| |
|
Andreas Millbro
Stockholm

Här sedan: 26 Dec 2002
|
|
Inför träffar
Meny
Tillbaka
|
|
Niklas Falk
Fixhult

Här sedan: 17 Apr 2004
|
10 Feb 2006 00:10
|
|
|
| Mats Karlsson skrev: | | Jag brukar lägga en PET flaska halvfylld med vatten i frysen kvällen innan, sen på morgonen innan jag åker toppar jag upp den. Rätt skönt med en flaska kallt vatten i bilen på vägen hem. | En laddning halvliters ligger i frysen jämt. Fungerar som kylklamp i kylväskan eller som kallvatten om man placerar dem utanför (efter ett tag). Att kunna skänka en flaska kallvatten till en halvsvimmad kamrat är inte fel det heller.
Vill man ha brutalare kylklamp så fungerar det bra med en bigpaclåda, då har man tom is med sig hem  |
|
Inför träffar
Meny
Tillbaka
|
|
Pär Hylander
Laholm

Här sedan: 07 Nov 2002
|
|
Inför träffar
Meny
Tillbaka
|
|
Pär Hylander
Laholm

|
10 Feb 2006 08:40
|
|
|
| Andreas Millbro skrev: |
Sen skulle jag säga släpkärra i någon form. Eller iaf ha tänkt igenom hur man löser hemforslingen av bilen om något oförutsett skulle inträffa. |
Håller med, bra att ha tänkt igenom det lite innan. Kör man banbilen istället för att traila så har man ju faktiskt tagit en, förhoppnings kalkylerad, risk
På ngt sätt löser det sig alltid. I värsta fall får man låta vraket stå och åka och hämta den dagen efter. Hem kommer man alltid på ngt sätt, lift en bit eller hela vägen hem kan man säkert få av ngn annan banåkare. _________________ Pär Hylander |
|
Inför träffar
Meny
Tillbaka
|
|
Eric Josefsson
Skänninge

Här sedan: 20 Maj 2003
|
|
Inför träffar
Meny
Tillbaka
|
|
Pär Hansson
Gävle

Här sedan: 15 Apr 2003
|
10 Feb 2006 10:39
|
|
|
| Pär Hylander skrev: | ......
Som gammal pistolskytt så vet jag hur mkt bekvämare ett par bra kåpor (peltor H6) är jämfört med öronproppar (mkt stor skillnad). Fast är platsen begränsad så är ju onekligen proppar mer platseffektiva.
...... | Under hörselskydden Peltor G6 med integrerat huvudskydd blir det definitivt trångt med ytterligare hörselkåpor.  |
|
Inför träffar
Meny
Tillbaka
|
|
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)

Här sedan: 03 Aug 2004
|
|
Inför träffar
Meny
Tillbaka
|
|
Marcus Nyström
Karlstad

Här sedan: 22 Apr 2003
|
|
Inför träffar
Meny
Tillbaka
|
|
VincentM
Stockholm
Här sedan: 24 Jan 2004
|
17 Feb 2006 12:34
|
|
|
| You can't move the whole garage with you anyway + I am worthless when it comes to working on the car myself. Usualy I try to make sure the car is in order before the weekend then I travel light and ask politely for help when I get unlucky. Works for me ! _________________ Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T |
|
Inför träffar
Meny
Tillbaka
|
|
Jonas Lindell
Viken

Här sedan: 18 Dec 2004
|
17 Feb 2006 13:59
|
|
|
Dessa produkter har jag alltid med mig i mek kittet och skulle man inte ha med det, då behöver man det som mest
Diamondgrip: gör att man får ett jädra grepp på tex rundade skruvskallar, bultar m.m.
Låsvätskor: både demonterbara o höglåsande.
Våta trasor: som löser det mesta man kan skita ner sig eller bilen med.
Metallstick: Kemisk metall för div snabba reparationer tex tank, rör, gängor, m.m.
Snabblim: trögflytande snabblim med aktivator för snabba reparationer av de flest material
Multispray: En sparay som är hyffsad på att rostlösa, smörja, fuktutdrivande, .m.m.
Dubbelhäftande tape: Fästa saker... _________________ Jonas Lindell
-porsche 911 race-
-porsche gt3 cs-
CoOPER S
 |
|
Inför träffar
Meny
Tillbaka
|
|
fridh
Malmö

Här sedan: 19 Jul 2004
|
|
Inför träffar
Meny
Tillbaka
|
|
Magnus L
Umeå

Här sedan: 10 Maj 2004
|
24 Feb 2006 23:38
|
|
|
Bekväma kampingstolar, det tenderar bli en del sittande... _________________ //Magnus Lundstedt
Citropat och sevenfrälst.
--VVTS--  |
|
Inför träffar
Meny
Tillbaka
|
|
Pär Hansson
Gävle

Här sedan: 15 Apr 2003
|
25 Feb 2006 01:04
|
|
|
| fridh skrev: | låsnyckel om man har har låsmutter till fälgarna  | om du menar det jag tror du menar, så är väl det där ännu viktigare FRÅN banträffen?  |
|
Inför träffar
Meny
Tillbaka
|
|
Nisse Classon
Lidköping

Här sedan: 04 Nov 2002
|
|
Inför träffar
Meny
Tillbaka
|
|
Pär Hylander
Laholm

|
|
Inför träffar
Meny
Tillbaka
|
|
Dennis Kullman
Halmstad

Här sedan: 08 Jun 2003
|
18 Maj 2006 20:14
|
|
|
| På banträffar i klubbregi (t ex miataklubbens) så skulle man ju kunna fördela ansvaret för att ta med sånt som t ex domkraft, pallbockar, verktyg, etc.; man lär ju inte (i a f på själva träffen) behöva 30 domkrafter - i a f inte samtidigt. Nu löser det ju ofta sig automatiskt då de få som har med sig "allt" inte brukar vägra att låna ut... _________________ Dennis Kullman
Miata -93 clubräser |
|
Inför träffar
Meny
Tillbaka
|
|
Mr dOhC
Halland

Här sedan: 03 Maj 2005
|
22 Jun 2006 00:13
|
|
|
Kan oxå va bra att ha dock ej nödvändigt :-P
Visitkort, inte ovanligt med nya kontakter på träffar :-) |
|
Inför träffar
Meny
Tillbaka
|
|
ice
Tokholm

Här sedan: 30 Jan 2003
|
28 Jun 2006 13:17
|
|
|
Räserskor
Räserstrumpor
Tidtagarur (Så man kan ta tid på de andra)
Räsertröja
Choklad (Det har väl hänt att man prioriterat bort lunchen)
Extrabatterier (Till LapTimer-sändaren)
Arbetshandskar
Schema
Banskiss
Däckstermometer
Stativ (Till LapTimer-sändaren)
Karta
Tvål
Träklossar (Att köra upp bilen på, så att domkraften ryms inunder) _________________ "Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola
Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
|
Inför träffar
Meny
Tillbaka
|
|
Canada2000
Stockholm
Här sedan: 14 Okt 2004
|
|
Inför träffar
Meny
Tillbaka
|
|
sqalo
Götet
Här sedan: 26 Nov 2003
|
20 Feb 2007 10:56
|
|
|
---> Bengt
Imponerad över packningen får jag säga. Hade gärna gjort likadant men vart sjutton lägger du ifrån dig alla grejer. Verktyg etc. har ju en tendens att få egna ben om man inte har dem under uppsikt... _________________ Paul |
|
Inför träffar
Meny
Tillbaka
|
|
Karl Birgander
Älvängen

Här sedan: 19 Sep 2003
|
20 Feb 2007 12:03
Re:
|
|
|
| sqalo skrev: | ---> Bengt
Imponerad över packningen får jag säga. Hade gärna gjort likadant men vart sjutton lägger du ifrån dig alla grejer. Verktyg etc. har ju en tendens att få egna ben om man inte har dem under uppsikt... |
Jag brukar bara dumpa av det på första bästa plats och tala om för folk att det bara är att låna om något behövs, än så länge har jag åkt hem med allt jag åkt dit med.... _________________ Karl Birgander
Porsche 944 S2 |
|
Inför träffar
Meny
Tillbaka
|
|
|