Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 Turbo (RSR) -85 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 14 besök senaste veckan (46135 totalt) |
Turn key smidd 4:a 519 hk finns på rejsa 75 000 sek
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Andreas Näsman |
||
Tack Andreas men avvaktar med en sån investering tills nästa vinter och tror kag ska bygga motorn själv.
Även om planerna är satta i verket måste bilen bli klar till denna sommar och leverera många roliga dagar på bana först. Det är trots allt roligare att köra än att skruva _________________ John sedin Porsche 944 Turbo (RSR) -1985 Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld |
||
Kommer ihåg när Peter lånade ut bilen och nån kvaddade den... Vad sitter det för styrsystem i den? vet att Erik Englund i sala var väl den som stog för den biten med mappning och installation när den byggdes 2010... mvh _________________ Tobias Hedlund |
||
Jo plåten framför ena fjäderbenet är bytt sen dom knycklade till det.
Sitter ett VEMS system i bilen. Vet faktiskt inte vem som mappat/satt i systemet. Men funkar bra och kopplar upp allt till en Dash 2 nu så det blir fint. _________________ John sedin Porsche 944 Turbo (RSR) -1985 Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld |
||
Vill du veta mera om bilen så kontakta Erik "Erikk här på rejsa" Englund så kan han nog hjälpa dig med mappning etc. mvh _________________ Tobias Hedlund |
||
Tack. Men är inte så nöjd med installationen av sprutet då mycket är lite hafsigt gjort och måste göras om nu när jag börjat grotta ner mig i bilen. Det är också en hel del kablar som byts ut nu då många har samma färg och gör det nästan omöjligt stt felsöka i framtiden.
_________________ John sedin Porsche 944 Turbo (RSR) -1985 Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld |
||
Nu är bilen hemma igen med ett helt nytt elsystem samt lite förändringar av inkopplingarna i VEMS boxen som saknades.
Väldigt snygg installation av MJMS i Järfälla! Äntligen har jag lite koll på hur bilen mår när den körs. Självklart sker inte allt utan lite komplikationer . Det visade sig stt VEMS boxen har en för gammal version för att prata med Dashen och DL1an. Den är nu ivägskickad till Engdahls motorsport för uppdatering och sen ska allt fungera (hoppas man). Hade inte så mycket tid i garaget idag men började montera pedalerna från Rennline. Kommer behålla original pedalställ denna sommar men ville inte ha dom trasiga gummibitarna kvar så det här blir nog bra. Vart en riktigt snygg inredning tycker jag! _________________ John sedin Porsche 944 Turbo (RSR) -1985 Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld |
||
Mycket snyggt! En av de mer genomtänkta/välbyggda 944:orna i Sverige. Blir spännande att se vad det blir för motor.... /Claes
_________________ Claes Tykosson Porsche 944 trackdayracer Porsche RSK replica Subaru Impreza STI Type-R VW Transporter 1966 BMW 318i cabriolet mm. |
||
Tack!
Det är orignalpanelen som är avskuren och sen omgjord med aluminiumplåt där mätarna sitter. Även mitt konsolen med knapparna mm är tillverkad av aluminium och sedan är allt flockat. _________________ John sedin Porsche 944 Turbo (RSR) -1985 Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld |
||
Riktigt snyggt, pedalerna och plattan lyfte verkligen helheten! Kör du original huvudcylinder med ställbar reducerventil eller är det bromsvåg? Håller just på och bygger om själv så kul att veta vad andra kör och hur det upplevs
_________________ Niclas Eriksson |
||
Sitter en bromsvåg från Sellholm i bilen och justering av den sker med den blåa ratten i mittkonsolen.
Den tar dock ganska mycket plats så målet är att byta till ett nytt pedalställ när jag ska byta motorn. _________________ John sedin Porsche 944 Turbo (RSR) -1985 Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld |
||
_________________ Jesper Andersson Volvo 240 v10 http://www.speedhunters.com/2014/08/volvo-242-bmw-m5-v10-gatebil/ https://www.speeding.nu/ |
||
Nu är pedalerna (med heal/toe tillval) installerat, bromsvågen fungerar igen och en ny växelspak med knopp har modefierats och satts in i bilen.
_________________ John sedin Porsche 944 Turbo (RSR) -1985 Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld |
||
Haha ja den tar verkligen bort den där extra vikten så bilen inte blir för slö
Mest show och no go men gillade looken när allt annat lättas. _________________ John sedin Porsche 944 Turbo (RSR) -1985 Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld |
||
Har kört två säsongen med precis samma knopp och spak. Bra känsla och visst ser den rejsig ut.. Passa på och byt alla slit-delar i länkaget när du ändå håller på. Det är ett långt länkage och minsta glapp är märkbart. _________________ David (Krabban) Bengtsson Seriesegrare 2014-15 Porsche Sports Cup 8A Porsche Sports Cup 8C 2016-2018 Porsche Sports Cup 8D 2019-2021 seriesegrare 2021 |
||
Tack ska kolla det. Det känns ganska tajt som det är just nu men kan säkert bli bättre
Idag kom databoxen på posten med med senaste uppdateringen. Självklart snackade inte dashen, DL1an och sprutet åndå så 5h felsökning med datorn. Till slut var jag tvungen att installera en äldre mjukvara i datorn för att programmera DL1an och den nyare mjukvaran i en annan dator för att programmera Dashen. Men nu verkar allt lira! Slutade på topp och ska fortsätta se vilken AIM data jag får ut om några dagar. _________________ John sedin Porsche 944 Turbo (RSR) -1985 Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld |
||
Fick lite tid i garaget ikväll så monterade släcksystemet. Har ingen koll på exakt vart munstyckena ska sitta, men tror det lär fungera
Nu ska jag bara hitta ett ställe att sätta utlösarknappen där man aldrig kommer åt den men når om något skulle hända. Funderingen nu är på buren i taket ovan framrutan. Fick också till skjutfönsten i sidorutorna. _________________ John sedin Porsche 944 Turbo (RSR) -1985 Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld |
||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 944 Turbo (RSR) -85 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 14 besök senaste veckan (46135 totalt) |