Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
MSLS 9-juli
<<   1, 2
6966 besök totalt
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Niklas L skrev:
Nja jag vet inte riktigt, jag har ett par val STCC, WTCC, DTM och MSLS
troligtvis blir det MSLS pga av mängden resor det blir i dom andra serierna



_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Micke B
Stockholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 37



Ja du Niklas, jag önskar lycka till i wtcc..............
vore kul om du kom och värmde upp lite på Sviesta först........

Men, allvarligt talat: Jag hoppas givetvis att du kommer till start nästa gång!
Den gula golfen, Scuderia Danderyd, har också meddelat att de har för avsikt att fortsätta i klass 4
vilket kan vara början på en uppryckning för klassen.
Det finns ett antal till som aviserat intresse, men jag ligger lågt än så länge, erfarenhetsmässigt
vet jag att det bara är kanske 25% av alla som till slut kommer till start.

Tycker dock att det är kanon att klassen växer, vi ser flera exempel på att det går att åka minst
lika fort som klass 5 bilarna gör, och profileringen mot standardbetonade klass 4 kommer att öka.

Läste förresten bland tidigare inlägg att någon skrev att man inte får åka R-däck i msls.
Detta stämmer inte, man får åka men hamnar automatiskt i klass 6.
Tanken med detta är att alla som vill prova msls ska kunna göra det , oavsett vilken bil eller serie
man kör i vanliga fall.

Till nästa år är dock avsikten att ta bort R-däcken även i klass 6 , då det finns önskemål om att minska
fartskillnaderna klasserna emellan.
och i det fallet får klass 4 bilarna sätta ribban, som trots allt är msls egen klass..

Fortsätt gärna debatten.....även i vårt eget forum som nu, förhoppningsvis, ska vara spamfritt.......

Väl mött 13 Augusti!

Mvh Micke

_________________
Mikael Brinck
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Vore det inte bättre att man fick åka på r-däck i alla klasser istället....!?

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Micke B
Stockholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 37



Frågan har varit uppe, det kan jag lova dig.........
bla på förarmötet vi hade i November i Stockholm.

Själv skulle jag dock vilja vända på det hela: varför ska vi åka R-däck?
Msls är tänkt som en nybörjarserie/budgetserie med betoning på att hålla KONTROLL på kostnaderna
(om det överhuvudtaget är möjligt i racing.......?)

Till att börja med så finns det redan utmärkta serier att åka, slc & erf, där R-däck är tillåtna.
Har heller inte hört någon, för eller emot R-däck, som sagt att det blir billigare......
och det var just det vi ville ha lite koll på....
Ett R-däck genererar betydligt högre krafter, sliter därmed mer broms, hjulupphängning, bussningar...
ja, allt får mycket mer stryk.

Istället är de flesta eniga om att hålla en vettig nivå på det hela och istället prioritera körningen.
Därför skippade vi i år 6-timmars racen och kör 8-timmars rakt av, vilket de flesta verkar uppskatta.

Detta är mina personliga åsikter , som teamrepresentant i msls vet jag dock att de flesta håller med,
men självklart finns det alltid olika åsikter och önskemål.
vilket vi ska vara glada för , jag hoppas på fler som tycker till!

Mvh Micke

_________________
Mikael Brinck
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Micke B skrev:
Frågan har varit uppe, det kan jag lova dig.........
bla på förarmötet vi hade i November i Stockholm.

Själv skulle jag dock vilja vända på det hela: varför ska vi åka R-däck?
Msls är tänkt som en nybörjarserie/budgetserie med betoning på att hålla KONTROLL på kostnaderna
(om det överhuvudtaget är möjligt i racing.......?)

Till att börja med så finns det redan utmärkta serier att åka, slc & erf, där R-däck är tillåtna.
Har heller inte hört någon, för eller emot R-däck, som sagt att det blir billigare......
och det var just det vi ville ha lite koll på....
Ett R-däck genererar betydligt högre krafter, sliter därmed mer broms, hjulupphängning, bussningar...
ja, allt får mycket mer stryk.

Istället är de flesta eniga om att hålla en vettig nivå på det hela och istället prioritera körningen.
Därför skippade vi i år 6-timmars racen och kör 8-timmars rakt av, vilket de flesta verkar uppskatta.

Detta är mina personliga åsikter , som teamrepresentant i msls vet jag dock att de flesta håller med,
men självklart finns det alltid olika åsikter och önskemål.
vilket vi ska vara glada för , jag hoppas på fler som tycker till!

Mvh Micke


Tror att ni gör helt rätt thumbs up för det behövs OLIKA alternativ , eftersom dom tävlande varierar väldigt mycket och en enklare instegsserie med mindre kostnader och enklare insteg behövs med likväl som mer avancerat och större serie som SLC...... det gör att vi får fler tävlande totalt än om alla serier kör likartade regler och konkurrerar om samma typ av tävlande.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



ok......köper argumenten....

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Niklas L
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 486



Micke B skrev:
Ja du Niklas, jag önskar lycka till i wtcc..............
vore kul om du kom och värmde upp lite på Sviesta först........


Det är klart att jag kommer.

_________________
Niklas Lövgren
Citera
Arne Lindgren
Bålsta
Här sen Dec 2004
Inlägg: 1623



Så här långt efteråt angående min (det var jag som körde Lionne) incident med en BMW i Torparn i juliracet...
Det var ingen sladd.. Jag höll ut för att släppa förbi honom och han trodde att han var förbi här han gick ut i ytterspår för att få en rundare kurva. Problemet var att han inte var förbi...
Efteråt var vi båda överens om hur det hade gått till, och jag hade gärna gett honom en klapp på axeln och sagt "OK, sånt händer men var försiktigare nästa gång". Nu sa han att han hade rätt att gå ut i ytterspår eftersom han hade innerspår.
Jag uttryckte en högljudd önskan om att få slippa se dom på banan igen..
Deras teamchef(?) kom fram och frågade vad det handlade om och jag berättade att jag hållt undan och frågade var jag skulle ta vägen när han gick ut. "Du får väl bromsa.."
Att tvinga mig att bromsa för att inte bli prejad och påkörd av nån som byter spår, det är att hindra mig, och reglementet är mycket klart i den frågan.

Blommenhof: Du skulle bara ha hört vårt "YESS!" när vi såg att ni hade en tankning kvar.. det var där 3 av varven kom.

_________________
Arne Lindgren
Citera
Gran Tourismo
Danderyd
Här sen Mar 2004
Inlägg: 90



Jim Bengtsson skrev:
Nån som vet nåt om den gula DHL golfen om dom tänkt åka msls?


Jodå!

Visst hade vi tänkt fortsätta att åka MSL, vilket du kanske noterade i lördags (13 aug.) då vi med ett nödrop lyckades ta oss ut på "line-up:en" pga tidsbrist.

Tyvärr så var vår första insats i MSLS den 9 juli inte så lyckosam då växellådan gav oss endast en växel att använda (3:an) efter 4 timmar och sedan gick inre drivknuten efter ytterligare en timmes körning.


Hälsn.

Jens Hansson
Teamchef Scuderia Danderyd

_________________
//Jens Hansson

BMW 335i -07
Saab 9-3 SE TungtrycksTURBO -99
Citera
Allmänt banåkaforum
MSLS 9-juli
<<   1, 2
6966 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande