Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
BMW 335i 07 (E92) - Montegoblau - säsongen över
tråden läst  
83182 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<<Föreg  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

BMW-DJ
Gbg

Här sedan: 20 Nov 2012
Tipsa Facebook   Inlägg  05 Okt 2017 22:19     Re: Citera

Snömannen skrev:
Surt
Lutar det åt att även den nya turbon alltså är kass eller misstänker ni något annat fel?

Det är dubbelturbo på bilen båda byttes i augusti. Nu byttes den främre igen så det lutar väl åt att den bakre nya turbon är den som är trasig då. Vi får se vad det var när felet är löst.

http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1332747#1332747
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Snömannen
Linköping

Här sedan: 08 Jul 2017
Tipsa Facebook   Inlägg  05 Okt 2017 22:42     Re: Citera

BMW-DJ skrev:
Snömannen skrev:
Surt
Lutar det åt att även den nya turbon alltså är kass eller misstänker ni något annat fel?

Det är dubbelturbo på bilen båda byttes i augusti. Nu byttes den främre igen så det lutar väl åt att den bakre nya turbon är den som är trasig då. Vi får se vad det var när felet är löst.

Ah jo är med på att det är dubbelturbo på N54'an, trodde dock man isolerat felet till den främre turbon och att även ersättningsturbon strulade.
Trist med strul såhär inför Mantorp och slutet av säsongen thumbs down

Hoppas det löser sig smidigt för dig och du får ännu mer fart på bilen med bägge aggregaten utbytta.

Edit: Om du är allvarlig med att sälja bilen så får du ägorna skicka mig ett meddelande med vad du vill ha för den.

Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
robber
STHLM

Här sedan: 08 Mar 2003
Tipsa Facebook   Inlägg  06 Okt 2017 09:43     Citera

Fantastiskt läge att singelturbokonvertera!

Track: Honda Civic -92
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
BMW-DJ
Gbg

Här sedan: 20 Nov 2012
Tipsa Facebook   Inlägg  08 Okt 2017 20:57     Re: Citera

robber skrev:
Fantastiskt läge att singelturbokonvertera!

Haha, tack för rådet, men jag har ju precis köpt större snurror så det vore ju kul om dom funkade först

Hursomhelst, jag var ju rätt frustrerad och uppgiven i torsdags kväll, orkade inte ens montera banåkardäcken och hade inte tänkt köra helgens Time Attack.

Fullt upp på jobbet i fredags och sen var det dags att åka till Mantorp. Men anmälningslistan såg ju lite skral ut så jag tänkte ändå att det finns några poäng att hämta om man bara kör runt ett varv. Lite snabbt knåpade jag ihop en mappning utan laddtryck och drog iväg till Mantorp med endast gatdäcken.

I och med att jag visste att sistaplatsen var min tänkte jag att det var synd att slita på däcken, så ingen träning före. Dessutom gatdäck som snabbt blir överhettade så var strategin enkel: Utvarv, attackvarv och invarv, inget mer.

Jag måste erkänna att under förutsättningarna så var jag ganska nöjd med min insats, första TA tävlingen blev det 1:37.543, andra tävlingen putsade jag det till 1:37.349. mitt PB på Mantorp är 1:33.088 men då hade jag ju R-däck och ca 150hk mer än igår samt flera varv på mig att sätta tider.

Ska man summera säsongen så har det varit kul och spännande men mycket strul. Ljungbyhed hann jag knappt köra innan tävling, Gelleråsen var superkul fram tills turbon gick. Knutan var det både turboproblem och ett däckval som definitivt inte passade vädret. Mantorp så som ovan.

Nu är det dags att få ordning på bilen innan vintervilan och sedan ladda om inför nästa säsong.

http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1332747#1332747
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
johmei
Stockholm

Här sedan: 02 Maj 2012
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Okt 2017 08:58     Citera

Tråkigt avslut på säsongen men nu finns tid att få ordning på grejerna och komma tillbaka med ett fungerande och starkare paket!
thumbs up

Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
BMW 335i 07 (E92) - Montegoblau - säsongen över
tråden läst  
83182 ggr 
<<Föreg  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Server render time: 0.0395   |||   Client render time:

o