Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Westfield SEIW -19 | 1, 2, 3 >> 6 besök senaste veckan (13418 totalt) |
Eftersom bilen snart är färdig borde den väl presenteras även på rejsa.
Jag köpte ett Westfield-kit med bara nya delar från Swedish Sportscar Solutions och har spenderat 2,5 år med att bygga den. Även jag som har "tummen-mitt-i-handen" lyckades (med mycket hjälp) få ihop den. Bilder med kompletterande text från bygget finns på Lotus-klubbens hemsida. Bilen kommer att gå i MSCC:s klubbmästerskap (roadsport A) och om det går bra kommer jag även att prova att köra i SPVM. Just nu saknas bullerprov, SRFO slutbesiktning och registreringsbesiktning. Kan vara att jag får köra utom tävlan på KM2 som blir första möjliga tävlingen. Hemsida: = NILLET RACING = Bygget med kompletterande text: LCCS forum Sponsorer: VEIDEC och Ellens Agentur Sponsrar: Gunnar Nilssons Cancerstiftelse Bild från i höstas: _______________________________________________ https://westfield-sportscars.co.uk/ http://www.sscsolutions.se/ _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||
Kul att du lägger upp den här
Lycka till med besiktningarna och kul att du ger dig på tävlandet igen _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Jaaaa Jag började serien med DNS så jag har samma utgångsläge som Niklas har nu _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Tävlingsvikt 665 kg. Beräkninghästkrafter ca 200 hkr enligt reglementet för roadsport A. Mappningen gav 180 hkr på 95 oktan. Slutkostnad på ca 460 000 kr i min spec (OBS! Pundkursen styr). _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||
Har inte kollat vilken klass det blir i modsport, kanske skulle göra det... _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||
Det blev till att köra "utom tävlan" på KM2 och OJ vad det kändes skakigt att köra en nybyggd bilen efter nästan 3 års "bankörnings-torka". Läs rapport på hemsidan: http://www.nillet.com/racerapport/18
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||
This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources. När man försöker komma in på http://www.nillet.com/ _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
De gömmer fakturorna väl, bör vara uppe nu... _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||
Bra rapport . Verkligen spännande läsning jag hade nog också varit gå ska nojig första gången jag kört en bil jag byggt själv. Blir nog bra det här, kul att se dig komma till start
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Fortfarande inte reggad så jag körde utom tävlan. Hann inte fotografera så mycket, rapport finns på min hemsida.
http://www.nillet.com/racerapport/18 _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||
Kan inte uppdatera hemsidan på ett tag så här kommer lite texter.
Hade hjälp av diverse racekompisar för att felsöka i elsystemet men vi hittade inga allvarliga fel. Undersökte med värmekamera och vi hittade en elkoppling som var varmare än andra vilket borde innebära dålig kontakt. Testade batteriet och det låg på 30% kapacitet, jag har troligen underhållsladdat det för sällan under byggtiden. Bytte batteriet men leveranstiderna gjorde att jag inte hann testa det innan tävlingen i lördags. Racerapport MSCC KM4 på Sturup raceway - ca 18 grader, blåsigt och molnigt: Besiktningen hittade inga problem men bilen är inte gatbilsbesiktigad ännu så jag fick köra utom tävlan. Första träningspasset var det många klasser som körde samtidigt. Var långsam och fick titta mycket i backspeglarna under de 6 varv jag fick köra, snabbaste varvet blev 1:20,660. Väl i depå stängde jag av motorn och startade den igen utan problem, nytt batteri löste startproblemen. Första kvalet var det bara Roadport A och B som körde, har ännu inte fått in känslan i bromsfoten och låste upp framhjulen ibland. Det var jättekul att kunna pressa bilen lite men jag är väldigt långsam... Snabbaste varv (1:16,634) var 10 sekunder för långsamt, jag behöver mer tid i bilen för att bli varm i kläderna, fick ihop 11 varv. Under lunchen bytade jag elkopplingen och sänkte däckstrycket fram för mer grepp. I andra kvalet kände jag direkt att jag hade mer grepp och inte låste upp fram i inbromsningarna. På andra varvet fick jag växelspaksknoppen i handen, körde in i depå och gav knoppen till en funktionär. Väl ute på banan fick jag till inbromsningrna bättre men jag är förtfarande ringrostig... På väg genom depån fick jag tillbaka växelspaksknoppen och skruvade på den igen med massor av gänglåsning (VEIDEC LOM - Lock On Medium). Det blev bara 6 varv och snabbaste varvet blev 1:17,225. När jag körde till lineup kom jag på att jag glömt att sätta på filmkameran så det blev inget filmat. Körde utom tävlan och tog det lugnt i starten för att inte blanda mig i de som tävlade på riktigt. Efter halva första varvet var det en medtävlande som snurrade och efter några varv kunde jag släppa förbi honom. Vad jag inte visste var att han varit i depå och var minst 2 varv efter. Jag blev varvad i slutet av ledarna men körde ända till målflagg, snabbaste varvet blev 1:16,370. Till prisutdelningen blev jag felaktigt tilldelad 3:e plats men eftersom jag körde utom tävlan, priset kommer att få sin rätta ägare (4:an) inom kort. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||
Besiktningen vill att jag skall ha innerbackspegel även om lagen inte säger det (bättre att inte käfta emot och har funderat på att ha en ändå). Valde den lilla racevidvinkelspegeln som passade bra i mellan bur-rören.
Tyckte även att original aeroscreen var lite för hög eftersom jag den dolde synfältet. Det var till att lappa igen de stora hålen jag fick ta för den och montera på en ny. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||
Har uppdaterat hemsidan med racerapport från MSCC KM5.
http://www.nillet.com/racerapport/180922/180922.htm _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||
Gick igenom registreringsbesiktningen idag!
Tre besiktningar i en, första, enda och sista. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||
Grattis!!!
Sista? Något med de nya reglerna som gör att bilen efterliknar något gammal och därför nu befriad från besiktningar? _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 |
||||
Precis, någon nyare regel jag inte hade kolla på... _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 |
||||
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Våra race- och banåkarbilar Westfield SEIW -19 | 1, 2, 3 >> 6 besök senaste veckan (13418 totalt) |