Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Inför träffar Sportbilens dag i helgen i Mantorp | << 1, 2, 3 >> 11825 besök totalt |
Jag tänkte åka dit en sväng på söndagen.
Har dock läst att det kostar 140:- i inträde... förr har det ju varit gratis om man kom i sport bil.. nån som vet hur det är? // Magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! |
||||
Det ÄR gratis om du kommer i "sportbil". |
||||
vad är sportbilar då? hm _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
_________________ Fun Is Not A Straight Line!!! LMP Engineering AB www.lmp-engineering.se MVH / Niklas Lilja |
||||
Hemma igen från Mantorp. Först tänkte jag bara säga att jag hoppas det gick bra för han i 355:an som hade kraschat strax innan mantorp , ryktena sa att han tappat kontrollen i 270km/h och dragit rakt ut på ett fält, bilen kunde iallafall jag bara identifiera på fälgarna, men tydligen hade han hört av sig från sjukhuset iaf
Mer kul grejer, idag blev jag av med min "bankörningsoskuld" på Mantorps korta bana, Fick pröva ett par varv i slutet av dagen tillsammans med "övriga märken" Så i sällskap med ett gäng corvetter, en viper, en supra plus några andra bilar gav jag mej ut på banan . Dock ett minus till han i vipern som körde om mej på insidan i startkurvan, verkade som vissa skulle om till varje pris p.g.a. min bil, trots att vi hade pacecar, menmen kul var det iaf. Minus var mina däck som blev såphala efter 3 varv så nya däck står iaf på önskelistan också. Dagens eloge till damen i 50års åldern som rattade sin Ferrari 355:a ett antal varv i bra tempo |
||||
Var oxå där idag.
Det var ju ingen kul början på dagen när man såg Ferrarin på åkern!!! Hoppas att det gick bra för de som var i bilen. Annars så var det väl ganska så trevligt. Bra väder o snygga bilar. Dock måste jag säga att SV snabbaste sportbil var ett riktigt fiasko! Var det nån som var kvar o såg vem som tog hem segern? _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 |
||||
Är med hemma efter en dag i solen.
Tycke det var ganska ok men det kan inte jämföras med Sportscarshow som det var tex förra året.. Idag söndag var det en ganska lam föreställning med sissådär hälften så mycket bilar som innan. Visst är det kul att se fina bilar på banan men när man sett samma gäng gasa runt i 30 min blir man lite trött. Sveriges snabbaste sportbil va oxå tamt.. 300:- för att köra en mellan några koner och vända? Vem vann? Kan inte tro att det var nån stor bil i alla fall... Trots allt en ganska trevlig dag, men mest beroende på vädret! // magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! |
||||
Lite bilder hittar ni på http://www.lccs.nu/forum/viewtopic.p
|
||||
Peter "Elise", var du där? vilken Elise var din i så fall?
Tyckte att det var en trevlig tillställning, inte så många bilar som jag förväntat mig, men dom som var där var schysta!! Kom dit för att stifta lite närmare bekabtskap med Porscharna och se och lära, det fanns ganska många fina att "dregla på" Att jag sedan kom hem med nya tankar i huvudet... vad kostar en Elise?????? Måste säga att jag blev mycket imponerad av tempot grabbarna höll med dessa "små bilar" (inget illa, tvärt om!!!) såg grymt stabila ut, in i startkurvan, hmmmmm Sedan kanske det kan kännas trist med samma bilar under en halvtimme, men jag kan inte se mig trött på Ferrari 360 och 550 som varv på varv åker med skaplig attack Fint väder (bevis finns på delar av kroppen...). Sveriges snabbaste... hur tråkigt som helst! Sedan kan jag inte låta bli att undra över hur en del tänker... inga omkörningar utom på strippen och startrakan, gäller inte det om man kör porsche? några våldliga omkörningar i början av deras pass och han som körde om kanske hade koll, men inte dom som blev omkörda... Radicalen gjorde det inte så snyggt heller, höll på att ta en 911 i sidan i ingången till Parisen. hmmmm Sportbil... _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
||||
Den silverfärgade S2an med svarta fälgar som lät väldigt mycket
Ny 390 000 - 430 000, beggad från 225 000. |
||||
Var där tycker väl som Ni andra.
355 som åtminstone jag trodde var en 911 (såg inte fälgarna) Enligt utsago klarade sig föraren men blev chockad! Lär ha gått i 290 när ett av vägvärkets gupp fick bilen att leka flygplan. Panik uppstod och bilen blev till skrot. Pacecar: Jag körde för första gången på Mantorp (Marcos från -71) Kunde inte riktigt hänga med i pacecar tempot som var helt OK. Körde åtminstone om Its4fun Porschen i slutet på rakan, han lackade och drog på fullt varvet efter på rakan (Grymt acc). Men den såg inte ut att trivas lika bra i kurvor. Är nog ruskigt svårkörd med det trycket i motorn. Sedan började mitt idoga bromsande in i sista sväng ta ut sin rätt. Summering: Bilens gränser fortfarande outforskade. Mina gränser pinsamt låga. Avdelning imponerad Elise, lotus, och lotusförare Som tidigare sagts farten genom kurvan efter start och mål. Eliserna klart snabbast under hela dagen, vilken väghållning. Fanns det någon kvar på er utställningsplats när ni hade bantid? Finns det ngn hos er som inte står på? Vill hellre ha en elise än en ferrari! om inte annat för att få vara med i klubben! LAAAAAAMBORGINHI Murciealgo BEST " " countach den silvriga tidiga Avdelningen gapskratt : FULGUL nissan 300 zx ombyggd med skylt i bak maffia! Brutalt slö i sveriges snabbaste sportbil. Zerrari 300 zx ombyggd med komplex. Avdelningen vi håller oss för oss själva: Ferrari/maserati Summa summarum Helt ok arr som kan hjälpas upp genom ett antal små förändringar. _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
En i min mening smaskig bild Synd bara att kopplingscylindern pajade på den efter typ 2 varv, dock var det tydligen ett mindre problem att fixa om dom haft reservdelar med sig, bilen var precis hemkommen från en 500mils resa nere i europa, kul när ägarna använder sina supersportbilar
|
||||
Då är det din bakdel som är till vänster på bilden? (Kanske till och med din bil... ) Imponerande syn med så många Lotusar samlade och som dom gick... Ni är gääälna Den gule jagade skiten ur Pacecaren (S2000) som till sist lämnade vägen fri till Lotusen som fick köra i sin egen takt... Lamborgini... Sedan till mina (tidigare???) favoriter, Porscharna!!! En snygg Line-Up med diverse skönheter som 928S4, 944S2, en orginal 911/930 Turbo, 996GT3, 993RS, 964RS, Peters 968 CS "TurbOS" (vilket tryck det var i den!! som den for iväg på strippen!!!) Qvarnis 911-monster (Grym, JA Kameramagnet, japp Snygg, njää) Se och njut... och så denna skönhet, en 911/996 Turbo med Clubsport option, stolar, bur, ställbara dämpare (Öhlins sade någon...??), mmmmmmmmmm. Ägaren till vänster stängandes framhuven. Så, vad gör man efter en sådan dag... På uppnåliga "villha-listan": 911 Carerra "80-talare" 968CS, en RIKTIG CS Lotus Elise!! (eller varför inte en Exige...) på ouppnåliga listan: 996 GT2/GT3/Turbo 964 Turbo jag är kvar i Porscheträsket även om mina ögon öppnats för annat!! _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
||||
ROLIGT! Elise är ju tillverkad för att köra på bana och det roligaste av allt är att man kan köra länge utan att varken växellåda, motor eller bromsar börjar mattas. Allt är ju så lätt och litet! Bankörningen var rolig, men även jag höll på att bli tokig på pacecaren. Låg i 70 på långa rakan bara för att få avstånd till den för att sedan börja jaga |
||||
Inför träffar Sportbilens dag i helgen i Mantorp | << 1, 2, 3 >> 11825 besök totalt |