Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!! | << 1, 2, 3 ... 107, 108, 109 47 besök senaste veckan (657369 totalt) |
Kul att se att du är på G
Var på väg att bygga S55 till min M3a för ca 2 år sen. Då viste vi inte så mycket om de, så jag fortsatte S54. Men förstår nu att S55 hade vart rätt att gå, det är en riktigt potent motor att bygga på. Kommer att bli bra den här gången. //Lasse _________________ Lasse Karlsson BMW M3 2002 POLESTAR2 2023 |
||
|
||
Ja, med rätt interna delar och rätt mappning så kommer det bli kanon! _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Japp, Tur du köpte en som jag kunde låna i några år... _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Mycket händer, men inget som är kul att fota eller skriva om.
Jag har kopplat in en ny Cartek huvudbrytare. Jag har även kopplat in lite givare som suttit, men inte haft kablar. Mottryck och vattentryck. Ja, vattentryck var inkopplad, men givaren hade jag knäckt när jag meckade en gång, men nu är det en ny givare. Fast det har hänt lite roligt också nu på sista veckan. Fälgarna strippades från färg och lämnades in till Lackteamet i Örebro. Blev löjligt bra. Kastade på ett par däck som passar bättre på bilen också. Hjulhusen är ju gjorda för dessa, så nu kommer det bli bättre med luft i hjulhusen. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Nu händer det inte så jätte mycket med bilen. Jag bygger en del annat för tillfället. Kolfiberdörrar och elsystem till andra bilar än min egen. Men jag har gjort klart ratten i alla fall.
Först kapade jag ur för tummarna. Jag har ju fått en hel del kommentarer på detta. Jag tycker nog att kan F1 ha stängda hålför tummar så kan väl jag? Men å andra sidan så kände jag att det inte fanns någon anledning mer än estetiskt att ha kvar dem, så då kapade jag. Sen lämnades den in på pulverlack. En mörk, men inte svart, stuktur färg. Det blev kanon! Efter det kom jag på att röda handtag kan ju bli coolt. så det gjorde jag. Passade även på att lägga in min Speedcircus logga i ratten. Även den är 3d printad och sedan limmad. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Grymt bygge och ratten blev ju riktigt bra! Men jag kan inte låta bli att fundera på vad som händer vid ett rejält bakhjulssläpp. Blir det inte lite jobbigt att ratta, med bara två handtag? Eller har du så kort styrväxel så att du inte behöver mer rattutslag än vad du kan veva utan att ta omtag?
_________________ Anders Littorin, Volvo C70 banprojekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till Chrysler Crossfire |
||
En helt legitim fråga. Jag har snabb styrväxel och dessutom begränsat med styrvinkel. Så ja, om jag korsar armarna (180 grader) Det tar stop vid kanske 200 grader. När jag ska backa in på depå plats får jag släppa ena handtaget, men aldrig på banan. Fördelarna då... Förutom att det ser coolt ut. Jag har alltid händerna på rätt ställe när jag ska växla. Innan med den enda ratten flyttade jag ibland omedvetet händerna lite. Dummast var när jag förberedde mig för sväng och tog ett högre tag på ratten. Det blev jätte dumt. Därför byggde jag denna. Men kort svar... Jag vet inte. Har aldrig testat, men det går inte att köra driftig med den _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW Z4GTR DCT-> S55 Racemotor!! | << 1, 2, 3 ... 107, 108, 109 47 besök senaste veckan (657369 totalt) |