Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos Klena stakar i McLaren | 15 besök senaste veckan (1559 totalt) |
Det är väl som vanligt, ett optimerat musikinstrument för höga varv som nån "kundoptimerare" tvingat fram mer vridmoment vid lägre varv (för nåt så fånigt som "körbarhet") och då blir det krokigt.
|
||||
Den där dämparen mellan motor och låda kan de inte ha tänkt färdigt innan de släppte ifrån sig. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
||||
Enig, ser jävligt bonnigt ut för en 4Msek konsumentprodukt. Finns det ingen maskinskadeförsäkring på en Mclaren? _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||||
Tänkt på att P1an, som samma person just nu skruvar på så att säga, är byggd på samma motor............
Och att dom alla, utom 540/570, har en intressant hjulupphängning som har en tendens till att inte alltid vara okej. Köper man en beg McLaren, se till att ALLT, verkligen ALLT fungerar - för allt kostar mer än på en Ferrari - om man har tur. _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||
McLaren motorn är en uppdaterad Nissan VRH V8 som bl.a. användes i R390 GT-1 som TWR byggde för Nissan. Ricardo UK Ltd har varit aktiva som konsult och underleverantör till McLaren. Vevstakarna är ofta ett problem i V8 med 180° vevaxel och man ska inte ladda på för mycket på låga varv p.g.a. vibrationer på låga varvtal. Fördelen är en vevaxel som är ca 20% lättare jämfört med en 90° V8. Ferrari F154 motorn (488 osv) har som mest 780 hkr men max vridmoment är 800 Nm vid 6000 rpm.
_________________ Thomas Alsterfalk BMWCS # 04660 |
||||
Korrekt! Om man kört en mclaren så är det väldigt tydligt att man arbetat mycket med smooth torgue delivery, väldigt rampat laddtryck för att maskin ska vara pigg på varv, inte vara en vridbomb. Om jag får gissa har man lagt på mycket laddtryck tidigare, enkelt att börja stakar då... Men helt klart klena komponenter! _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Bilder o videos Klena stakar i McLaren | 15 besök senaste veckan (1559 totalt) |