Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Intressanta skillnader i chassina på nya GR86 och BRZ | 793 besök totalt |
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Kolla speciellt 4:50 in i filmen så får man en bra anledning till avsaknaden av turbo. [youtube] http://youtu.be/ZsTc2rhipwk[/youtube _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||||
Kolla speciellt 4:50 in i filmen så får man en bra anledning till avsaknaden av turbo. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||||
Det han dock glömmer är att turbo skapar efterfrågan. _________________ Daniel Steiner |
||||||
Dem där skälen är ju halvbra tycker jag, hade dem adderat turbo så hade dem fått sälja såååå mycket mer bilar, vilket driver ner kostnaden, ökar eftermarknaden och gör det hela så mycket roligare. Jag menar fine om det hade varit en motor som gav lite mer mos, typ en sexa på 3.5 liter som gav 380hk. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Precis så, den är helt kall för de som vill trimma. Vilket man väl sett på alla Japanska bilar som saknat turbo imho. _________________ Daniel Steiner |
||||||
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Jag är ju lite nyfiken på dem just för att de är fria från övertryck. Massor av effekt är väl bara för att kompensera för att man inte håller tillräckligt med fart i kurvorna?
Som jag förstått det av en kamrat som beställt en GR86 så är det slut på tilldelningen till Sverige. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
För min del jag köpt min 86 även om den haft 150hk, för resten av bilen är så väldans bra, finns ju inget för rimliga pengar som ger roligare bil men också är hyfsat modernt. Men ska man bygga riktigt snabb banbil kommer det ju bli lite dyrt å knökigt.
Den nya verkar tyvärr ha tappat lite av den fina styrningen och blivit lite mer finslipad, men motorn verkar gå riktigt bra om man kollar lite data från diverse tester. GR86/BRZ har tyvärr varit slutsåld på i princip alla marknader sen länge, så dom har inga problem med att sälja det dom tillverkar. Men turbo från fabrik hade ju varit enklare i länder med besiktning helt klart. Man ska ju komma ihåg att gen2 kostade 27.9k usd vid lanseringen, så det är en rätt prispressad produkt, trots att det är en egen sportbilsplattform. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Allmänt banåkaforum Intressanta skillnader i chassina på nya GR86 och BRZ | 793 besök totalt |