products/auto/p Följt av detta: https://gtechniq.com/products/auto/e _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||
Tjena, ja.. På E36an lyckades jag få det jämnt men vi får se helt enkelt. Det började faktiskt när jag tog hem bilen och körde massa på Ljungbyhed som är väldigt hård på det sättet. Såhär såg däcken ut när jag tog hem bilen från Tyskland efter 55 varv där nere: Här är hur långt ner jag kunde köra Kuhmodäcken på E36an.. haha _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||
90graders kurvor, fullt ladd in, inget att flyta ut på = skulderslitage .
Inget mer Ljungbyhed för dig i år misstänker jag? _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
Helt rätt, går inte undvika.. Blir inget mer Ljungbyhed iår dessvärre! Tänkte faktiskt lämna denna M3an i Tyskland över vintern för att säkerställa tidig säsong.. Motorn har dessutom gått 8000 mil som Peter kollar vevlagerna i vinter och jag tänkte även montera tillbaka AC:n.. De kilon får jag lätta bort någon annanstans 👍🏻 _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||
|
||
På min E92 körde jag 37 varv på ringen, 100 mil landsväg samt en halvdag på Gelleråsen och sedan var utsidan slut.. -4 grader camber.
Dock så är greppet i däcket outstanding:-) _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||
Saxar in min upplevelse från Scuderia Hanseat som jag posta i Nurburgring delen av forumet.
Lägger även till lite bilder från resan tagna med Gopro kameran. Bilen fortsatte att funka klockrent säsongen ut förutom ett stödlager till kardanen som gav upp men det får man väl se som slitage! Däcken höll med nöd & näppe och är nu helt slut, höll för 80 varv Nordschleife, 2 dagars sektionsträning, 2 dagar rudskogen, 2 halvdagar ljungbyhed och en dag Knutstorp, grymt säger jag! Var som sagt och körde Scuderia Hanseat kursen tillsammans med Förenade Bil där jag jobbar. Vi hade 10 platser som vår kunder erbjöds tillsammans med möjligheten att använda BMW originalförsäkring under kursen. Detta vart väldigt lyckat och grupp 4 som vi tillhörde tillsammans med ett gäng andra svenskar var verkligen en fullträff! Detta kommer således göra om så är det någon som är sugen på att hänga med oss nästa gång och vill ha mer info så är det bara att kontakta mig. För övrigt så var jag inte helt övertygad om att kursen skulle göra en så stor nytta för mig då jag redan ansåg mig hitta bra runt banan. Efter 3 nyttiga dagar med instruktörer som har stenkoll, kan ge dig tips på vilken nivå du än håller fick jag bara inse att jag hade haft fel! Detta var extremt nyttigt & något man fick mersmak för! Frikörning cirka 4 timmar om dagen de första två dagarn och lite mindre den 3de där det var extremt fria varv jämfört med vad jag upplevt på andra trackdays där nere! Uppkörning och därtill den lilla poängtävlingen krydda så klart till det hela för en som inte alls är så tävlings inriktad! Här kommer mitt uppkörningsvarv som gav mig 186 poäng av 200 möjliga och en 4de plats av alla 220 deltager inkl. winners group! Jag släpper av mellan bergwerk och mutkurve då jag börja närma mig framförvarande bil, ville inte riskera att komma ikapp i en bedömnings zon. Loggade varvet till ett 7.54-7.55 sport auto om jag ersätter sektorn mellan bergwerk och mutkurve med ett av alla mina andra loggade varv! Alltså ett 7.34-7.35 BTG varv Hoppas till 2:23 om ni vill slippa se mig försöka värma däck på GP-slingan & hoppa rakt till det roliga. _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||
|
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 Ringtool 2002 - Scuderia bilder & video. | << 1, 2, 3, 4 26508 besök totalt |