Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 318is 1990 BMW CUP "SÅLD" | << 1, 2, 3 12796 besök totalt |
Undvik posten, jag skickade en dr schrickkam mkt välpackad , när köparen öppnade paketet
var den av på mitten! Hur gör dom?? och 37 veckor har nog gått nu..... Trevlig bil förresten!! _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||
Jag skulle sända en 240 växellåda från en E30, från Göteborg till Ulricehamn.
Packade lådan mycket väl med skydd överallt. Beslöt mig för att nyttja bussgods. Detta var vintern 2004. När det gått några dagar ringer killen i Ulricehamn mig och berättar att lådan är fullständigt sönderslagen. Tjocka aluminiumbitar var urslagna ur lådan och elkablar var avklippta, rena kaoset. Allt anmäls enligt konstens alla regler till deras kontor och sedan vidare till deras försäkringsbolag. Det tog så fruktansvärt lång tid att reda ut alla begrepp och turerna var så många med försäkringsbolaget att det hela sedan rann ut i sanden för varken jag eller killen i Ulricehamn orkade med att tjafsa med dom. Det enda vi ville var att han skulle få ersättning så att han kunde köpa en annan motsvarande låda. Så funkar systemet. Man blir så arg och besviken, Sorry för trådstölden... _________________ Anders Franzén 320i Touring -89 Lachssilber 320i Coupé -80 Hennarot |
||
verkar som att du haft lite oflyt med bussgods då tyvärr jag har inte skickat så jättemycket grejor med dom men har fått desto mer...en 240 låda faktiskt! kardan,lmm,kopplingscylindrar, framskärmar är väl det jag kommer på...
har aldrig varit något problem, framskärmen skickade säljaren helt utan emballage, satte bara adresslappen rakt på...stod feta varningsskyltar på den att inga försäkringar gällde iochmed bristfällig emballering, vilket är helt ok! alla andra grejor har klarat sig mycket bra, förpackningarna har alltid varit hela, kanske ngn lokal förmåga på ditt bussgodsombud ? _________________ Johan Kampf ----------- BMW 2000 Touring -72 Banbil UPPEHÅLL BMW 320i Sedan -84 Vinter och bruksbil |
||
[
Nu är det bara att välja vart jag vill ha mitt excentriska hål för mer camber [/quote]en fråga bara ....hur kan det bli mer camber med att använda excentrisk bussning på diffen ? _________________ Pierre Rosenholtz bmw 530D Touring -10 |
||
Hej Hartge,
om du flyttar ner diffklumpen genom att borra hålet i överkant + att du lägger brickor mellan bakvagnsbussningarna + sänka bilen så blir camber bak ca 3-3,5 grader vilket verkar optimalt. _________________ Patrik Skoog |
||
Hade planer på att åka ner till gälleråsen den här helgen för att titta lite närmare på din och Kent's bil men vädret samt att jag inte fick någon med mig gjorde att jag hoppade.
Racerapport från helgen? Gick bilen som den skulle? _________________ Niclas Stolt Banbil: BMW 318IS -90 *såld* |
||
Fiffigt! Tänkte också "hur tusan ska det gå till" .. Men det är ju klart det går! |
||
Hej Niclas,
Du är alltid välkommen till Skåne Bilen gick som ett spjut efter mappningen av TS motor (+9hk), den nya kopplingen & diffen gjorde sitt och de förhållandevis mjuka fjädrarna som man får säga att H&R sänk fjädrar är var helt kanon på vått. I deltävling 1 kom jag in som 5:a med häng på 4:an (Siggesson Z3) utan att komma om. I deltävling 2 lyckades jag bromsa mig förbi Jeff Steinmetz när det var 4 varv kvar och hålla den positionen (4:a). Det kostade en sprucken MIM fälg, men va fan! Brossan (#19) lyckades hålla Jeff på behörigt avstånd i båda racen trots pyspunka och avåkning vilket gjorde att han slutade som total 2:a i Standard klassen, bra jobbat! _________________ Patrik Skoog |
||
Jo det är just så som du säger. Det är lokala förmågor som inte klarar av att hantera godset på rätt sätt. om man går in på terminalen så ser man direkt hur det ser ut i huvet på killarna som jobbar där. Det är sån kakafonisk oreda så man blir mörkrädd. Det är synd för det är en ganska stor knutpunkt för bussgods. Dessutom är det en bra lösning. När jag bodde i Borås kom det en del grejor till mig via bussgods och det funkade skitbra. Skickade dock aldrig med dom därifrån. _________________ Anders Franzén 320i Touring -89 Lachssilber 320i Coupé -80 Hennarot |
||
Ja, brickorna ska vara ovanför silentblocken.
Tjockleken beror på hur mkt camber du vill ha, testa 8-10 mm. För att jag själv skulle förstå så hissade jag upp bilen på liften och lossade övre infästningen till diffen varpå jag rörde diffen upp & ner. Då ser du ganska enkelt vad som händer med cambern bak. Vad jag kan förstå så påverkas inte toe nämnvärt. _________________ Patrik Skoog |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW 318is 1990 BMW CUP "SÅLD" | << 1, 2, 3 12796 besök totalt |