Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 323ti -98
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
5 besök senaste veckan (67371 totalt)
Nicklas A
Linköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Tackar för erbjudandet Daniel, verkligen snällt! thumbs up Men det löste sig smidigare än väntat. Jag berättade om mitt problem för en granne igår kväll och slängde ur mig frågan: "Du känner ingen som kan bocka plåt?" Det gjorde han.

Mina vänner, plåtbockning är - som mycket annat här i livet - en materialsport:

3mm plåt var liksom inga problem för den killen.

Like a glove.

_________________
Nicklas Andersson
Citera
Nicklas A
Linköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Buren på plats! Verkligen sugpassning på grejerna. Det tog några timmar att finlira buren på plats då det var otroligt tight mot karossen, men till slut stämde alla mått. Med fräscha borrar och skärvätska gick det fint att ta sig igenom plattor och golv.

Ett tips för andra som ska montera skruvbur är att skaffa lite längre skruvar och några extra "vanliga" muttrar innan man sätter igång. Fötterna på buren måste böjas lite och har man 5mm längre skruvar än de som följer med kan man dra ihop allting med skruvarna. Sedan när allting är ihopdraget passar skruvarna som föjde med.

Har även städat upp i bilen och fäst alla kablar som jag lossade när jag rensade ur inredningen inför burmonteringen. Rejsstolen på plats igen. Bromsarna genomgångna och uppsmorda.

Rullade ur garaget för första gången för säsongen nu ikväll. Tog en liten provtur runt kvarteret för att kolla att allting satt på plats.

Imorgon bär det av till Hackefors bil för oljeservice och bromsvätskebyte. Kör med Motul RBF600 igen. Jag har använt den de senaste säsongerna och det har funkat bra. Finns dessutom att köpa över disk i Linköping. Ska även lämna in två hjul för montering av nya däck (Toyo R888 igen).

Nästa vecka är det regbesiktning och hjulinställning, plus lite småpill inför Mantorp.

_________________
Nicklas Andersson
Citera
Nicklas A
Linköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Jag ägnade valborg åt registreringsbesiktning, vanlig besiktning och hjulinställning.

Jag har fått en del frågor om regbesiktning med halvbur, så jag tänkte berätta lite mer om detta. Jag kontaktade bilprovningen för några veckor sedan. I Linköping har stationen tagits över av "Opus bilprovning". Jag ringde deras kundtjänst och förklarade ärendet. De skulle kolla internt och efter 15 minuter ringde en kille upp och förklarade att det skulle gå bra att installera halvbur om den inte inkräktar på förar- och passagerarplatsen. Helfordonsgodkännandet gör dock att man inte kan ha helbur, men det visste jag sedan tidigare. Bilen skulle i övrigt vara i standardmässigt skick. Man skulle också ta med ett papper med beskrivning vad man gjort med bilen (men vid själva besiktningen fick jag istället fylla i och underteckna en blankett som de redan hade förberett). Tid bokades för regbesiktning och tillhörande vägning och vanlig besiktning, eftersom det var dags för en sådan också.

Jag besiktade med originalstolar fram och varningstriangeln nedstoppad bredvid batteriet. Egentligen skulle reservhjulet vara med också, men de kunde lägga till vikt för det, så jag struntade i att montera tillbaka reserhjulsupphängningen (den sitter på utsidan under bagagerummet på Compacterna).

Själva registreringsbesiktningen gick väldigt snabbt. Besiktningsmannen ryckte lite i buren och konstaterade att passformen var bra. Han satte sig i bilen, justerade sätet så långt bak det gick och kollade så att man inte kunde slå i buren någonstans. Sen var det klart. Det tog nog mindre än fem minuter. Bilen är numera registrerad för en passagerare med tillägget "SKYDDSBÅGE MONTERAD BAKOM FRAMSÄTE".

Jag kände mig t.o.m. lite efterlängtad då en av besiktningsmännen på stationen var f.d. Compact-ägare som kört lite på bana och hade koll på att jag skulle dyka upp. Så han kom förbi för att kika på bilen och prata lite.

Bjuder även på en stämningsbild från bilprovningens hall of shame hörn:


Kan inte bestämma mig för vilken som är min personliga favorit. Tror att det får bli hjulupphängningsdetaljen i betong (i mitten av bilden) där man gått lös med gängtapp och gjort en massa gängor. Skapligt låg ofjädrad vikt på bromsskivorna också.

Idag tog jag ut originalstolarna och satte tillbaka rejsstolen igen, så nu är nog allting klart för Mantorp på lördag.

_________________
Nicklas Andersson
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070



Grattis! thumbs up thumbs up Verkar ju ha gått oerhört smidigt med hela besiktningen med bra service från stationen.

Hall of shame-hörnan var intressant. Skräckblandad förtjusning kan man väl kalla det?

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Härligt att allt gått bra thumbs up , har själv besiktigat för en timme sedan.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nicklas A
Linköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Dåligt med uppdateringar i tråden.

BMWSC träff på Mantorp 4 maj. Kul att träffa alla igen! Träffen var som vanligt välordnad och alla skötte sig fint på banan. Själv hade jag svårt att hitta det riktiga flytet på förmiddagen. Kände mig väldigt ringrostig.

Bilen funkade kanon. Mer caster med de nya topplagringarna och det gjorde bilen väldigt lättkörd. Den styr in otroligt fint nu. Även bromsar och väghållning fungerade bra.

Sedan var det Kinnekulle 1 juni. Det enda som var gjort med bilen sedan Mantorp var två nya däck (bytte de två andra innan Mantorp). Kändes lite orutinerat med nya däck på Kinnekulle (som käkar däck), men det var dags att byta. Dessutom upptäckte jag att ena spacern (jag kör med 10mm spacer på varje sida fram) hade gått sönder, så att ringen för navstyrningen hade lossnat. Väldigt tunt gods på det stället. Jag har varit i kontakt med Schmiedmann där jag köpte delarna och de har haft kunder som haft problem med just 10mm spacers, då navstyrninen blir väldigt tunn. Det skulle dock vara ok att fortsätta köra med den trasiga spacern utan navstyrning.

På vägen till Kinnekulle märkte jag att bromsarna vibrerade. Jag bytte däck på hotellparkeringen sent på kvällen, men såg inget uppenbart med bromsarna. Upp tidigt på lördagen för att hinna kolla lite noggrannare på bromsarna innan körningen. Inte heller då såg jag något konstigt, allting verkade ok, inget som satt löst. När jag åkte ut på banan så vibrerade det vid inbromsningarna. Inte jättemycket och bromsarna tog bra, men det var svårt att köra när man inte hade det riktiga förtroendet för bromsarna. Men halvvägs in på andra passet så försvann vibrationerna och funkade bra resten av dagen. Men när jag sedan åkte hem igen märkte jag vibrationerna i vanlig trafik. Märkligt...

Är det någon som har en teori vad som kan vara fel? Först trodde jag att bromsskivorna slagit sig, men då borde väl inte vibrationerna förvinna efter ett tag? Eller kan de "slå tillbaka" när de blir varma? Kanske kan vara något helt annat, typ glapp i styrled/spindelled eller liknande som ger sig till känna vid mjuk bromsning, men som lägger sig i ett "ändläge" vid bankörning. Jag måste kolla mer på deta. Har inte hunnit med någonting efter Kinnekulle.

En god nyhet var i alla fall att jag nog fått till hjulvinklarna ganska bra nu. Kinnekulle har misshandlat vänster fram på tidigare däckuppsättningar, men efter Mantorp och Kinnekulle verkar jag nu ha ett ett jämnt däckslitage.

I övrigt gick bilen fint. Dock märkte jag skillnad utan spacers fram (jag plockade bort dem innan körningen). Bilen blir mer understyrd i kurvorna. Ska försöka hitta en bättre lösning där. Det vore ju käckt med fastbultade spacers, men sådana är väl minst 20mm och jag tror inte att det får plats under skärmkanterna. 10mm funkar fint och några mm till skulle nog gå, men 20mm blir nog lite för mycket (225/45R17 på 7,5 tumsfälg med ET41).

_________________
Nicklas Andersson
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2070



Nicklas A skrev:

Vibrerande bromsar
Jag drogs också med lite mysko vibrationer under min första säsong. Hade inga problem med R-däcken/hjulen på men på gatdäcken höll det på och vibrera lite av och till. Balanserade om och hade mig. På besiktningen (efter att bansäsongen var slut) hittade dem en glappande spindelled och under vinteravställningen satte jag på nya bärarmar med nya leder, inga problem sedan dess.
Behöver ju inte vara just detta i ditt fall men att bända i spindellederna och leta glapp skadar inte!

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Nicklas A
Linköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Tack för svaret David, alltid intressant att höra andras erferenheter.

Men jag tror att jag hittat problemet. Om man bromsar väääldigt löst så vibrerar det också. Det tyder väl på att det är bromsarna som är problemet. Jag hade kvar mina gamla bromsskivor fram som jag bytte i samband med nya belägg förra året. Dessa skivor hade inga vibrationsproblem, de började bara bli i tunnaste laget, så det passade bra att byta dem i samband med att jag bytte till nya belägg. Jag provade nu att byta tillbaka till de gamla skivorna och då försvann vibrationerna. Så troligtvis har de nya skivorna slagit sig.

Så det verkar som att man borde skaffa sig sån där bromskylning som alla andra kör omkring med... Det har legat på todo-listan men jag har inte känt något behov av det tidigare. Det verkar ju finnas olika lösningar på det. Jag får ta och surfa runt lite. Jag hinner i alla fall inte fixa det innan Mantorp.

Det känns bäst att försöka svarva bromsskivorna istället för att skaffa nya innan man har kylningen på ett plats. Någon som kan tipsa om någon som svarvar bromsskivor i Linköpingstrakten? Jag kollade med ett par gamla kontakter, men ingen hade tid innan nästa helg så här i semestertider. Ev. kan jag använda de gamla skivorna som sitter på nu.

_________________
Nicklas Andersson
Citera
Nicklas A
Linköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Ja här har det inte hänt så mycket, varken i tråden eller i garaget. Bromsvibrationerna förra året löste sig med nya skivor. Det blev sedan några BMWSC körningar under säsongen, men jag var tvungen att ställa in avslutningen på Gelleråsen då jag blev sjuk. Jag hade t.o.m. försökt vara lite social och anmält mig till festen efteråt, men missade alltihopa.

Det känns inte som att jag kommer att ha så mycket tid för rejshobbyn närmaste tiden, så i år kommer jag fokusera på att hålla bilen rullande inför träffarna med BMWSC. Jag har ju inget akut som behöver fixas med bilen utan den fungerade bra förra året. Jag har iofs en hög med delar som ligger och väntar på montering, men det är mer avdelningarna finlir och bling, så det får ta den tid det tar.

De senaste veckorna har jag ställt på bilen, bytt olja och bromsvätska, så jag är väl i det närmaste klar för lördagens BMWSC-träff på Mantorp.

_________________
Nicklas Andersson
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Vi ses på Mantorp

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Nicklas A
Linköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Dags för den årliga-ish uppdateringen av tråden. Jag hade lite begränsat med tid denna säsong men lyckades vara med på BMWSC träffarna fram till Anderstorp i alla fall.

Under semestern tillbringade familjen några dagar i Blekinge och jag passade på att besöka FartFabriken. Full aktivitet i fabriken under sommaren inför kommade race-debuter. Jag fick låna en skärmvals av snälla killarna i FartFabriken, så inför Anderstorp satte jag igång...

Före




Efter


Annan fälg/offset jämfört med före-bilden, så det är själva skärmkanten som är intressant.
Lite comming attractions till vänster i bild också...

Det blev riktigt bra. Framskärmarna var ganska lätta att joba med. Jag passade även på att valsa skärmarna bak för att ev. kunna använda spacers där också. Dubbelplåt baktill så jobbigare att knö till kanterna, men å andra sidan så finns det mer utrymme bak, så skärmarna behövde inte bearbetas lika mycket.

Planen är att använda 20mm spacers fram (på varje sida) som man bultar fast. Mest för att det känns enklare att jobba med än lösa spacerplattor som jag använder nu. Spacers fram på E36 är ju ett välkänt knep för att få bilen mindre undertyrd. För mig gör det mycket för hur jag upplever bilen. Om jag skulle sätta 20mm spacers även bak, skulle det ändra någonting? Är det skillnaden i spårvidd mellan fram och bak som tar bort understyrningen, eller kan det bli ännu bättre även med spacers bak? Är det någon som har koll på det?

_________________
Nicklas Andersson
Citera
Nicklas A
Linköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Dags att uppdatera lite efter vinterns och vårens aktiviteter.

Bromsoken bak och hållare fick lite kärlek i blästerskåpet.




Jag använde Foliatects 2-komponentsfärg för några år sedan på framoken, men den överlevde inte värmen på första banträffen och har sedan flagnat en del. Provar Biltemas denna gång. Billig enkomponentsfärg, men har hört att den funkat bra på flera banbilar. Har dock märkt att den är mer känslig än Foliatec-färgen när jag monterade delarna.

Målade, med nya gummidetaljer och luftnipplar.


Återstår att måla fram-oken med samma färg. Gick inte riktigt ihop sig med tidplanen så jag får ta det i höst.

_________________
Nicklas Andersson
Citera
Nicklas A
Linköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
En lättare huv är på plats. Då tanken är att ha bilen i besiktningsbart skick så valde jag varianten från ACM där man använder original gångjärn och huvlås. Huven har ilagda aluminiumskenor där man själv får borra hål och göra gängor för originalskruvarna. Ett himla korsmätande för att få till det hela.


Ingen jättefinish på grejerna. Bilden visar ytan där gångjärnen ska ligga mot. Inte helt plan...


Andra sidan var planare, men tyvärr hade inte ACM lagt in aluminiumskenor hela vägen på den sidan. Borret sitter där skruven borde sitta, men där var det tomt så jag drog rakt igenom huven. Borrade ett nytt hål längre in på gångjärnet där skruven sitter.

Hålet i huven får lackeraren fixa...

Monterat på bilen:


Planen är att lackera huven + lite andra delar under sommaren.

_________________
Nicklas Andersson
Citera
Nicklas A
Linköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Tanken är att jag ska montera 6-punktsbälten. Jag har dock haft planer på att byta stolar och köpte ett par Sparco Sprint för länge sedan. Jag ville inte gå vidare med bältesmonteringen innan de nya stolarna var på plats.

För att göra en alldeles för lång historia kort, så passade inte delarna jag hade köpt till Sparco stolarna. Så jag gav upp och köpte en likadan uppsättning som jag har på förarsidan, dvs Cobra Monaco-stol med Cobras modellanpassade underrede. Inte jättebilligt men bolt-on och fungerar med original bälteslås och bältessträckare.

Självklart så skickade Cobra helt fel delar. När jag sedan fick rätt delar några veckor senare så saknades alla skruvar för att montera ihop undrerredet. Som jag skrev några sidor tillbaka när jag monterade stol och underrede för förarsidan, så tyckte jag att det hade varit mer pedagogiskt om de levererat underredet i delar istället för ihopmonterat. Så hade de alltså gjort nu, men inte skickat med skruvar för att kunna montera ihop underredet och inte heller för att kunna montera stolen på underredet. Nåja, monterade stolen lite provisoriskt med egna skruvar innan rätt grejer kommer från Cobra.



Ska fixa ögglor för 6-punktsbälte. Bälten är inköpta sedan tidigare. Kommer att smyga runt på Mantorp nästa helg för att se hur ni andra monterat era bältesögglor.

_________________
Nicklas Andersson
Citera
Nicklas A
Linköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Årets premiär för mig på Mantorp med BMWSC. Som vanligt väldigt välordnat och go stämning på och utanför banan.

Jag körde med nya 20mm spacers på varje sida fram och mina gamla 15mm spacers bak.

Jag vet inte hur mycket placeboeffekt som spelar in här, men bilen kändes väldigt stabil.

Jag hann få klart bromskylning innan träffen också. Jag köpte bromssköldar från Gruvenparts i USA.


Lite besvärligare än väntat att få bort de gamla bromssköldarna. 35mm kapskiva på Dremmel var bra att ha, men jag hade faktiskt mest nytta av plåtsax och tång. Det var lättare och snabbare att komma åt bakom navet med den smala plåtsaxen.




Rören på den nya bromssköldarna var lite för långa och tog i stötdämparen. Kan ha att göra med att mina coilovers är lite breda just där röret sitter. Jag kapade röret 10mm.


Inte helt fräsch plastkåpa under motorn.


Dosfräs för eldosor (74mm) var bra att ha. Bara att köra lite med rasp efteråt så passade 76mm slangen.


Men det är väldigt tight under motorn för att få plats med allting. Speciellt på höger sida där det går ett rör från AC:n (om man nu håller sig kvar vid sådan lyx). Jag använde slang från ett billigt kit från Biltema för provmonteringarna. I kitet ingick slangklämmor som jag kunde återanvända till den riktiga monteringen senare. Passade på att pilla bort den sunkiga ljudisoleringen också.





Det gick nästan fritt mot däcken med original fälg/offset. Med 20mm spacers gick det fritt inne i garaget i alla fall. Kanske borde ordna lite styrutslagsbegränsning för att få mer marginal. Någon som har tips på rör/distans som kan användas för detta?

Monterade sedan med fin-slang från do88 (snabb leverans!). I fronten trädde jag bara in slangen i original luftkanaler som kapades.




Jag hade en del funderingar på hur jag skulle fästa allting i framkant, men just nu sitter allting bara ditpressat utan någonting extra. Slangen trycker på bakifrån och luftkanalerna kommer ju ingenstans framåt utan sitter i originalfästena. Verkar fungera. Annars borde det gå att fästa långa skruvar upp i stötfångaren för att hänga upp slangklämmor eller något liknande.

Hyfsat diskret utseende.


Jag körde med detta på Mantorp och allting verkade sitta fast. Bromsarna kändes fina hela dagen.

_________________
Nicklas Andersson
Citera
Niklas.R
Linköping
Här sen Feb 2003
Inlägg: 254



Den här tråden hade jag missat...

Snyggt jobbat! Kul att upptäcka ytterligare en "lokal förmåga" som gillar att skruva och ratta bil.

_________________
Niklas Rundqvist
BMW M3 3,2 -96
Citera
Nicklas A
Linköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Niklas.R skrev:
Kul att upptäcka ytterligare en "lokal förmåga" som gillar att skruva och ratta bil.


Detsamma! Jag kikade i din tråd nu och jag känner igen bilen sedan tidigare, den har ju varit på ett flertal BMWSC träffar. Klockren färg och den verkar ha helt rätt modifieringar. Jag hade missat att den bytt ägare. Kul att den hamnat i Lintjåaping!

Jag vet inte om du kört med BMWSC ännu. Kommer inte ihåg om jag såg din bil på Mantorp i helgen. Jag kan varmt rekommendera dessa träffar annars. Väldigt välordnade arrangemang och trevlig folk.

_________________
Nicklas Andersson
Citera
Niklas.R
Linköping
Här sen Feb 2003
Inlägg: 254



Nicklas A skrev:
Niklas.R skrev:
Kul att upptäcka ytterligare en "lokal förmåga" som gillar att skruva och ratta bil.


Detsamma! Jag kikade i din tråd nu och jag känner igen bilen sedan tidigare, den har ju varit på ett flertal BMWSC träffar. Klockren färg och den verkar ha helt rätt modifieringar. Jag hade missat att den bytt ägare. Kul att den hamnat i Lintjåaping!

Jag vet inte om du kört med BMWSC ännu. Kommer inte ihåg om jag såg din bil på Mantorp i helgen. Jag kan varmt rekommendera dessa träffar annars. Väldigt välordnade arrangemang och trevlig folk.


Helst hade jag velat alla modifieringar själv utifrån en originalbil, men det är svårt att motivera ekonomiskt, så det fick bli detta "färdiga" paket!

Jag har ännu inte kört med BMWSC. Hade tänkt att köra i söndags, men jag var för sent ute med anmälan. Jag får vara snabbare nästa gång. Tack för rekommendationen!

_________________
Niklas Rundqvist
BMW M3 3,2 -96
Citera
Joakim Pålsson
Svedala
Här sen Mar 2007
Inlägg: 17



Fin bil, precis som cyklarna!

_________________
Joakim Pålsson
Citera
Nicklas A
Linköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Det var förskräckligt länge sedan jag skrev någonting här. Säsongen 2015 blev väldigt kort. Premiär på Mantorp med BMWSC. På eftermiddagen fick jag ett telefonsamtal om att min fru ramlat ner från en stege. Krossad armbåde och bruten höft. Hon är nästan helt återställd idag så allting gick bra till slut, men sommaren blev som ni förstår väldigt annorlunda med rullstol och rehab.

Det som drogs igång 2015 var att jag skaffade nya delar (frontplåt, frontspoiler, bakluckespoiler, täcklock för dimljus) som lackades. Jag köpte också några nya plastlister. Glasfiberhuven lackerades i silver och någon mindre lackskada på bilen fixades till. Med allting monterat kommer det nästan att bli nyskick på karossen. Jag har också ett nytt rostfritt Supersprint avgassystem liggandes omonterat + en del andra grejer.

Sen växer barnen också. Båda killarna tränar fotboll och judo och har dessutom börjat tävla i mountainbike. Så helgerna under sommaren 2016 tillbringades till största delen med att åka runt på olika tävlingar. På hösten råkade vi sedan köpa en stuga i Sälen som nu genomgår en totalrenovering (45 mil hemifrån). Och så fortsatte det 2017, fast med ännu fler tävlingar runt om i landet.

Bilen har stått i garaget tre säsonger nu och jag ser inte hur jag ska få tid för racingen igen inom överskådlig framtid. Så jag har bestämt mig för att sälja bilen. Jag borde kanske fixa till en del grejer först, men om någon är intresserad redan nu så kan ni höra av er. Inte en aning om vad priset kan tänkas ligga på nu för tiden, så jag är öppen för förslag.




_________________
Nicklas Andersson
Citera
Nicklas A
Linköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Jag har redan fått några förfrågningar om bilen. Den är inte riktigt i säljbart skick i dagsläget. Den har stått avställd sedan sommaren 2015 och batteriet är urladdat och trasigt. Det enklaste är ju att bara hiva i ett batteri i originalstorlek. Men är det någon som har koll på ett lättare batteri-alternativ som funkar hyfsat bolt-on? Jag har inte tid att göra något avancerat.

En liten summering för den som inte orkar läsa hela tråden:

Bilen importerades från Tyskland av BMW i Halmstad 2003. Jag köpte bilen av bilhandlare 2005 och är andra brukaren i Sverige. Jag har i princip bara använt bilen för bankörning, så den har bara sett några få svenska vintrar i sitt liv. Har i dagsläget gått ca 15.000 mil. Bara några hundra mil per år i min ägo.

Utrustning:
- M-paket (spoilerpaket, inredning, väghållning mm)
- Lite lyx som AC, elfönsterhissar, antispin och airbag
- Utan taklucka och strålkastarspolning!
- Glasfiberhuv (nylackerad) med original gångjärn och huvlås
- Skruvbur från Wiechers Sport med fäste för bältesögglor
- 2st Cobra Monaco stolar med justerbara underreden och fäste för original bälteslås/sträckare
- D2 track racing coilovers
- Justerbara topplagringar från Millway
- Eibach bultade 20mm spacers fram
- PFC belägg + BMW original bromsskivor
- Renoverade bromsok (fast oken fram skulle behöva lite ny färg för att matcha resten av bromsarna)
- Bromskylning
- Goodridge stålomspunna bromsslangar fram
- Excentriska Powerflexbussningar fram
- Powerflexbussningar i hela bakvagnen
- X-brace
- Fjäderbensstag
- Bromsad diff från Z3 2.8 med kylkåpa från Z3M
- Svartlackerade 17" fälgar (dålig lack) med gatdäck Bridgestone Potenza RE050A 225/45R17.
- Svartlackerade 17" BMW Motorsport fälgar. Den lätta varianten 8.9kg/st, med Toyo R888 225/45R17.

Ej monterat:
- Frontspoiler och lock för dimljus
- Grillplåt
- Baklucke-spoiler (läpp)
- Supersprint rostfritt sportavgassystem
- 2st 6-punktsbälten från Schroth
- Goodridge stålomspunna bromsslangar bak
- Short-shift kit mha växelspak för Z3 1.9
- Eibach bultade 20mm spacers (tänkta att monteras bak)
- M50 insug
Bältena och insuget är begagnade men de andra delarna är helt nya.

Övriga delar som bytts ut under min ägo:
- Kylare
- Termostat
- Alla remmar
- Spindelleder
- Styrleder
- Ny framruta
- Ventilkåpspackning

Delvis rensad inredning men alla originaldelar finns kvar.

Registrerad med skyddsbåge.

Mycket fin och välvårdad. Bytt olja och bromsvätska på BMW-verkstad inför varje racingsäsong. 99% rostfri. Alldeles för lugnt körd

_________________
Nicklas Andersson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 323ti -98
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
5 besök senaste veckan (67371 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande