Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Volvo 242 -82 Rörram och V8, "Fake Racecar" | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 7 besök senaste veckan (53475 totalt) |
Har du kikat på denna? https://www.youtube.com/watch?v=-vCp lite avancerat, men inte omöjligt. _________________ Magnus Falk |
||||
Jäkligt fränt iaf, blir det svetsbart också? _________________ /Johan Lindberg |
||||
Plenumhalvorna måste efterbearbetas lite men sen svetsas de bara ihop. _________________ Volvo 242 |
||||
Fick hem nya versionen av kretskortet till Stackdashen. Gjorde en massa småfix i schemat och i layouten. Nu har den linjärregulatorer istället för switchade, valbar CANterminering, färre knappingångar, pinout som matchar originalet, tvålagerskort istället för fyralagers, fler inställningsmöjligheter till stegmotordrivaren, level shift på displaykontakten och lite mer glapp i skruvhålen.
Har tyvärr ett par missar på nya kortet också så det lär bli minst en version till innan jag klassar den som klar. Röda är nytt, lila är den första jag ritade. _________________ Volvo 242 |
||||
Kommer du att logga till minnes kort på Teensy:n? Det finn ju ypperligamöjligheter till det. Kan vara en rätt kul sak o ha.
_________________ Mikael Kristensson Halmstad Byggtråd HeVo mk1 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=77839&postdays=0&postorder=asc&start=0 |
||||
Yes,, har sett väldigt många filmer om gjutning. Min tanke är att tillverka min egen cylinder till min race 2taktare. _________________ Patrick Wetterskog |
||||
Har inga direkta planer på loggning, men det skulle inte kräva många kodrader att lägga till. Har redan loggning i sprutet. _________________ Volvo 242 |
||||
Pga lathet så lejar jag montering av kretskorten och det kostar per komponent. Linjärregulatorer är billigare och kräver färre komponenter. _________________ Volvo 242 |
||||
Testpassning av ny adapter på sprängkåpan. I och med att vi bytte från Corvettelåda till seklåda så måste kardanen hänga i knutar istället för hardyskivor. Adaptern gör att vi kan köra med Corvettens ingående axel, fast med blottad fläns. Växellådan får sig en liknande lösning sen kan vi hänga upp en vanlig kardan emellan.
_________________ Volvo 242 |
||||
Grymt! Ut och svetsa, detta vill man se i en bit. _________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
Tack ska ni ha! La ett par timmar häromdagen med att bryta av stödmaterial på rörstumparna. Riktigt skitgöra.
Fick precis hem några smådetaljer som inte fick plats när grenrören skrevs. Flänsar till oljeretur på turbosarna. Det sitter en liten extra fläns till en ledad stödarm som avlastar grenröret. Hade helst hängt turbo ovanifrån men det finns inte plats åt det hållet. Att borra och gänga inconel är inte det roligaste jag varit med om men det gick till slut. _________________ Volvo 242 |
||||
Fan va B att det inte går att printa ut gängorna direkt
Så jävla häftigt! Väldigt avis!!! _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 Civic FK8 Type R -19 Subaru Outback Summit 2,0D -17 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Volvo 242 -82 Rörram och V8, "Fake Racecar" | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 7 besök senaste veckan (53475 totalt) |