Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
KÖPES KÖPES: Verktygssats hjullager/bussningar | 315 besök totalt |
Hej!
Letar efter en verktygssats likt den här nedan för att ta bort bussningar och/eller hjullager exempelvis. Gärna i Västerås/Stockholmstrakten. PM eller 070-2830729 |
||
_________________ Tony Jonsson Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul. |
||
Tackar för tipset. Kollat Amazon på lite olika alternativ men inte sett just den där. Var ju ett rättså bra pris! |
||
Det där är väl exakt samma som Biltema säljer men för ett högre pris, dock ingen frakt såklart. Men lättare att returnera om det visar sig vara dålig kvalite
https://www.biltema.se/bil---mc/bilv Jag har denna som funkar fint hittills men det är väl ingen garanti, men det är väl snarlik leverantör då lådorna är likadana. https://www.biltema.se/bil---mc/bilv Tycker lösningen är bättre än att ha en press ståendes som tar mycket plats. Jag hade ordentligt fastrostade hjullager i mina Laguna spindlar men lyckades ändå få bort dom med satsen ovan. _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||
Jag skickade tillbaka en snarlik sats för några veckor sedan, köpte av en svensk leverantör så jag fick snabbt tillbaka pengarna. Kvaliteten var otroligt låg, gängorna rensade sig själva innan avdragaren ens rubbade remhjulet som jag skulle ha bort, dessutom böjde sig flera delar utan att jag tog i speciellt hårt, det hördes på klangen i delarna att det inte var härdade grejor, priset var ungefär som den från Amazon. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 60 |
||
Sen är det väl inte alla som fettar eller oljar in gängorna innan användning för att slippa en del problem. Hjälper inte om alldeles för dåligt material använts. _________________ Roland Johansson |
||
Jag har en sats som liknar den Biltema-sats som Andreas har och länkar till, men min är av
äldre datum och kommer inte från Biltema. Dock Kina-grejor. Min sats har jag utsatt för REJÄLT med stryk och den står pall. Flera gånger dragit tills jag inte orkar mer (envisa lager) utan att gängorna visar tveksamheter. Spindeln är typ M22 och det krävs för att grejorna skall hålla i min erfarenhet. _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 |
||
KÖPES KÖPES: Verktygssats hjullager/bussningar | 315 besök totalt |