Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lotus Elise S2 K20 -2002 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 7 besök senaste veckan (19959 totalt) |
Ja, det är de jag har, fast jag köpte mina från Seriously Lotus. _________________ Mikael Stråhle Lotus Exige S |
||||
Hej! Kolla gärna om du har det, vore intresserad _________________ Otto Leffler Lotus Elise S2 K20 Instagram: elisek20turbo |
||||
Kul att följa din tråd Otto
Det där insuget såg ju inget kul alls ut. Har det bränt fast också eller är det bara kladd? Är det en direktinsprutad snurra på den bilen? Jag valnötsblästrade mina insugskanaler/ventiler i vintras. Blev toppen _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
Hej du! Kunde man ju ana att du hängde här Nej det är riktigt grisigt och eländigt där inne, får plocka av det och rengöra det ordentligt. 2 slangar från vevhusvent + 1 slang från kolkanistern tömmer ut sitt elände i insuget, då ser det väll ut såhär på en 15 år gammal bil antar jag .. Hela insuget är ju i plast så jag vet inte om det går att blästra plast så bra ?! Med eller utan valnötter Ni göteborgare alltså Det är direktinsprutat ja _________________ Otto Leffler Lotus Elise S2 K20 Instagram: elisek20turbo |
||||
Jodå jag har mitt VVC originalinsug. Vill inte sälja det, men du får gärna låna det och jämföra för att se om det är ett alternativ. //Micael _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
Hej! Tack för erbjudandet, jag tror dock inte att jag kommer lägga så mycket kraft på rover-motorn Har fått lite andra tankar så nästa steg kommer bli en Honda K20 - dock inte denna vinter. _________________ Otto Leffler Lotus Elise S2 K20 Instagram: elisek20turbo |
||||
Ja just det Fordmotorn finns ju också att kika på, har inte riktigt satt mig in i den konverteringen/motorn. Kanske att man behöver göra lite mer "custom-delar" då misstänker jag?
_________________ Otto Leffler Lotus Elise S2 K20 Instagram: elisek20turbo |
||||
Ja det är klart att man hänger här ja det är som du säger, det blir grisigt med tiden. Jag tror att det är värre med direktinsprutade bilar också, när man hade port injection så kom ju bensinen in och "tvättade" lite. En kompis som körde extra Metanolinsprutning på sin 335a hade renare än min som bara går med original direktinsprutning. Jag ska inte tipsa om att blästra plast, men valnötsskal är nog bland det mest skonsamma man kan blästra med (används inte bara i Göteborg ). Därav att man använder det på insugsventiler m.m. Det är ju nere vid ventilerna som det blir tight om utrymmet när det bygger upp lager av gammal fastbränd olja. _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
Jag tror det är en betydligt enklare konvertering med Ford motorn. Man kan behålla växellådan och använda en adapter för att passa mot Duratec motorn. Så växelmekanism, drivaxlar etc förblir original. Duratec motorn är ju dessutom en motor med låg vikt, billig och tuning delar finns i mängder. Inte alls lika fräck som Honda motorn, men som sagt ett vettigt alternativ. Runt 200hp nås utan större insatser. _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
Jaha där ser man, då är det ju verkligen intressant! Ska kolla upp det, tack för tipset ! _________________ Otto Leffler Lotus Elise S2 K20 Instagram: elisek20turbo |
||||
Detsamma! Riktigt grovmeck idag Eldade bort lite "karosskit" på torpeden med värmepicka efter du gott som luktade riktigt funky Kabelstädning in progress: Bra att ta lite detaljbilder så man kommer ihåg hur det ska monteras tillbaka Intressant med tanke på tidigare bilder på det lortiga insuget, motorn är det absolut renaste jag sett på en 15 år gammal bil. Inte ens en tendens till smuts på blocket eller i insugskanalerna, nästan lite underligt _________________ Otto Leffler Lotus Elise S2 K20 Instagram: elisek20turbo |
||||
_________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Fresta mig inte nu Ska inte byta motor denna vinter _________________ Otto Leffler Lotus Elise S2 K20 Instagram: elisek20turbo |
||||
Äsch, halva jobbet är ju nästan gjort _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
huh ?? förstår inte riktigt vad du menar _________________ Otto Leffler Lotus Elise S2 K20 Instagram: elisek20turbo |
||||
Nuvarande status är att jag håller på och rensar el och gör fint. Har även tvättat ur insuget och lite sånt
Inte överdrivet mycket el i dessa rackare Lika bra att få koll på allt när det ändå är isär. Håller även på att byta motorfästen och montera förstärkning till kopplingscyindern som vrider/twistar något otroligt när man kopplar ur Nästa stora inköp är MaxxEcu + Racing batteri, har en liten idé om montering av detta som jag tror kan bli bra. Batteriet på brandväggen bakom föraren och Maxxecu på andra sidan, alltså inne i kupén. Borde spara massa vikt i tunga kablar om det blir som jag tänkt, drömmen är ju 700kg Och så 800kg på startlinjen, race-ready (det blev en sallad till lunch idag ) _________________ Otto Leffler Lotus Elise S2 K20 Instagram: elisek20turbo |
||||
Våra race- och banåkarbilar Lotus Elise S2 K20 -2002 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 7 besök senaste veckan (19959 totalt) |