Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Koit, Kaarle, Fuchsrörhe och annat blandat (splittad tråd)
<<   1, 2
7851 besök totalt
Anders Bj
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 47



Bröt han inte på sörmländska?
Det var väl chocken över den hastiga spårvalsändringen som gjorde att det slog lock för öronen på mig?
Jag ber om ursäkt om jag trampat er på tårna Peeter o Koit!

Anders: Jag håller precis på att köra in familjekombin, 523:an, som hämtades i julklapp från Vaterland i julas tillsammans med en Teutonia Delta VII.

På sensommaren hoppas jag dock ha kommit i fas med mig själv och ämnar styra ned! Dock inget Scuderia i vår eftersom jag får prioritera barnvagnsraceandet! Nästa år dock, japp!
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Anders Bj skrev:

Anders: Jag håller precis på att köra in familjekombin, 523:an, som hämtades i julklapp från Vaterland i julas tillsammans med en Teutonia Delta VII.

På sensommaren hoppas jag dock ha kommit i fas med mig själv och ämnar styra ned! Dock inget Scuderia i vår eftersom jag får prioritera barnvagnsraceandet! Nästa år dock, japp!


Gratulerar! Du vet väl att det måste börjas i tid!? Erik var 2 veckor när han begick sitt första banmöe, på Hämmelinna i Finland. Vi bar runt honom i någon lilte plastlåda vill jag minnas, det funkade perfekt att klämma ner lådan på golvet framför passagerarstolen i RS:en!

523 kombi låter trevligt, här hemma har Passaten fått ge vika för en 2-sitsig Peugeot Partner skåp! När jag skulle köra Erik och hans kompis till museum i förra veckan upptäckte jag att det liksom inte funkade med två barn i framsätet. Nåväl, "nöden" löstes genom att rulla ut Carreran ur garaget. Vem behöver en Cayenne?

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Anders Jonsson skrev:
...här hemma har Passaten fått ge vika för en 2-sitsig Peugeot Partner skåp!


Ahh!!! 2-sitsig? Sportigt!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Nisse Classon skrev:
Ahh!!! 2-sitsig? Sportigt!


Precis!

Faktum är att en Peugeot Partner med 75 hk känns betydligt sportigare än en Passat V6 Syncro med 190!! Jag känner mig lite som en fransk rörmokare on a mission i Paris! Just nu håller jag på att öva att växla utan koppling samt vänsterbroms. Man vet aldrig när det kan komma till pass!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Citat:
Jag känner mig lite som en fransk rörmokare on a mission i Paris!

Plus sån där träkulesak på sätet, hund i högersätet och Galoise i munnen?

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



JohanR skrev:
Citat:
Jag känner mig lite som en fransk rörmokare on a mission i Paris!

Plus sån där träkulesak på sätet, hund i högersätet och Galoise i munnen?

JohanR


Tusan också, jag trodde bara det var taxi-chaufförerna som hade träkulorna bakom ryggen... Får jobba lite till på min image tydligen.

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Hmm, en annan fördel som Parisare är ju att man får parkera hur som helst. Man kanske skulle byta ut MR 2:an? Fast jag tar en Renault, man vill ju inte vara som alla andra.

Kubbning på ringen med leveranssportbilar?

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



På tal om firmaskåp och ev. träff...

När "alla andra" firmor köpte Skoda-skåp för att köra ALLT i köpte polarens farsa in en 328 touring, satte Bilstein-chassi och 17" Shnitzer på den... "Firmapickupen" thumbs up

Men den var ju inte fransk...så den får la inte vara med då...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Nürburgring
Koit, Kaarle, Fuchsrörhe och annat blandat (splittad tråd)
<<   1, 2
7851 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande