Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-06-14 Anderstorp (öppet för alla)
<<   1, 2, 3
9339 besök totalt
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2242



Claes: Tackar för det! Var det du som åkte bostongrön E36:a? Många bra bilder förresten! (Figgz bilder oxå för den delen... )

Tommy_tce: Jag gillar din bil skarpt. Kanonfrän! Så som du försvann på rakorna har du lite effekt också, antar jag.
För min del var det första gången på Anderstorp på R-däck och jag körde knappt 20 km/h fortare genom karusellkurvan nu än förra året (Nu mellan 130 och 140 km/h, mätarfart). Visserligen är bilen numera ca 200 kg lättare och rejält mycket styvare i karossen tack vare buren men visst är det stor skillnad. Men du, köp inga R-däck. Du får oss andra att se ut som om vi är ute och söndagskör...

_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462



Claes Haglund skrev:
Väldigt kul att se alla olika bilar åka omkring på banan och som sagt, fyra speedstrar på rad kändes en aning... exotiskt.


Jo jag blev lite till mig själv... inte var dag man har spedstrar både framför sig och i backspegeln...

Sällskapade med den orangea upp till Jönköping efteråt och nog för att man är van att folk glor, men minerna hos folk när det kom två speedstrar samtidig var riktigt roliga... Måste se till att samla ihop fler vid tillfälle...

_________________
Mattias Meldert
Citera
Ferox
Alvesta
Här sen Jun 2005
Inlägg: 39



En tid ( i andra passet) var det 4 Speedster i rad efter varandra Den turbo Speedstern måste ha varit bra mycket snabbare på rakorna.

>Claes Haglund

Tackar för bilderna.

_________________
Popovic Denis
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



Ferox skrev:
Den turbo Speedstern måste ha varit bra mycket snabbare på rakorna.


-När jag satt jämte så visade mätaren sisådär 215 på långa rakan dvs vid ~max varv på 4an. Körde den själv några varv och den pinnade på rätt så bra men orginaldäcken var väl lite (=rätt ) hala där fram, annars trevlig bil men några 100 kg för tung

PS. 2.03.4 klockade jag på snabbaste varvet för Meldert i sista passet (helt ointressant info iof... ) DS.

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1051



fyra speedstrar på rad kändes en aning... exotiskt.

Det kändes väldigt nyttigt, kan dom köra så fort så kan jag bevisligen det också. Så det var bara att hänga i. Jag lärde mig en hel del.


Det finns fortfarande en hel del kvar att lära dock


Ännu en kanonkväll. Kul att man fick ha passagerare. Min tredje bankörning och brorsans första. Vi hade det jätteskoj inne iden varma Opeln

_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Samson skrev:
Claes: Tackar för det! Var det du som åkte bostongrön E36:a?


Helt rätt! Min bruksbil! Lovar att vinka nästa gång!

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2242



Ja, vinka är bra. Det är ju kanonkul att lära känna alla rejsianer.

Men var du med och körde med den? Kan inte komma ihåg att jag såg den på banan...
Vill se räserprojektet nästa gång!!

_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2157



Figgz skrev:

Fiat Coupé Turbo, första gången jag ser sån på bana tror jag


Är du säker?
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13410

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Samson skrev:
Ja, vinka är bra. Det är ju kanonkul att lära känna alla rejsianer.

Men var du med och körde med den? Kan inte komma ihåg att jag såg den på banan...
Vill se räserprojektet nästa gång!!


Nej, den var inte ute på banan denna gången. Efter sommaren fungerar förhoppningsvis vår race-E30 som den ska och då kan hända att den kommer ut på banan.
Är lite grejer som ska på nu på den. Bromsar, hjullager, bälten, stol, avgas och lite annat småpill. Men den ska vara färdig till den 29:e juni i alla fall och sedan får vi se hur länge den håller.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6505


Trådstartare
Argentaperra skrev:
Figgz skrev:

Fiat Coupé Turbo, första gången jag ser sån på bana tror jag


Är du säker?
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13410


Jag spenderade större delen av natten före på Skövde sjukhus, så jag var bara förbi Kullen i 15 min iförd gips för att säga hej, så jag missade den faktiskt då.. men skoj att se en sån på bana faktiskt! De har väl ändå en del potential vill jag minnas?!?

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 2157



Ajdå! Gips är inte bra för den totala vikteffekten!

Jodå, Coupen har potential, borträknat framhjulsdrift och nästan 1400kg tjänstevikt... Menmen, med lite vrid o effekt kan det ju gå bra ändå! Lyckades sätta prick 1.07 på Kullen trots smältande gatdäck, nästa gång blir det R-svålar.

_________________
Per Eldh
Bilarna
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6505


Trådstartare
Det är riktigt bra faktiskt måste jag säga, hoppas man får testa att köra mot dig och italienskan nån gång mer i sommar, för det var fasen inte dåligt kört på kullen med den tiden. Imponerande med en standardbil på gatdäck så, känner att jag som en tant i jämförelse

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
BTS RS2
Falkenberg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 23



Kylfläkten lade av pga glapp i en kabel............... Felet åtgärdades men det blev tyvärr inte kört ngt mer med min kunds svarta S2a. Motorn har varit isärplockad & det har gjorts en hel del modifieringar, det som är kvar är mappning med större spridare & högre ladd, sedan skall det nog gå & köra lite fortare.
Bilen kördes förövrigt med en varvtid på 2,11....... thumbs up maxfart på rakan fick jag ingen exakt uppgift om....

Hoppas det blir mer matning på banan i sommar

Tack till arrangörerna. mycket roligt!

För mig var det första bankörningen med RS2 an & jag är nöjd med att ta mig runt på 2,10 med dåligt chassie & bromsar, max fart på rakan innan bromsning var 230 km/h, enligt min bror hade jag 245?????

_________________
Ivan Olsson
www.btsmotorracing.se
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



-Hej BTS RS2...en nyfiken fråga bara...varför kör du utan frontspoiler? Har du planer på att fixa chassiet?

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
BTS RS2
Falkenberg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 23



superMOG skrev:
-Hej BTS RS2...en nyfiken fråga bara...varför kör du utan frontspoiler? Har du planer på att fixa chassiet?



Fronten är inte färdig byggd pga tidsbrist & lust. Vad gäller chassie så är planerna att byta till nästa sommar. Vi har lagt ner många timmar på skruvande & mappning och det som ligger närmast i tiden är att ta ur motorn byta lager,vevstakar,kammar,portning osv.....

_________________
Ivan Olsson
www.btsmotorracing.se
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



BTS RS2 skrev:
superMOG skrev:
-Hej BTS RS2...en nyfiken fråga bara...varför kör du utan frontspoiler? Har du planer på att fixa chassiet?



Fronten är inte färdig byggd pga tidsbrist & lust. Vad gäller chassie så är planerna att byta till nästa sommar. Vi har lagt ner många timmar på skruvande & mappning och det som ligger närmast i tiden är att ta ur motorn byta lager,vevstakar,kammar,portning osv.....


-Borde mao bli 'rätt' snabb kombi när allt är klart thumbs up

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
Vrid
Skene
Här sen Jun 2005
Inlägg: 82



Ang.tider jag körde den gråa saab 900:an å jag hade en kanondag på anderstorp blev klockad på rumt 2.04 tider bästa dock på 2.03 hade väldigt jämna tider å de känns bra när de va första gången med R-däck,en mycket bra dag på racerbanan hoppas på fler med dessa arangörer.......På rakan hade jag nog ca 200-210 höll inte så länge för jag har originalbromsar änslänge inte kul om dom inte funkar när man ska bromsa i slutet på rakan ses säkert i aug/sep på banan igen mvh André

_________________
André Lidén
Kör en gammal grå saab...
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



sleeplezz skrev:


Finns det något intresse för fler träffar i augusti/sep på Anderstorp? De har helt stängt i juli.

Mvh Martin


Vilken fråga
Självklart

_________________

--VVTS--
Citera
BTS RS2
Falkenberg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 23



[quote="Maciek Matwiejczuk"]
sleeplezz skrev:


Finns det något intresse för fler träffar i augusti/sep på Anderstorp? De har helt stängt i juli.

Mvh Martin


Det låter klockrent, blir det mer körningar skall jag försöka få med ett gäng kunder som kan piska lite bana bara man får reda på vilken dag det blir i god tid....... mataaaa fullt!

_________________
Ivan Olsson
www.btsmotorracing.se
Citera
Alfons
Växjö
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1354



Jag är också intresserad av att köra på Anderstorp.

_________________
Lasse Alfons
Citera
sleeplezz
Borås
Här sen Apr 2005
Inlägg: 129



Hej! Kolla i tråden inför träffar, det finns tre nya datum. 2 aug, 16 aug och 6 sep.

Mvh Martin

_________________
Martin Johansen
Citera
Eftersnack
2005-06-14 Anderstorp (öppet för alla)
<<   1, 2, 3
9339 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande