| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Banbil/gatbil Camaro SS-71 SÅLD!
|
7279 besök totalt |
|
För en väns räkning lägger jag ut denna bil till salu: (obs, inga pm till mig eftersom jag inte begriper något alls om jänkebilar)
Motor:
350 cuin, borrad 0,030" strokad 0,25" = 383 cuin Hydraulkam med rullvippor och Gear drive Portade Musse Pigg toppar med rostfria 2,02/1,60 ventiler, Edelbrock ventilkåpor Headers Modifierad Holley 750 med K&N filter, bränsletrycksregulator MSD tändsystem Solida motorfästen Låda: M20 fyrpetad manuell Center force koppling och sprängkåpa Solida fästen Bakaxel: Diffad 10 bult med 3,42 utväxling Chassie: Bilsteindämpare runt om Kortade tran am big block fjädrar fram, kolfiberfjädrar bak Herb Adams kränghämmare 1,31" fram och 1" bak Bromsar: Wilwood skivor + ok fram Skivor och ok bak från nyare Camaro Bromsservo och huvudcylinder från BMW Wilwood bromsreducering med spak Hjul: 1 sats 8X16 5-ekrade med Yokohama 032 245/45 bak och TOYo R1R 225/50 fram 1 sats 8X16 kryssekerfälgar med gatdäck Yokohama S1Z 245/45 bak och A520 225/45 fram Inredning:
Ingen förutom bur, Sparco Circuit/Ultra skalstolar
Spaco 6-punktsbälte till föraren och vanligt 3-punkt till passageraren. Brandsläckare Autometermätare Shift light Snap off nav med SWM ratt Laptimer Glasfiberhuv Fuel cell 30 liter 1380kg utan förare Diverse delar medföljer, bland annat en motor i delar och originalinredning. Skattebefriad och besiktning vart annat år. Bes fram till våren 2007. Prisidé 110.000,- Ring till Micke på 073-9928056 eller macaromicke@operamail.com. Bilen finns i Malmö! |
||
|
Jaså Raggarmicke ska sälja? Har åkt i den där och det gick som... som fan!
och så har jag uppat lite. |
||
Grabbar - den har bladfjädrar!!! Bladfjädrar grabbar!
|
||
. På oxkärrorna var det vanligt fjäderstål.
|
||
|
En underbart maffig bil och som dessutom gått från att vara rakt fram racer (fortfarande original sponsorlack på den) till banracer
Antar att det är alla varv i Clubman de senaste åren som fått Micke att känna att Camaron är lite tung
_________________ /Patrik Rylander |
||
Minns med ett leende när min son Martin fick åka med Micke, Martin pratar om det fortfarande
Sorry för trådkapningen... vill bara säga att bilen är ett seriöst bygge Men den stora frågan återstår... vad skall Micke bygga nu
_________________ Magnus Bengtsson |
||
|
Ny bil
Hej Micke Hoppas nu att nästa bil blir en Seven, och INTE med BMW motor.
/ Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||
![]() |
SÄLJES
|
7279 besök totalt |