Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Racetech Beräkningar, insug och avgas hur gör man?! | << 1, 2 6 besök senaste veckan (11421 totalt) |
Jag vet inte om du eller jag har fått det om bakfoten. men jag skulle kunna svära på att det är undertrycket bakom avgaspulsen man vill åt.. (liknelse med baksug bakom en lastbil). Den pulsen du pratar om är totalt minimal i ett avgasrör och till ingen nytta. Man utnyttjar alltså den kinetiska energin i ljudet efter förbränningen. I insuget är det dock pulsen av ventilen man vill åt. Mvh _________________ Patrick Wetterskog |
||||||
Jag vet inte om du eller jag har fått det om bakfoten.
men jag skulle kunna svära på att det är undertrycket bakom avgaspulsen man vill åt.. (liknelse med baksug bakom en lastbil). Den pulsen du pratar om är totalt minimal i ett avgasrör och till ingen nytta. Man utnyttjar alltså den kinetiska energin i ljudet efter förbränningen. I insuget är det dock pulsen av ventilen man vill åt. Mvh[/quote] Nope!! Returpulsen ger undertryck _________________ joel lillie |
||||||
Racetech Beräkningar, insug och avgas hur gör man?! | << 1, 2 6 besök senaste veckan (11421 totalt) |