Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil "Behöver" jag grövre krängningshämmare | 1473 besök totalt |
Tycker bilen kränger en hel del och enligt bakomåkare lyfter jag hjulet.
Levde i tron att jag hade HR-krängare fram och bak men det ser mer ut som original (22mm bak och 26mm fram). Skulle grövre krängningshämmare minska krängningen och där med ger bättre fäste/styrning? Chassit är KWv3 och däcken är Cup2. Hört historier om att grövre krängare sabbat balansen och gjort väghållningen sämre? Samt att man endast ska byta bak och så vidare... Någon med erfarenhet? _________________ David Alsén Alfa Romeo 159 Ti : ) |
||
Nu är jag inte nån fantom på chassi, men borde inte ett par snätt hårdare fjädrar vara en bra grej. Evon, som är i samma viktklass kränger inte alls sådär med orginal krängingshämnare. Men så har den skapligt styva fjädrar runt om, den lyfter precis inner bakhjul i kurvorna säger folk
_________________ Mika Morell ------------- Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel, Tesla Model 3 |
||
Nja, din EVO ligger väl inte uppe på 1650kg i tjänstevikt gissar jag, M3:an är en blysläde sett till sin storlek. Ska försöka minska vikten något i vinter och hoppas kunna komma under 1600kg men inte mkt mindre än så. Finns olika fjädrar att tillgå till KW-dämpare? Dvs. det räcker med att byta fjädrarna. _________________ David Alsén Alfa Romeo 159 Ti : ) |
||
Har sett fina bilder på din gamle E36 och hjullyft och bevisligen presterade du bra tider ändå. Lagt ett mail till Millway så får vi se vad de svarar _________________ David Alsén Alfa Romeo 159 Ti : ) |
||
Skruva banåkabil "Behöver" jag grövre krängningshämmare | 1473 besök totalt |