Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 23 besök senaste veckan (21888 totalt) |
EDIT:
Nepp. Du har missat chansen. Erbjudandet gällde mars månad ut. Men Direzza finns ju att beställa ändå till bra priser. Men inte toktoktokbra... ------------------------------------------------- Dunlop tar hem en specialleverans av deras rdäck Direzza som de kommer sälja direkt till oss banentusiaster här på Rejsa för att vi ska få möjlighet att prova däcken under 2006 för en klart vettig slant. Jag körde på Dunlop Direzza under 2005 och kan varmt rekommendera att testa det. Jag har aldrig haft så mycket grepp tidigare på M3'an ![]() ![]() ![]() om ni fattar vad jag menar ![]() ![]() Kika i prislistan! ![]() ![]()
Maila till johan.waller@goodyear.se (han hänger här på Rejsa en del f.ö. ![]() ![]() Följ NOGA instruktionerna nedan om vad som ska vara med i emailet. Bra pris = vi ser till att minimera Dunlops (Johans ![]() 1. Vilken Däckiaverkstad däcken ska skickas till. Kopiera namnet från denna sidan http://www.dackia.se/next_site/verks 2. För varje dimension du ska ha: Antal OCH hårdhet (medium eller hard) OCH Dimension (beteckningen ovan alltså) 3. Fullständigt namn & adress Telefon Ditt nickname här på Rejsa och maila sen det hela till johan.waller@goodyear.se Först till kvarn! _________________ ![]() |
||||
![]() Ville bara slänga in ett litet inlägg!!! Ser fram emot era beställningar som jag ska göra mitt bästa med för att leverera på ett säkert och smidigt sätt till er... Sålänge önskar jag er en trevlig garage period ![]() _________________ Johan Waller //Haninge |
||||
För att ni ska få någon hum om livslängden och skillnaden mellan hård och medelhård blandning så kan man säga följande:
Hård gummiblandning håller för ca 8-timmars rejsing på en långloppsbil Medel gummiblandning håller för ca 4-timmars rejsing på en långloppsbil (lämplig till sprintrace och konbanor osv) Detta är alltså väldigt generellt och ungerfärligt och ingen garanti för att det blir just så på er bil. Detta är mer för att ni ska se och förstå skillnaden mellan hård och medel! ![]() Rejsa på! ![]() Mvh Magnus Arenander Goodyear Dunlop Tires _________________ Magnus Lord Arenander |
||||
Hallå där, När ni beställer däcken skall ni ju lämna era hem adresser! ![]() Så när det börjar bli dags för betalning så kommer det skickas fakturor till just dom angivna adresserna. Det kommer ligga 30 dagars betalnings tid på fakturan f r o m däcken levererats till lämpligaste Däckia verkstad! ![]() _________________ Johan Waller //Haninge |
||||
Hallå allihopa...
![]() Har min mailbox full här och jobbar så gott jag kan att bekräfta alla mail!!! Så ingen fara, det vita guldet faller först idag och sommaren är en bit bort.... ![]() *Gör mitt bästa* promise.... ![]() _________________ Johan Waller //Haninge |
||||
Fick bästa referenser från rejsande Lotus Elise kompisar i Hongkong som använt däcket i något år. De flesta S1 Eliser i HK kör med detta däck i medium.
Har självfallet lagt in en order! Får väl ta med mig ett däck i taget som handbagage när jag flyger mellan Sverige och Belgien.... |
||||
Låter bra, men är det någon som kört gata med dem och kan berätta hur de är? Hur funkar de i väta? Har inte råd med två uppsättningar däck/fälg tyvärr, så jag måste ju kunna använda bil och däck både på gata och bana. ![]() / Andreas _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||
Magnus, tar du den passningen? _________________ Johan Waller //Haninge |
||||
Hello mina Rejsa vänner!
![]() Har kommit lite info nu om tillgängligheten på däcken... och följande info har jag fått på VISSA dimensioner! ![]() Resten kommer vi ha, så behåll lugnet! 245/40R18 HARD = kommer ej komma! men medium kommer... 255/40R17 HARD = kommer ej komma! 205/50R16 HARD = kommer ej komma! 255/40R17 MEDIUM = kommer ej komma! 205/50R16 MEDIUM = kommer ej komma! Hoppas detta inte kommer ställa till med massa strul för er nu! ![]() Man kan ju alltid kanske lösa någon ersättnings dimension, men det kan vi ta via mail... ![]() _________________ Johan Waller //Haninge |
||||
Vill inte absolut stressa dig
![]() ![]() _________________ Glenn Levisson - Långviken Nissan Skyline GT-R |
||||
Har Direzza HARD och har kört en del på gatan med dom, tycker dom är snällare och spårar och låter mindre än dom RE540 och Y032 som jag också har provat på gata. I väta är dom som alla r-däck jag har provat, kanske lite bättre än dom flesta men stående vatten ska man passa sig för som vanligt. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Hej!
Jag tycker att Niklas har sammanfattat det ganska bra. Däcken sjunger en del när dom är nya, samt efter att man har kört på en banträff men efter lite inkörning/vanlig körning så låter dom mindre. Självklart låter dom ju dock mer än ett vanligt däck. De spårar en del men inte vansinnigt mycket. Jag har bara kört våra R-däck (märkestrogen ![]() Som Niklas även skrev så tycker jag dom fungerar väldigt bra på blött så länge det inte är stående vatten men då känner man snabbt vad som händer. Däcken tycker jag personligen även fungerar väldigt bra på gatan trots att man inte har någon temp att tala om (arbetstemp ca 80 grader). På bana tycker jag att dom har väldigt bra sidogrepp och turn-in samt att det är lättkört och inte bjuder på några (ovälkommna) överraskningar utan däcket beter sig konsekvent. ![]() Mvh Magnus Goodyear Dunlop Tires Ps. Gaah vad man längtar till sommaren nu när man sitter och pratar R-däck Ds _________________ Magnus Lord Arenander |
||||
![]() |
SÄLJES
![]() |
1, 2, 3, 4, 5 >> 23 besök senaste veckan (21888 totalt) |