Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-08-13 Attitudemotorclub på Gelleråsen
<<   1, 2, 3   >>
24 besök senaste veckan (11767 totalt)
Isåkare
Munsö
Här sen Dec 2004

Ja jag tackar oxå Attitude för att vi från Lazzat fick komma.

BMWn hade inför denna träff fått nya dämpare, gula Koni från Stötdämpar experten. Jag saknar ju helt erfarenhet av ställbara dämpare men vågade på slutet av dagen skruva lite på dom. Mest skillnad tyckte jag mig märka vid inbromsningen när jag ställde på dämparna lite hårdare, men som sagt jag är nybörjare, så det kan vara inbillning.

Dom nya däcken var väl inte dom mest lämpade för torr asfalt, Ecsta V700 medium bak, soft fram, extra skurna för väta. Men vart efter dagen gick och mönstret försvann på framdäcken greppade det ordentligt. När det började regna lite vid 16 tiden och dom flesta bilar jazzade ur kurvorna, satt BMWn som ett frimärke på banan.

Bakvagnen är ombyggd efter lite egna ideer, det verkar funka hyfsat, bakdäcken är iaf helt jämt slitna, och inte blanka på innern, som det brukar vara efter en dag på bana med en BMW.

Den nya (begagnad) motorn var dock en besvikelse, den är precis som den förra helt orginal, men går inte alls lika bra, orkar knappt varva ur.

Jag fick åka omega både i bakluckan och efter med bogserlina (trilskande fläkt rem)

Ja ni hade nog bra konkakt med dom som styr vädret, det regnade nästan non stop från Kalskoga till Stockholm på hem vägen. pga köer mm var jag inte hemma för ens 22.25, vad som hände efter 22.30 vet inte jag, för då sov jag

BMW 325i -92
Citera
Dennis Rudolfsson
Tumba(stockholm)
Här sen Mar 2005

Jani Hast skrev:
Ser minb gamla Polo på förat mötes bilden.
Hur gick det för den på bana ???

Det gick väldigt bra för den vad jag kunde se iaf, Fick nog ett par bilder på bilen som du kan titta på senare

www.stertman.com
[URL]http:://forum.lazzat.se[/URL]
Citera
Dennis Rudolfsson
Tumba(stockholm)
Här sen Mar 2005

Får tacka för en alldeles förträfflig dag på gelleråsen!

Kul och träffa så mycket folk från rejsa som det ändå vart tror jag.

Nu ska vi se här

Timo,Falk,Vargen,Timpa med golfen,Herr hall och många fler..

Mina bilder kommer om någon dag eller ett par då jag har dator strul som måste fixas innan jag tar mig ann dom

Mvh

www.stertman.com
Citera
Nordquist
vaggeryd
Här sen Aug 2005

Här är lite bilder som ja tog igår....ingen mästerfotograf men bilar är de på bild iallfall

http://nordquist.nu/foto/attitude/gellerasen/

Värnamo
Här sen Aug 2003

Ja vilken dag vi hade!!!!

Stor variation av bilar och en massa goa människor. Dessutom var pyttipannan i restaurangen ,brevid banan, den godaste jag någonsin ätit.
thumbs up
Jag spendrade en del tid som flaggvakt och fick se en del kul på nära håll. Bl.a en viss röd liten lupo som lekte gräsklippare....

Tack för alla som var där om medverkade till att det blev en väldigt trevlig dag.

Smörvik
Här sen Dec 2004

Jag kan bara stämma in! Riktig kanondag! Det var banpremiär för m3:an och den fick verkligen godkänt! Mycket lättkörd.

Vill också tacka alla som kom! Väldigt rolig variation på bilarna och bara trevligt folk!! Även tack till de som bjöd på några varv i passagerarstolen. Flera leenden kvar fortfarande från bla. sevenbilen och C5:an

Vädret fick vi ju som sagt ett gött bönesvar på! Regnade konstant hela vägen hem till Jönköping med, så vi höll väl mellan 70 å 90 hela vägen hem. Det enda roliga med det var att jag upptäckte att m3:an var rena sparbössan jämfört med E30:n. Gick på max 0.8l milen hem thumbs up

SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com
Citera
Arrowsmith
Småland
Här sen Feb 2004

Tack till Attitude för en trevlig dag på Gelleråsen!
Det blev många varv i sjuan och vi som åkte "öppet"
hade ju väldig tur med vädret som höll tätt trots utlovat regn. thumbs up
Allting fungerade kanonbra som vanligt i attitudes regi och allting
flöt på bra under dagen tycker jag.

Det som bitvis kändes lite väl "flytande" var min bakvagn,
som klargjorde att det var dax att lätta på lädret och införskaffa nya klistrigare däck till nästa träff.
Men jag höll mej på banan hela dagen iallafall trots att det gick något lite för brett ibland

Habo
Här sen Nov 2003

Riktigt trevlig dag, jag är helnöjd bra väder, mycket körning, trevligt folk och trevliga bilar mm.

bmw 318 is:en (vit e30) funkade väldigt bra för att varit avställd i 1,5 år och inga vidare grejer gjort med den förutom lättning, firestone fuel saver däcken var sådär. men framför allt bilen höll både upp, ner och körningen utan några som helst problem. Var inte riktig kompis med att köra bakhjulsdrift på bana igen men man kom underfund med det.

golf GTI 16v-87
austin mini 1275GT-74
mm
Citera
folkswagers
Stockholm
Här sen Jul 2006

När man var flaggvakt fick man en bra chans att höra/se bilarna på nära håll och några
bilar som jag reagerade speciellt på var..

Vita Saab:ens hysteriska Acc på rakan, karossen fladdrade till.. det kom en liten rökpuff å bilen va borta

Lilla Vargens "harmoniska" framfart (bortsett från gräsklippningen ) med lilla röda Lupo'n.
Varken bil eller chaufför krängde runt som undertecknad. Liten och rapp helt enkelt!

En Mörkgrön BMW 3xx, snyggt sänkt, snygg körning, en snygg helhet liksom

Bronsfärgade korven... Mäktigt ljud på rakan och imponerande väghållning!!

Timpas Golf.. Fattar inte hur den gick att köra (däck+skärm var ju ihoplimmade ) men FAN va den gick och vilket grymt ljud!!
Citera
axe
Nyköping
Här sen Dec 2004

Är det någon som lyckats få med min vita 99a på bild?

Vore jättekul att ha nån "actionbild" från framfarten på banan

Mvh Björn.

Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport
BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002

Några till...

Här sen Apr 2004

Niklas, riktigt gryma bilder de där! thumbs up

Magnus Lohm
Motala
Här sen Jan 2003

Vill oxå säga tack till Attitude som lät oss från Rejsa vara med, det var riktigt kul.
Både Petter och jag upplevde dock till en början att banan verkade hal trots att det var torrt. Men man kanske inte ska jämföra med förra gången, då var det 30+ i skuggan.

Jag åkte in till Karlskoga för att tanka vid 14-tiden och där regnade det ordentligt, jag var helt säker på att det skulle komma även till Gelleråsen därför styrde jag kosan hemmåt.

På återseende.
/Magnus
Citera
folkswagers
Stockholm
Här sen Jul 2006

Niklas... Du och kameran skapar Konst!

Du får t.o.m. Fiestan att se rejsig ut i kurvan :-D
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Vems är denna: https://rejsa.nu/im/_bantraffar/38-new_2006-08-15-21.jpg

Grymt snygg!!!

Vad kör han med för chassi?

dieseldoris
Eskilstuna
Här sen Aug 2006

Jani Hast skrev:

Det gick kanon thumbs up Nu med ny kopplingsvajer med pedalhållare i mettall! Tyckte jag fick upp farten rätt bra efter ett tag. grymt fäste i nya däcken, var första träffen med dom. kumho ecsta v70A, hårdaste gummiblandningen.

Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Leona skrev:

Tack själv och framföra allt för dom sista varven på banan! Det var riktigt kul

Ja du jagade på mig bra där... Det behövdes verkligen vill jag säga... jag tror fegisen i mig (efter en krash sent förra hösten) försvann tillslut...

Hem fick man ju ta det lite lungt, men mina slitna r-däck gick faktiskt riktigt bra i regnet...

Magnus Lohm skrev:

Jag åkte in till Karlskoga för att tanka vid 14-tiden och där regnade det ordentligt, jag var helt säker på att det skulle komma även till Gelleråsen därför styrde jag kosan hemmåt.

Jag undrade lite varför du försvann så tidigt...

Trollhättan
Här sen Feb 2003

dieseldoris skrev:
Jani Hast skrev:

Det gick kanon thumbs up Nu med ny kopplingsvajer med pedalhållare i mettall! Tyckte jag fick upp farten rätt bra efter ett tag. grymt fäste i nya däcken, var första träffen med dom. kumho ecsta v70A, hårdaste gummiblandningen.

Låter bra att du använder den lilla saken.
Det var de jag ville att någon som ska använda bilen köper den och det verkar ju som du var rätt person.

Tumba(stockholm)
Här sen Mar 2005

Jag var ju där också och fotade. Här kommer mina alster.

Alla bilder bör ses i större upplösning som finns på sidan där även fler bilder finns!
http://gallery.voodoo-people.com/album815

Är ni intresserade av att köpa någon bild så kontakta mig via pm eller maila mig på Dempan_88@hotmail.com

Mvh Dennis

www.stertman.com
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004

Dennis Rudolfsson skrev:
Jag var ju där också och fotade. Här kommer mina alster.

Inser du vilken fotograf du är?! Detta är som att fånga den Rödbröstade Tofsvipsfinken precis i äggläggning!

Du lyckades fånga mig på de 50 sek jag befann mig på banan. I år! Tack!

Huddinge
Här sen Nov 2002

Niklas_Falk skrev:
Några till...

Tack Niklas, precis som jag ville ha bilden.

PS. man kan nästan se skräcken i Rudolfs ögon

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Eftersnack
2006-08-13 Attitudemotorclub på Gelleråsen
<<   1, 2, 3   >>
24 besök senaste veckan (11767 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande