Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 '03 Clubsport - Backvagns-overhaul
<<   1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 58, 59, 60   >>
12 besök idag (287119 totalt)
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:

Typiskt irriterande MPSC2-slitage på ytterskuldran o massa mönster kvar på nästan hela däcksbredden


Ja jag minns att du hade nåt liknande på din va?
Får sätta det här däcken höger bak istället.

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

N Wiberg skrev:
Magnus Thomé skrev:

Typiskt irriterande MPSC2-slitage på ytterskuldran o massa mönster kvar på nästan hela däcksbredden


Ja jag minns att du hade nåt liknande på din va?


Både fram o bak.


Det försvann med ökad camber fram men var kvar bak med runt 2 grader camber bak.

_________________
Magnus Thomé
Citera
chrix74
Alingsås
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1063



Fin bil och snabb chaufför...
Kul att träffas

_________________
Christian Carlsson

http://www.nogg.se/christianracing
http://gtr.forum24.se/gtr.html
Porsche 944 3,0 16v
pcs#14958
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
chrix74 skrev:
Fin bil och snabb chaufför...
Kul att träffas


Tackar! Ja kul att träffas! Får hoppas på fler tillfällen!

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Två av dom snabbaste varven för dagen. Har även lite film när jag och Mattias ligger och fightas med lite racebilar som kommer upp i helgen

Tycker kullen är rätt svår att hitta runt på. Jag testade lite olika spårval efter Kvarnen, över Molins knäpp, innan TV-krönet. Vissa gånger försöka göra ett mer rakt spår och utnyttja hela asfaltsbredden. Andra gånger mer en långsvepande sväng och lätt på bromsen. Vete fasen vad som är bäst egentligen.


_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7705



Ser väldigt lugnt o sansat ut, bra kört! Ser nästan ut som det går på 90% attack bara?

Vad är det för app du använder för tidtagningen?

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
Norden
Gnosjö
Här sen Aug 2003
Inlägg: 418



Instämmer med Erik, ser väldigt odramatiskt ut.
Hade jag ändrat på något så hade jag släppt ut bilen mer till vänster över/nerför Mohlins och gett tusan i curbsen när jag går under bron efter "långrakan".

_________________
Mattias Nordenström
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Tackar för feedbacken!
Jag tror min körstil är rätt lugn och sansad, fått hört det förut över flera som åkt med. Bra eller icke låter jag vara osagt . Men för mig är detta absolut 100% attack inom min comfort zone och med min bedömning på greppsgränsen. Över detta så börjar det hasa och sladda och jag tappar tid. Ska lägga upp lite fler klipp när jag tar i mer och det släpper på ett gäng ställen.
Sen kör jag nog alltid med en marginal, har inte sådan längtan efter att sänka tiderna så att jag riskerar att sätta bilen utanför banan.

Norden-> Bra poäng! Jag provade att flyta ut mer åt vänster efter Mohlins och göra en mer rak inbromsning och därefter vika in bilen, men fick nog inte till nåt klockrent där för det gjorde inget på tiden. Vilka curbs efter "långrakan" tänker du på?

erikjakan-> Racechrono Pro heter appen! Ljusår bättre än Harrys tycker jag thumbs up

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
3DBlaster
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 1066



Snyggt kört saknar min E46 när jag ser filmer som denna.
Hade definitivt köpt denna till min om jag hade haft den kvar, så hade jag "bootat" till Harry Laptimer varje gång
http://www.ebay.co.uk/itm/9-Car-GPS-Sat-Nav-SD-DAB-Android-6-0-BMW-E46 . . . .

_________________
Janne Ström
Citera
Norden
Gnosjö
Här sen Aug 2003
Inlägg: 418



1.14 går du på curbsen, men det kanske var en engångsföreteelse? Första varvet gick du inte på såg jag nu. Jag upplever inte själv att man vinner något på det utan det mer stör bilen.

Snyggt och prydligt för övrigt, vill tro att det är så jag kör också...

_________________
Mattias Nordenström
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
3DBlaster skrev:
Snyggt kört saknar min E46 när jag ser filmer som denna.
Hade definitivt köpt denna till min om jag hade haft den kvar, så hade jag "bootat" till Harry Laptimer varje gång
http://www.ebay.co.uk/itm/9-Car-GPS-Sat-Nav-SD-DAB-Android-6-0-BMW-E46 . . . .


Kanske vore något! Har tidigare kollat på en liknande från USA, Avin, men dom är så s*tans dyra. Den där var ju mer prisvärd. Tufft att köra tidtagning + typ Torque med OBDII dongel för lite live feedback på hur motorn mår

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Norden skrev:
1.14 går du på curbsen, men det kanske var en engångsföreteelse? Första varvet gick du inte på såg jag nu. Jag upplever inte själv att man vinner något på det utan det mer stör bilen.

Snyggt och prydligt för övrigt, vill tro att det är så jag kör också...


Ah, ja jag tror det var en av få gånger jag var på innercurben där. Bilen blir ju lite orolig där över så känns bättre att strunta i den

Tack! Är väl inte lika spektakulärt vare sig på film eller när man åker med, men om jag försöker ta i mer blir det bara yvigt och går långsammare är min erfarenhet.

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Filmbevis för att greppsgränserna provades under dagen
Släpp pga. lite missar förvisso, men ändå på gränsen.


_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Lite dagsfärska bilder i det fina höstvädret




_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Lite mer film från kullen med Autotech. Denna när jag ligger bakom Mattias Redebratt och fajtas lite


_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Mattias Redebratt
Vårgårda
Här sen Aug 2004
Inlägg: 470



Ha, alltid spännande att se sin körning bakifrån så att säga! Syns väldigt tydligt hur ofta det släpper bak för mig o att jag då får släppa ut bilen längre o gå på gas senare än vad jag brukar att göra... Undra om det beror på det smutsiga underlaget eller på det trasiga krängningshämmar fästet fram eller båda....
Blir det Mantorp med Bavarian nu till helgen eller?

_________________
Mattias Redebratt
Instagram: m.redebratt
E46 M3
BTG 7.45 192st varv
Kinnekulle:58,43.
Falkenberg: 51,31.
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Mattias Redebratt skrev:
Ha, alltid spännande att se sin körning bakifrån så att säga! Syns väldigt tydligt hur ofta det släpper bak för mig o att jag då får släppa ut bilen längre o gå på gas senare än vad jag brukar att göra... Undra om det beror på det smutsiga underlaget eller på det trasiga krängningshämmar fästet fram eller båda....
Blir det Mantorp med Bavarian nu till helgen eller?


Ja det är kul att se sin egen bil!
Ja precis, tänkte på det med när vi var där. Upplevde att du hade större problem att få ner fästet. T ex genom kvarnkurvan så ville det vandra ut. Beror nog lite på bägge delarna skulle jag tro, men det var nog sämre fäste den här dagen på asfalten.

Tyvärr inte Mantorp i helgen, bröllop.

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
henrikm
Färila
Här sen Maj 2016
Inlägg: 133



fan en m3 skulle man haft men får duga med volvo..

_________________
Henrik Markusson

Volvo 850 T-5R
Renault Megane RS
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Bilen är nu avställd för vintern. Hade tänkt att som sista event köra på Mantorps halloween event, men bangade ur för det var så jävla kallt! Vi får se vad som händer med bilen i vinter. Kommer vara pappaledig efter nyår, så misstänker att det kommer finnas begränsningar både vad gäller tid och pengar . En Vanos-renovering står i alla fall på schemat. Även bygga någon form av brandvägg mellan kupé och bagaget skulle jag vilja. Både för ljud och för utseende.



Är i skrivande stund även påväg hem ifrån Las Vegas där jag jobbat inne på SEMA. Riktigt kul att få uppleva!

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
N Wiberg
Västerås
Här sen Jan 2011
Inlägg: 1244


Trådstartare
Nytt år! Blir lite fokus på underhåll och förfina inredningen i år tänkte jag. Har haft bort bromsoken runtom och gjort rent. Trodde jag skulle behöva byta dammtätningar men dom visade sig va superfina. Perfekt för övrigt att blocks huvudcylindern genom att trycka ner bromspedalen och slippa massa bromsvätskespill.





Dök igår upp ett trevligt paket från Hard Motorsport i USA innehållandes lättviktsdörrsidor och en bakre brandvägg.






Även köpt en utdragbar bogserögla, men lite kluven om jag ska ha denna än. Behöver såga lite i kofångaren vilket jag drar mig lite för. Ser ut så här:





Utöver detta blir det även byta av tätningar och renovering av Vanosen. Sen får vi se!

_________________
Nicklas Wiberg
BMW M3 E46 Clubsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Fina bitar, kul med dörrsidorna!

Men varför inte bara en dragögla av sån där platt rem som hänger?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 '03 Clubsport - Backvagns-overhaul
<<   1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 58, 59, 60   >>
12 besök idag (287119 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande