Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar TVR Vixen V8 1967 | 7386 besök totalt |
Jeg har endelig kjopt racerbil
En TVR Vixen V8 med Daimlers 2,5 liters V8. Bilen ble bygd av fabrikken i 1967. Den har en 4-trinns girboks med overdrive og Jaguar E-type differensial med LSD. Bilen trenger noe utbedringer, men kanbrukes slik den er. Av utbedringer trenger den en ny mellomaxel da vinklene ikke passer med U-ledd men trenger CV-ledd for å kurrere vibrasjoner pga vinkler _________________ Niels Christian Nielsen '17 BMW 340i M-Sport '67 TVR Vixen med Daimler Hemi V8 `04 TVR T350 |
||||
Kul med en TVR på forumet. Konstigt att de är så få, när det är ganska gott om dom.
Snygg är den i alla fall. Kommer att följa din tråd här. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||
Nei, men..... Ikke mye å redde etter 10års arbeide _________________ Niels Christian Nielsen '17 BMW 340i M-Sport '67 TVR Vixen med Daimler Hemi V8 `04 TVR T350 |
||||
Verkstedet den stod i brant ned til grunnen og så ble tomten ryddet for jeg fikk hentet ut mine eiendeler Den var klar for montering etter 10 år med restaurering og modifisering til Ford Zetec motor, 4-link bak og Hoyle forstilling. _________________ Niels Christian Nielsen '17 BMW 340i M-Sport '67 TVR Vixen med Daimler Hemi V8 `04 TVR T350 |
||||
Det er litt usikkert om det er en fabriksbil eller om det var en ansatt som bygde den, men den har hatt V8 siden den var ny _________________ Niels Christian Nielsen '17 BMW 340i M-Sport '67 TVR Vixen med Daimler Hemi V8 `04 TVR T350 |
||||
Häftigt som sagt! Man är blir ju onekligen lite nyfiken, så visa gärna fler bilder. _________________ Måns Puur |
||||
Det hade varit roligt att se bilder på hur slutväxeln sitter monterad.
Min Grantura Mk IV ska ju vara identisk med din bil bortsett från motor, låda och slutväxel. Jag har TVR/MGB varianten (och Volvo motor/låda). Dock funderar jag på att det kanske vore idé att byta till Jaguar. Starkare och finns med (numeriskt) lägre utväxling samt diffbroms. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Håper å få tatt noen bilder snart. SKal huske å ta bilde av montering av diff. Jeg ville ikke anbefalt E-type diffen. Den er stor og tung, samtidig har den offset pinion som gjor at mellomaxelen blir skeiv (snett?). Ford Sierra Cosworth passer også veldig greit og Sierra drivakslene kan enkelt modifiseres til å passe TVR Uprightsene. _________________ Niels Christian Nielsen '17 BMW 340i M-Sport '67 TVR Vixen med Daimler Hemi V8 `04 TVR T350 |
||||
Kanske dags för en MG igen
https://www.blocket.se/sodermanland/ Per _________________ Per Sjöberg |
||||
Må nok være litt mer gatevennlig Ser også at jeg bor oppdatere tråden litt _________________ Niels Christian Nielsen '17 BMW 340i M-Sport '67 TVR Vixen med Daimler Hemi V8 `04 TVR T350 |
||||
Så her ser innfestningen ut fra oversiden _________________ Niels Christian Nielsen '17 BMW 340i M-Sport '67 TVR Vixen med Daimler Hemi V8 `04 TVR T350 |
||||
Beklager manglende oppdatering
Bilen har nå fått BorgWarner T5 girkasse, nye 7x15 Aston Martin eikefelger og en ny motor er kjopt for å bygge en fast road motor med sprut _________________ Niels Christian Nielsen '17 BMW 340i M-Sport '67 TVR Vixen med Daimler Hemi V8 `04 TVR T350 |
||||
Våra race- och banåkarbilar TVR Vixen V8 1967 | 7386 besök totalt |