Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 40 besök senaste veckan (13903 totalt) |
kul med uppdatering, verkar ju som att den går som den ska nu iaf! Är fördelaren nån variant av 123 ignition?
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Ja, den frågan har jag grubblat på 1,2,3 ggr vilken bredd som skall köras.. Urvalet är ju inte jättestort. _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Ja, likvärdig fast mer inriktad för racing, swiftune (mini's) är en drivande eldsjäl _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Vad har du för reglemente att förhålla dig till? _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||
Går ju att leka lite med olika ET för balans. Vi körde org 38 bak och typ 24 fram _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||
Ja, bakvagnen... Efter tröstlöst letande efter en riktig plåtverksta med riktbänk, som gärna drivs av en herre/dam i +65 som INTE bara gjorde försäkringsjobb eller sålt verksamheten gav jag upp..
Funderade många vändor på hur detta skulle göras och vad händer om man gör si eller så.... köpte 3st rätskivor, två lod, vattenpass, cambermätare samt använde en krysslaser för att centrera/kontrollera samt en bra skruvtving. Började med att få bilen i vatten både i längdsled och bredd med vattenpass, när detta var gjort (smutt med billyft) började pillet.. I min enfald trodde jag att jag skulle kunna ha kvar broms & hjulnav/skiva, för att enkelt sätta på fälgen för att kryssmäta men nej... Bort med allt för att komma åt med kapen. "u-balken" som axeltappen sitter i är 6mm tjock, så det krävdes balans och tålamod att få de två snittet helt rakt (eller så nära det gick) Svårt att få in huvud smtidigt som en vinkelslip skulle göra sitt jobb. Men efter ett rakt snitt började de än mer tidskrävande att snekapa den yttre delen för att kunna öka vinkeln innåt. Men efter 4 snitt var hjulet 0°! då var det bara att fortsätta mot 2° Neg camber som höger Fler små kap/slipningar och tillslut var man framme i mål! Höger & Vänster sida exakt lika på millimetern mot loden! Före / Efter: Rätt nöjd med slutresultatet, och att man har en rak bakvagn inför hjulinställningen. _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
||||
_________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||
Toe vad? 😂 Stel axel, så fysisk påverkan behövs, men de vinklarna väntar jag med till efter hjulinställning, å så fall blir det shims, men var "rakt" mot linor å rätskivor. _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 40 besök senaste veckan (13903 totalt) |