Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-06-11 Eftersanck SVKG Sprint #2
2 besök senaste veckan (7523 totalt)
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224


Trådstartare
Regnet höll sig borta till andra omgången så alla fick åka minst ett torrt sprintvarv. Ganska kallt så greppet var måttligt bra, men ett par tider under 1.40 blev det i alla fall i A. En del damm och sten gjorde vissa kurvor lite äventyrligare än vanligt. Arrangemanget flöt på bra under Löveryds ledning. thumbs up Många bilar, bortåt 20 st. Hoppas någon hade kameran framme och kan lägga ut lite bilder?!

Att ställa om från Miatan med ABS till min trogna JEGUAR-87 med gammaldags Triuph Spitfire-bromsar fram tog en stund och i slutfasen på första omgången fick jag till en magnifik upplåsning som tog ett tag reda upp. Målgången gick minst sagt på lågvarv

Många Miator kämpade väl och höll sig längst framme i C-gruppen. thumbs up

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224


Trådstartare
Noterade den "Freudianska" felstavningen i rubriken, som blir ännu lite lustigare då man ser tillbaka på våra körningar i fjol (före årets lyckade dränering) då det blev att åka på mer och mer sank bana....

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
snailspeed
Borås
Här sen Jun 2003
Inlägg: 231



Hade en halvlyckad dag då motorn misstände under uppvärmningsvarven. Efter rengöring av tändstiften och allmän kontroll huven så kändes det bättre. Första heatet blev ändå ett misslyckande då misständningarna höll i sig halvvägs in på varvet. Gjorde en hög 1:54 om jag kommer ihåg rätt. Andra heatet gick betydligt bättre och satte en entid på 1:51,4. Var riktigt nöjd tills jag fick se att både far och son Persson var snabbare med Amazonen. Om allt går enligt plan så ska Coopern vara färdig till Deltävling 4. Då med en nybyggd 1275:a under flippen med betydligt bättre effekt än den gamla trötta Allegrohäcken som sitter i Emil (den gula hundkojan).

_________________
Oscar Kärrqvist
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031



Riktigt roligt att vara där och titta, många fina bilar och Miatorna såg ut att vara snabba Men det som orsakade största smailet var nog ändå när Super 7 bilarna öste runt banan!

Vilka klasser delar ni in er i när ni kör?

Vad var det för röd Speedster som stod på parkeringen/vad var den byggd på?

Idag beställdes delar till bilen så jag hoppas man kan vara med och gasa nästa gång

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Speedster skrev:
Riktigt roligt att vara där och titta, många fina bilar och Miatorna såg ut att vara snabba Men det som orsakade största smailet var nog ändå när Super 7 bilarna öste runt banan!

Vilka klasser delar ni in er i när ni kör?

A,B,C,S,H,L,G
Roadsport ABC, Saloon, Historic, Ladies och Gäster (de som inte är klubbmedlemmar).
Speedster skrev:
Vad var det för röd Speedster som stod på parkeringen/vad var den byggd på?
Tja det är väl gamla folkadelar eller vad var det fabriken använde -56 ? Det är alltså en orginal -56 Speedster.... thumbs up

Det var rätt dammigt under uppvärningskörningen och resterna av leran på asfalten gjorde att kurvan före och passagen förbi den dränerade sjön var lite ostabil. Det var skoj att se Carl vrida runt miatan på ung 1.41 när vi andra var flera sekunder efter. Men om man tycker att konplaceringarna inför kurvorna passar bra in med Scandinavian Flick så har man väl körvana på en annan nivå

Lite bilder kommer ikväll eftersom jag fick ihop lite från diverse fotografer, fler bilder emottages gärna för reportage i SVKG's Bulletin. bullen@svkg.nu

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031



Jag han bara med eb snabb titt på Speedstern innan han drog iväg i förtid. Hade jag vetat att det var en original så hade man sprungit fram och glott lite mer
Det är lite roligt att man kan åka omkring med en Speedster i det skicket när en i perfekt skick inbringar ca 500-700 tusenlappar thumbs up

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Kul att nu börja närma sig Niklas i tider i C Hade jag inte varit så ivrig och flyttat på en kon så
hade jag nog t.o.m varit snabbare

Imponerade av Carl att åka snabbt med miata - han satsar verkligen. Trodde aldrig han skulle klara vissa av delar av banan i den farten thumbs up

/Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1045




_________________
/Anders C
Citera
Niklas Larsson
Vällingby
Här sen Jun 2004
Inlägg: 74



Speedster skrev:
Jag han bara med eb snabb titt på Speedstern innan han drog iväg i förtid. Hade jag vetat att det var en original så hade man sprungit fram och glott lite mer
Det är lite roligt att man kan åka omkring med en Speedster i det skicket när en i perfekt skick inbringar ca 500-700 tusenlappar thumbs up


Den röda speedstern är äkta och ägaren brukar ofta lufta den på olika banor.

_________________
Niklas Larsson

Läs världens rent subjektivt bästa blogg
http://www.luftkyld.blogspot.com/
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Anders Carlsson skrev:
http://www.rally-racing.com/rapporter/2005/svkg/svkg_11_juni_2005.htm

Hittade lite bilder
Herrejösses vilket bra reportage, rena reklamtexten thumbs up thumbs up

Bilderna var fina de med.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
anders jansa
göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Kul att var tillbaka på riktigt i verkligheten. Sedan aug. -03 har jag ju varit förpassad till åskådarskaran , så detta var mitt egentliga premiäråk. Kul förb....t kul. Hoppas bara tiden/tiderna räcker till att både köra och arrangera (min ödmjukhet förbjuder mig att skriva vinna ) så jag skrev inte det !!! nästa gång 26/6 men det borde den göra.
Hur som helst , himla kul att vara på banan igen.
sicket reportage. alla bilder med undertexter utom en !! har tydligen varit borta för länge.
J-E ! this town aint big enough for the both of us
seeyaa all nästa gång.

_________________
anders jansa
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Några få bilder mest koncentrerat runt startområdet:

Foto: Per Löveryd
Genomgång av övningarna

Foto: Per Löveryd
Väntar in förare till uppvärmningsvarven, jag behöver verkligen en lägre stol/högre båge.

Foto: Per Löveryd
Miata och S2000 under uppvärmingen, det går inte att köra om även om man skulle vilja

Foto: Per Löveryd
En Amazonledd klunga. Undrar vad som hänt med fronten? optiskt knas antar jag.

Foto: Per Löveryd
Alfor av lite olika stil.

Foto: Per Löveryd
Stellans fina Alpine

Foto: Jonas Christensen
Carl laddar upp för ett fint ställ runt krönet.

Foto: Jonas Christensen
Jansa laddar för race. Det ska inte bara gå fort, det ska se coolt ut också
observera den enorma backspegeln...

Foto: Niklas Falk
Jan-Erling ger gärnet i målgången.

Foto: Niklas Falk
Tvåan i C (först av "amatörerna"), Emil Löveryd gör sig redo för det blöta varvet, parkinramningen är fullständing

Edit: Korrigerade lite eftersom jag glömde bort att Carl kör inom tävlan...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
flundber
Arnhem, Nederländerna
Här sen Jun 2004
Inlägg: 9



Letade fram kameran - och där fanns ju några riktigt bra bilder...


...fartiga bilar...


...gröna bilar...


...lutande bilar...


...försvinnade bilar...


...ovanliga bilar...


...stora bilar...


...små bilar...


...snygga bilar...


...rykande bilar...


...utan rök, men med hjulhusskrap och nästan lätta på inner bak...

Men inga miator på bild!

/Fredrik

_________________
Fredrik Lundberg
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



flundber skrev:
Men inga miator på bild!
Kan ju bero på att det är svårt att fota när man själv kör

Dammet la till lite fart i bilderna och att få med oskars rykande däckskrap och nära lättning av bakhjulet är en bedrift. thumbs up

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
snailspeed
Borås
Här sen Jun 2003
Inlägg: 231



Härliga bilder på min kära koja Emil. Blev lite förskräckt när jag fick se bilden med vänster framhjul skrapandes i skärmkanten. Det ser ju till och med ut att ryka om däcket. Ska genast se till att få dit ett genomslagsgummi för det är bara det som fattas för att det ska fungera bättre. Jag vet inte riktigt när vulkningen mot fästplåten på gummit släppte men det är ganska dåligt av mig att inte ha åtgärdat detta simpla fel för länge sen.
Kollade upp idag om de lager jag hittade i hyllan passar till racemotorn jag håller på att bygga, men det gör de tyvärr inte för de är vevstakslager som passar till 850, 997, 998 och 1098 motorerna och jag ska ju ha till en 1275:a. Det blir väl till att köpa nya. Suck, såg en bra chans till att få bort ännu en hyllvärmare i garaget. Jag försöker tömma hyllorna på sådant som har legat i många år men det är inte alltid så lätt. Ofta är det så att sakerna nästan är rätt men inte helt, och då är det ju kört i alla fall.

_________________
Oscar Kärrqvist
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



snailspeed skrev:
Blev lite förskräckt när jag fick se bilden med vänster framhjul skrapandes i skärmkanten. Det ser ju till och med ut att ryka om däcket.
Det skrapade och lät genom hela den hårnålen och det rykte lite symboliskt Ett genomslagsgummi skadar nog inte, annars kanske du slår runt framöver i nästa potthål?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
flundber
Arnhem, Nederländerna
Här sen Jun 2004
Inlägg: 9



NiklasFalk skrev:
Kan ju bero på att det är svårt att fota när man själv kör :
...I alla fall på sin egen bil utifrån

NiklasFalk skrev:
Dammet la till lite fart i bilderna och att få med oskars rykande däckskrap och nära lättning av bakhjulet är en bedrift. thumbs up
Ja, men i ärlighetens namn så är det väl som du sa om bilden med den flygande konan - ren tur...

_________________
Fredrik Lundberg
Citera
Carl R
Göteborg, så klart. Fast nu LA.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 392



NiklasFalk skrev:
Några få bilder mest koncentrerat runt startområdet:

Foto: Niklas Falk
Vinnaren i C, Emil Löveryd gör sig redo för det blöta varvet, parkinramningen är fullständing


Hrm... har vi inte sagt att det är Miata som är snabbast?
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19503



Carl R skrev:
NiklasFalk skrev:
Vinnaren i C, Emil Löveryd gör sig redo för det blöta varvet, parkinramningen är fullständing


Hrm... har vi inte sagt att det är Miata som är snabbast?
Justerat lite i mitt inlägg ovan , du kör ju i en "annan liga"

Men du kan ju göra som din bror förra året, fixa vinst i C med bara fyra race (och då vann han inte alla)...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Eftersnack
2005-06-11 Eftersanck SVKG Sprint #2
2 besök senaste veckan (7523 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande