Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 2002 -73 | << 1, 2, 3 ... 18, 19, 20 7 besök senaste veckan (165422 totalt) |
Det är ju så att man blir tårögd!
Vackert som bara en M10 kan vara. Kolvarna ser ut som de JE som jag svarvade ner till min Turbo M10. Följer med spänning. Kul att höra Live i sommar. _________________ Niclas Carnesköld Kulbil: BMW 635 B9 |
||
Kitet finns på Chasebays.com Bromsservot begränsar valet av trattlängden. Utan servo borde jag kunna få dit 100mm trattar. |
||
..damp de sista bitarna ner till toppen.
När blocket deckades var man tvungen att skala av mer än tänkt Pga korrosion efter slarv med glykol. Tyvärr blev därför toppackningen för tunn och en lite tjockare dito inhandlades. Kolven vänder 0,712mm över deck och med en 0,66" packning blir squishen runt 0,96mm. Schricks dubbla ventilfjädrar och customgjorda retainers i CrMo. Har även börjat bestycka förgasarna |
||
..momentdragning. 😃
|
||
Tack för info! Botten är extremt noga balanserad så det slavars lugnt. |
||
Då är äntligen toppen klar, så nu ser det inte helt hopplöst att bli klar till säsongens början.
|
||
M10an börjar ta form. Kontrollerat frigång mellan ventil och kolv och det var lungt. Bara resten kvar! 🍻
|
||
|
||
Motorn är äntligen där den ska vara och nu återstår det lite pyssel med kringutrustning innan uppstart
|
||
Våra race- och banåkarbilar BMW 2002 -73 | << 1, 2, 3 ... 18, 19, 20 7 besök senaste veckan (165422 totalt) |