Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3, ... 129, 130, 131 >> 20 besök idag (366789 totalt) |
Jag har åkt i en sådan! Fartupplevelsen är påtaglig minst sagt, kul leksak. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Hämtade en vital del idag:
Sista årsmodellen av 302/5,0 motorn, Mustang GT 1995. Stötstångsmotor med rullkam, som gjord för en HT 1965. Ger 215 hästar@4200 rpm / 387 nm@3400 rpm i detta utförandet men med rätt toppar, kam, mm borde vi hamna på 400 kusar. Börjar med allt original för att få bilen rullande och tar trimning som ett vinterprojekt längre fram. Växellåda står näst på önskelistan, någon som har en T5 World class liggande? _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Tackar för studiebesöket igår! Verkar vara ett vettigt utgångsobjekt, i princip ingen rost och allt viktigt finns. Lika lättmekad som en amazon. Färgvalet ovan är helrätt!!! Strunta i främre kofångaren och kör ett gult fält i fronten. Behåll bakre kofångaren och kör mattsvart huv och bakstam. Kör en ljusgrå färg i motorrum, bagagerum och på golvet i kupén men svarta dörrsidor och instrumentbräda. Kan inte bestämma mig om jag föredrar american racing fälgar eller minilite... Vem behöver nya topplock, kamaxel m.m. när grabbarna i Roadkill redan stakat ut vägen att gå. https://www.motortrendondemand.com/d _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||
Trevligt med besök i garaget, tack Anders
Ville göra en bra start på midsommaraftonen så jag åkte till garaget en stund ( = livskvalitet ) Började arbetet med att montera bakskärm, bakstam och alla andra småbitar. Efter en stund ser det ut så här Allting hänger på plats med svetstänger och skruv för inriktning. Valde att utgå från bakluckan och tanken för att få något att förhålla mig till. Ena bakskärmen och plåten mellan skärmen och tanken var färdigsvetsade av tidigare ägare. Dessa behövde lite riktning med träkloss och handslägga för att hamna i rätt läge. Hörnbitarna längst bak är av något gjutmaterial och kan inte riktas, ofta ser man på mustanger att det skevar lite där. Springorna runt bakluckan ser rimliga ut, lite finriktning blir det samtidigt som jag svetsar ihop alltsammans. Först ska allt isär och massor med hål ska tas för punktsvetsarna, dörren måste också dit för att linjera upp karossvecken innan jag svetsar fast bakskärmen mot b-stolpen. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Påbörjade svetsjobbet idag, först fäste jag bakskärmen i b-stolpen för att få till lite passform mot dörren och karossvecken på sidorna.
Sedan fortsatte jag med passningen mot takstolpen och plåten mellan bakrutan och bakluckan. När det var gott nog tog jag fram alla delar till bakstammen och punktade ihop dem. Återigen behövde den högra skärmen övertalas lite med träkloss och handslägga för att bakstammen skulle hamna rätt. Till slut satt delarna där jag ville så det gick att punkta ihop dem. Passformen på luckan och hörnbitarna har fått styra hur plåtarna hamnar, innerplåtarna till bagagegolvet ligger på rätt ställe men är inte svetsade ännu. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
@Anders: Måste nog lugna ner mig lite, det var ju tänkt som ett vinterprojekt...men vad fanken, det är ju så roligt!
@Bengt: Kan inte påstå att du är arbetsskygg heller, har ju sett din 911:a på earlyforumet _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Vill gärna ha klart vilka hjul jag ska använda så jag kan anpassa hjulhus och skärmkanter i detta skedet.
Har haft svårt att lämpliga däck i 15" vilket är förstavalet för att få en bra stil på bilen. Tänkta fälgar har hela tiden varit American racing TTD 15*8 runt om. Stannade hos Tobias på Däckia i Borås för lite rådgivning, Peter från Olssons var också där och hade bra input, tack för hjälpen bägge två Tyvärr var mina farhågor riktiga, det finns inte några vettiga däck i 225-235/15. Ska jag behöva tänka om och åka 17" istället, inte riktigt min önskan... _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
235/60-15 finns ju litegrann, men att surfa på Tirerack.com kan vi ge lite skev bild.
235/50-15 blir ju lite smått. |
||
Som racing så kanske det är i mesta laget men 17" (American Racing med 215/45-17) ser ut så här:
_________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
Tack Thomas och Niklas.
Det måste bli 15 om det ska kännas rätt. 17 är lite för modernt så det sparar vi till R-däcks fälgarna. Har beställt 2 st American racing ttd 15*8 för test. Bak passar de men jag ska se om de går att få in fram också. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Ok Ja, det är nog bra att testa. Hjulhusen är inte överdrivet stora på dom. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
Coolt med oldschool
Gissar att du kommer att vara på Knutan, nästa helg och förhoppningsvis kunna kolla in en och annan Musse! _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
||
Håller med, ekonomiplåt är fusk , men jag kontrar med att ekonomiplåt till mustang är någonting som liknar ett original på bild, verkligheten är helt annorlunda, blir ganska mycket innan det sitter på plats. Ditt jobb med 93:an saknar motstycke, jag är riktigt imponerad _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Aj, aj är det redan! Är ute med husvagnen fast inte i riktning mot Skåne, dålig planering av semestern helt enkelt.. Oldcoolt är det nya svarta _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Har haft möjlighet att titta på några Mustanger live idag, 215/60*15 sitter riktigt snyggt i hjulhuset, lagom diameter och bra balans i utseendet. Letade runt på nätet och hittade Dunlop sport Classic:
Inte gratis men bra tidstypiskt utseende. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Vaknade galet tidigt i morse och jobbtankarna bara rusade genom huvudet, stress är inte bra för sömnen..
Första jobbet bokat till 9-tiden så jag åkte till garaget för en stunds feelgoodmek. Svetsning i hjulhus och skärmkanter: Gjorde färdigt bakstammen mot koffertgolvet. Hörnbiten på vänster sida Kommer att bli några timmars slipande innan skarvarna kan grundas och kittas. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Våra race- och banåkarbilar Ford Mustang HT 1965 Janne J | << 1, 2, 3, ... 129, 130, 131 >> 20 besök idag (366789 totalt) |