Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -96 - Uppgraderad diff. | << 1, 2, 3 ... 26, 27, 28 52 besök senaste veckan (285776 totalt) |
Instyrningen har varit OK, det jag framför allt ville förbättra var understyrning ut ur långa, svepande kurvor vilket jag tycker blivit bättre. Behöver nog även labba lite mer med stötdämparinställningarna.
Skulle vara intressant att se om ökat undertryck under bilen med hjälp av sidokjolar gör någon skillnad. Nu är man ju inne på avdelningen där teori och praktik förmodligen skiljer sig en hel del dock...Finns färdiga sidosplitters och på dessa skulle man kunna addera en gummiläpp. _________________ David Jovén BMW M3 3,2 -96 |
||||||
Men gardinmaterial och lämplig fastsättning går ju att klura på. Det kankse inte ska vara alltför styvt längst ner mot marken, om fastsättningen inte ska behöva vara extrem. |
||||||
Som gardin eller kjol tänkte jag gummiduk. Infästning mot kaross eller plasttröskel med hjälp av aluminium vinkelprofil. Men, eftersom den måste klara reglementet (läs Bilprovningen ) måste allt gå att demontera enkelt. Splittern tar bara några minuter att ta bort. Dessutom ska bilen vara lätt att lyfta på saxlyften dvs gummiduken behöver komma antingen utanför eller innanför lyftkuddarna.
Kul att höra _________________ David Jovén BMW M3 3,2 -96 |
||||||
Annars finns det PVC på rulle. https://www.lagerexperten.se/92/pvc-gardiner-pvc-plastrid%C3%A5-svart-2x300mmmeter-t1773
_________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||||
Smidigt! Där fanns ju lite olika tjocklekar att välja på också. _________________ David Jovén BMW M3 3,2 -96 |
||||||
Du tog aldrig måttet på den där strypningen eventuellt? Den saknas på min returslang vilket nog är orsaken till att jag får lite överströmningsläckage från behållaren vid konbanekörning. Tänkte fixa till det nu i vinter och svarva till en strypning. Hade ju varit smutt om du hade måtten.... _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||||||
Dåligt med uppdateringar här
Under vintern har diffen renoverats och uppgraderas. Den gamla 3,23-utväxlingen har bytts mot en lite rappare 3,64. Lamellpaketet byttes ut och två extra lameller sattes in vilket höjer bromsverkan till 40% på diffen. Renoveringen är gjord av Mobimech. Den "nya" 3,64-utäxlingen. Delar som bytts ut inkl den gamla utväxlingen. Färdig att monteras Hur känns den att köra då? Jo den är rappare i accelerationen. Ingen jätteskillnad men det märks. En annan fördel är att bilen går att göra mer överstyrd i kurvor nu vilket är trevligt. Den har ju alltid varit lite understyrd i utgången på kurvor men nu känns det som om man kan styra med gasen på ett annat sätt. Har kört både Kinnekulle och Knutstorp med den nya utväxlingen och det tar ett tag att vänja sig vid nya växlingspunkter. Men det sitter nog snart _________________ David Jovén BMW M3 3,2 -96 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -96 - Uppgraderad diff. | << 1, 2, 3 ... 26, 27, 28 52 besök senaste veckan (285776 totalt) |