Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Elise S1 x 2, 1999 och 1998
4437 besök totalt
CAIC
Belgien
Här sen Sep 2004
Inlägg: 88


Trådstartare
Hej,
nyinloggad här, men har varit på Lotuswebben länge.
Jag bor i Belgien men är svensk och kör dels sprint i Holland och Belgien med min egen Elise samt co-pilotar i en belgisk race Elise.



Hoppas jag kan deltaga på forumet eftersom det är lättare att diskutera på svenska.

Hälsningar,
Cai
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Klart du kan delta!
Skaplig "mössa" på den rosa

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
CAIC
Belgien
Här sen Sep 2004
Inlägg: 88


Trådstartare
Kul

Den rosa har dubbla tak som funkar som luftintag till motorn och för att kyla föraren. Håller insugningljudet nere och temperaturen trevlig.
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Smart lösning thumbs up !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Joni
Lund
Här sen Mar 2004
Inlägg: 292



haha första rosa bil jag sett som är grym! thumbs up

_________________
Jonatan Hertzberg
Citera
CAIC
Belgien
Här sen Sep 2004
Inlägg: 88


Trådstartare

Den väcker viss uppmärksamhet med sina ögonbryn och pussmun

Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1747



CAIC skrev:
Kul

Den rosa har dubbla tak som funkar som luftintag till motorn och för att kyla föraren. Håller insugningljudet nere och temperaturen trevlig.


Hur fräck som helst

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
Lisbeth Hylander
Laholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 18



Berätta gärna mer! När man tittar på bilden med den stora avgasflamman är det lätt att tro på en vass turbomaskin t.ex....

_________________
Mvh, Lisbeth Hylander
Citera
CAIC
Belgien
Här sen Sep 2004
Inlägg: 88


Trådstartare
ok. Jag berättar lite mer.

Den blågröna bilen är min egen och jag kör sprint/hillclimbs med den i Belgien och Holland. Fn leder jag de holländska mästerskapen i klass 2 efter tre av fem deltävlingar. Nästa är den 11 resp. 25 september. Min bil har följande mods: Janspeed SS, mod airbox, K&N panel filter, flowed head, old 270 cams, Qued 4-2-1 manifold, flexi-CRP, TTB, RS15s/14s, Neovas/Dunlop D105 slicks, adj. ARB, Nitrons suspension, 4-point harnesses, Datatool sequential shift lights, MOG shell racing seat.
Vilket ger ungefär 160 bhp och 200 NM vrid. Bilen väger ca 690 kg tom.

Den rosa bilen ägs av en belgare och jag co-pilotar då och då. Vi tävlar då i touringcar-klassen och kör endurance race 3-24 timmar. Bilen har inte rullat så mycket i år eftersom ägaren håller på och bygger en villa och inte har tid. Däremot har jag tränat själv med bilen på Zolder under året. Den har en race trimmad Rover K-motor på ca 220 bhp och något mer vrid än min. Dock ligger kraften högt i varvet mellan 6500-8500 varv. Vikten är ca 900 kg med tak, hel bur, vingar och spoiler. Bromsarna är AP racing skivor med Pagids 4-2 pads. Bilen har en 90 liters tank istället för standard 40 liter.
Flammorna kommer inte från en turbo, utan pga obränt bränsle i avgasröret.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Lotus Elise S1 x 2, 1999 och 1998
4437 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande