Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racetech Vikt vs Tid | << 1, 2, 3 6 besök senaste veckan (7783 totalt) |
Däckstrycket+ extra vikt ger ju ytvärme i backdäcken och det kanske är vad som behövs. Vi har ju sett Touringgrävlingar men isolerskivor på bakfälgarna (för att bromsvärmen skall hjälpa till att få upp däckstempen) så det verkar ju vara ett vanligt problem. Att använda mjukare bakdäck gör förmodligen att balansen skiftar under däckens livslängd och det kanske är lite svårare att leva med (förutom detta med entypsdäck osv).. |
||||
s40 är heta grejer. Kommer ihåg ett projektarbete vi gjorde, då körde vi en s40 som var extremt välutrsustad med alla möjliga sensorer. Vår uppgift var att kolla beteende med vinterdäck bak/sommardäck fram och tvärt om. Högst g krafter och minst understyrning uppnåddes med vinterdäck back. Tom högre g än sommardäck runt om. Härlig bil det där =)
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
"Bang on target" Det var precis vad jag funderat kring, intressant att det gick att få fram en funktion av vikt/effekt och tid. Även om än säkert är andra modifieringar som spelar in men det pekar ändå på verkan av förhållandet! _________________ Jimmy Karlsson BMW M3 -87 i delar ett litet tag till... Porsche 996 turbo |
||||
Racetech Vikt vs Tid | << 1, 2, 3 6 besök senaste veckan (7783 totalt) |