Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 GTR | << 1, 2, 3, ... 14, 15, 16 >> 22 besök idag (55488 totalt) |
Ser ju faktiskt ut som att det passar bra mycket bättre på N62 än M62! _________________ Torbjörn Nyberg |
||||||||||
Var tvungen att jämföra lite Ecumaster black är ju som ett simpelt MaxxEcu sport, typ samma pris och samma funktioner. Ecumaster har 6st utgångar MaxxEcu har 7st utgångar Ecumaster 14st ingångar Maxxecu 15st ingångar Dock har Ecumaster även 2st knack samt 2st EGT vilket inte MaxxEcu sport har utan där måste man koppla med modul på maxxecu för detta. Dock har MaxxEcu bättre upplösning på både bränsle och tändning och snabbare och bättre intern loggning. Men ingen av dessa kan ju köra V8 sekventiellt ändå utan bättre då med MaxxEcu Race eller Pro (eller om man inte behöver så många funktioner så ett billigt MaxxEcu V1 som också klarar V8) _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||||
Det har du rätt i.
Aldrig funderat på v8 o ecumaster. Dem kanske hinner släppa deras pro innan du behöver. Själv tycker jag uppkevelsen med ecumaster varit bra. Möjlighet till bra support och roliga killar, man ringer kl 22 på kvällen o matte svarar glatt o tar sig tid. Maxxecu är enklare men saknar mycket kompenserings funktioner som jag gillade när jag höll på med polon. Men båda spruten får ju motirn o gå runt. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||||||||||
Vad tänker du på när du säger "kompenserings funktioner" ?
Kan säga att även Natanael på Maxxtuning svarar snabbt och på olika tider och det jag tycker är bra där att jag pratar direkt med tillverkaren.. Alltså jag kan ju fråga en ÅF också så som du gör och finns ju många där att välja på och flera som också svarar på kvällar, men fördelen med att prata direkt med utvecklaren är att jag kan påverka utvecklingen, har redan hänt att flera saker jag pratat med honom om finns nu inlagt i nyare versionerna av programmet Så är det något du vill ska finnas och han tycker det låter bra så kommer han lägga till det _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||||
Matte o per på psi motor utvecklar ecumaster och dem har lagt in flera grejer
Som jag haft. Så där är det nog lika. Ja gå in o jämför tomgångskompenseringsmapparna mellan maxxecu o ecumaster till exempel. Det kan tjafsas fram och tillbaka om sprut i en evighet. Som det ser ut idag så gillar jag ecumaster mer än maxxecu, vad gäller dig så vet vi nog alla på rejsa vad du förespråkar som lagt 8 sidor projekttråd om ditt fina maxxecu. Alla tycker vi olika och mina erfarenheter med ecumaster har vart bättre än maxxecu. Detta gäller mjukvara och support. _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||||||||||
Okej, det låter kanon om dom är med och utvecklar, för det är en sådan sak jag verkligen gillar, alltså inte bara få svar "det går inte" "det är så det är" osv. utan att istället få svar "absolut ska kika på detta" eller "skicka till oss så gör vi grundkalibrering" = svar jag fått från Maxxtuning och jag känner ändå ingen på Maxxtuning, har inte ens träffat dom.
Har tyvärr ingen koll kompenseringsmapparn ännu så därför jag undrade, men har ännu inte märkt något problem med tomgången på min bil och inte hört någon som haft problem med det med MaxxEcu? Men är det något som behöver åtgärdas så lär det komma i kommande uppdateringar om någon påtalar detta PS, jag gissar att det var ett tag sedan du testade MaxxEcu? för det har kommit många uppdateringar, även tomgångsregleringen är uppdaterad.. http://www.maxxecu.com/webhelp/setti
Jag har inte meckat med bilen på 2-3månader, enda som hunnits med är att leka med mitt MaxxEcu så därför är det detta som nu disskuteras Och är därför intresserad vad andra menar när dom pratar "negativt" om MaxxEcu, har själv hört "nytt svenskt sprut skulle inte jag våga använda, skulle hellre satsa på ett som funnits länge och används i motorsport" = suck, varför skulle inte något nytt och gjort av några Svenskar kunna vara något bra undrar jag då..? Bara se på Koenigsegg hur bra det gått för dom. Sen är det ju även väldigt många företag som går över mer och mer till MaxxEcu istället för vad dom sålt innan och det borde dom ju inte gjort om MaxxEcu var dåligt? Så min tråd kommer fortsätta lite till med MaxxEcu då jag gillar att det kommit ut ett bra Svenskt sprut på marknaden _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||||
Jag vet inte faktiskt, planen så småningom är att börja forska i det. Har man tur så kanske det är nån här som vet, annars så kan jag ju prova om min 330 låda passar eller m3 SMG lådan. Ligger inte i fokus just nu, men är det nån som vet här så är dem välkomna med förslag och information om detta. _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I |
||||||||||
Bra att ni diskuterar vilket styrsystem ni rekommenderar och varför här, då har jag lite info tills när jag ska ta ett beslut vad jag ska använda. Inga synpunkter om VEMS styrsystem? _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I |
||||||||||
Detta är en beskrivning av en N62B44, men det mesta är lika.
En skillnad mot min är att man kan styra den variabla insuget var cylinder bank för sig. Om det skulle vara en fördel kan jag inte svara på ännu. :-) Jag har inte bestämt vilka funktioner jag kommer att försöka styra med styrsystemet och vad dem kan styra. http://www.internetsomething.com/lpg _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I |
||||||||||
http://pmcmotorsport.com/gearbox-adapters,24.html _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||||||||
Hittade tyvärr inget om N62 motorn där, men tack för tipset. _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I |
||||||||||
VEMS köper man endast flr att man inte har råd med ett "riktigt" det funkar rätt bra, det går att ta bra med effekt, men det håller sämre kvalite och som jämförelse så har MaxxECU en värre processor bara till avgastemp än vad VEMS har totalt. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||||
Men det är nog inte helt omöjligt att de kan tillverka en, kommer bara bli vanligare och vanligare att använda likadan motor som du gör. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||||||||
Jag vill gärna ha en växellåda som är någorlunda lätt, jag misstänker att lådorna till V8-bilarna är ganska tunga. Men tack för tipsen. _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I |
||||||||||
Det går framåt med den tråkiga rostlagningen, blir förhoppningsvis klar i helgen.
Kommer vara en del plåtjobb (reservhjulsbalja) kvar, men det får vänta tills vi är klar med buren. Det är en del att förändra och komplettera med buren. Detta är bara en del av allt som är fixat. Grundas kittas och målas kvar. Leverans av GTR kitt från Justas Juss planerat till mitten av Februari. _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I |
||||||||||
Jag tror det ska bli bra, vi har gjort allt vi kan för att det ska bli stabilt. Det är förstärkt både på undersidan och ovansidan. Det är en bit kvar, lite svetsade mm men det ska bli bra. _________________ Peter Henblad Awimex Elcentral BMW E46 -99 Coupe GTR BMW E31 -92 850I |
||||||||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||||
E46 GTR var väl BMW's första bil med kombinerad A-stolpe och toyotastag.
Dom använde dock inte bakvagnsbryggan, utan rören som går ner i baksätet fortsatte genom golvet och är infästning för diff och stag. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||||
Den jag visade är en äkta. Men det utvecklade si säkert... och skillnader i vilken serie dom gick i.
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 GTR | << 1, 2, 3, ... 14, 15, 16 >> 22 besök idag (55488 totalt) |