Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil BrandSläckarsystem | 4 besök senaste veckan (2208 totalt) |
Vad bör man satsa på för släcksystem till en täkt bil för internationel historisk racing?
Har haft en hand släckare i bilen förut men tänker mig sprintler system nu _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
Nåt som är lättsanerat, dvs inte pulver. Det är bra om saneringskostnaden inte är ett hinder för att dra i reglaget.
AFFF lättvatten är väl det vanligaste, men det finns ju gasvarianter också. Sen det svenska vattenbaserade Fogmaker. |
||
Styrs inte lite av reglementet? //Nisse _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||
Appendix J 2017 - Article 253 - Safety Equipment (Groups N, A and RGT) - WMSC 21.09.2017
Där är 7.3 om manuella släcksystem. |
||
Novec 1230 känns väl vettigt. "Novec 1230 has the added bonus of leaving no residue and has no adverse effect on delicate electronic components"
https://www.demon-tweeks.co.uk/motor _________________ Krister Svahn Porsche 911 turbo -80 |
||
_________________ Krister Svahn Porsche 911 turbo -80 |
||
Kan man serva en sån lifeline i Sverige?
Låter ju helt klart bra med en gas så man inte behöver sanera. Hur är era tankar ang nozlarna plasering i motorrum coupe? _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
_________________ Torbjörn Andersson |
||
Skruva banåkabil BrandSläckarsystem | 4 besök senaste veckan (2208 totalt) |