Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-07-30/31 Kinnekulle, 2 Dagar med GTi & OCS
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (6810 totalt)
AstraMarkus
Katrineholm, Södermanland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 71



Jag vill också tacka för två kanondagar! En bit över trettio mil enligt trippmätaren Kändes som det gick hyfsat fort under det sista passet, när Calle åkte med som insruktör gillade han inte farten under bron... (dryga 150 km/h på mätaren) men det gick utmärkt. Vill tacka för den stora hjälp det var med instruktör, mitt spårval över Molinknäppen förbättrades med ungefär 100% kändes det som, även om det känns väldigt olustigt att hålla rakt över ett krön som svänger...

Att bruksbilen funkar för bankörning har jag iallfall bevisat för mig själv, men när den gråe nångång blir klar ska det gå fortare! De nya dämparna gjorde susen, betydligt stabilare i TV-böjen och under bron.

Kul att träffa alla trevliga banåkare, som vanligt!

/Markus, som måste köpa nya R-däck

_________________
Markus Österberg
Kör alldeles för lite racebil...
Citera
SlimVince
Stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 151



Hobbe skrev:
Nisse Classon skrev:
SBF:s ungdomssektion höll i licenskursen.


Av längden att döma en Speedsterförare




Lite OT men ändå:

_________________
Vincent Wong
Citera
vitascona
Sandviken
Här sen Feb 2005
Inlägg: 18



Det var en riktigt rolig träff...så länge man höll sig under 95db fick ner tiderna en del enligt andra roligt att det var flera oplar än andra märken på banan.....

_________________
Henrik karlberg
..hellre avåkt än frånåkt..
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Nillet skrev:

Lådbilen misstände tidigare och tidigare i kurvan efter varja varv. Jag tänkte att snart släpper det... Du tankade till nästa pass för sedan slutade den misstända.

Jo i långa vänsterkurvor börjar den suga luft redan vid halv tank och iom att tanken bara är på 25 liter så får man skvätta i rätt ofta...

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Struve
Öckerö
Här sen Nov 2003
Inlägg: 718



Himmla kul o träffa Er allihopa, oavsett om det ordades mkt eller lite.
Jag var väl nånn av dom första Ni träffade vid "insläppet", alltså jag som skinnade Er på pengar hoppas dock att Ni kände att Ni fick valuta för pengarna.

Föresten tycker jag det var duktigt av Er som lyckades fånga mig på bild på banan under dom 6-7 varv jag hann med:


Tack allihopa för att Ni förgyllde min helg med en massa snack och fina bilar oavsett prisklass

_________________
Per Erik Struve
Lek: Miata MX-5 NB
Bruks: XC60
Sommarbruks: Vectra OPC
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41542

Forumägare
Forumägare

Var på plats på lördagen med Automobils Porsche 968 projektbil (projekt i bemärkelsen finns en del att fixa på den vilket ger kul läsning i tidningen )

Jag hade kanonkul hela dagen och åkte med och körde i fler olika bilar än vad jag gjort på länge. Automobils testbilar Mini Cooper S och Smart fourfour Brabus var kulkul. Speciellt Brabusen var en positiv överaskning, Coopern vet man ju redan att den är kul .

Den silvriga Skoda Fabia RS med blå rallyflärpar vid hjulen var även den en stor kul överaskning att köra (och åka med) på banan. Sen att jag tog väldigt lång tid på mig att vänja mig vid dieselkaraktären... man varvar ju normalt till max o växlar sen eller hur? Med den bilen har jag äntligen kört fullt hela rakan inkl under bron. Det gick visserligen bara i 150 kmh där men den var verkligen stabil, trygg och lättkörd! Min M3'a (för att inte tala om Autmobils 968) är betydligt läskigare i rumpan under bron.

En av de roligaste passen var att åka med den otroligt fina (NOT ) Porsche 924 automat. Den visade verkligen att man kan ha kul med det mesta på bana. Den släppte rumpan på ett kontrollerbart och förutsägbart sätt och kändes riktigt kulkörd (även om jag bara åkte med). Trots att den lär ha kostat mindre än en lunch på McDonalds (njaee.... nästan kanske iaf ) och hade Galaxiedäck så funkade den ypperligt. 2'an räckte nästan hela varvet runt, hehe!

Som vanligt missade jag totalt att åka med eller prova Wärhners bil m.fl. Men dagen räckte inte riktigt till Totalt blev det 13 mil i Automobils Porsche med passagerare varenda mil. Plus en hel massa varv till i olika ekipage thumbs up


Tack till alla för en supertrevlig dag!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Magnus: Du får skylla dig själv

Näe bara skojja lite, kommer du till rsr`s evenemang på GR i september så har du chansen.

Då kommer bromsarna vara uppgraderade på nissen också thumbs up

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Eftersnack
2005-07-30/31 Kinnekulle, 2 Dagar med GTi & OCS
<<   1, 2
4 besök senaste veckan (6810 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande