Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 325im M50 TURBO -88 | << 1, 2, 3, 4 7 besök senaste veckan (16930 totalt) |
om du menar o-ringat block så är de tex ett 1mm brett och 1mm djupt spår man fräser ovanpå blocket runt cylindrarna. Sen pressar man i en pianotråd i spåret som ligger mot emalgeringen på topp-packningen Pyramidringning blir som en liten hylla på cylinderloppskanten om du förstår vad ja menar =).. lite luddig förklaring Pyramidringarna använder man om man vill upp på extrema laddtryck. Och dom sitter i motorn hela tiden om de va de du menade? Mvh Emil _________________ Emil Grevesmühl |
||||||||
|
||||||||
Jag ska också ha pyramidringar (skärkantsringar) i min motor! Såna körde ju BMW med i sina m10 turbomotorer i början av 80-talet med så mkt som 5.5bars laddtryck. Så det ska väl funka fint till mitt tänkta ladd som kommer vara strax under hälften utav det dom körde på!
_________________ Martin Söderlind |
||||||||
Japp de är helt otroligt va man kan ladda, men de gäller ju att ha en bra optimerad motor oxå, inte bara att tro att man kan ladda 3 bar för att man har pyramidringar, men Ärtan är ju kung på att mappa så de är inga problem :woot: Men jag ska försöka ladda 2.5 bar i bänken iallafall Hur mycket ska du ladda? Antar att du ska låta Ärtan mappa oxå. Btw så diggar ja din bil. Helt överjäkligt fint bygge du har gjort. Mvh Emil _________________ Emil Grevesmühl |
||||||||
oj va länge sen ja uppdaterade de här,
Men de har hänt grejer iallafall, köpte en fräsch 325im -88 utan motor o låda, passar mig perfekt . Så började ja skruva över bakvagnen som suttit på m3 e30, sitter powerflexnussningar i hela bakvagnen. Fram så ska ja fräsa till en adapter för o få på m3 naven. Så har inte kunnat montera 5 bult fram. Bilen blev otroligt låg med gula Koni dämparna och Apex fjädrarna . Cambern ser ut så här //-o-\\. Åker eventuellt ner inatt o skruvar ur inredning om ja orkar. Ja ska montera e46 instrumentpanel och flocka den, men första måste den modifieras. Söker sponsor för ett par stolar Vill ha 2 svarta Cobra Suzuka stolar Nog om karossen. Bäckis börjar montera ihop blocket på måndag. De som är gjort med motorn hittils: Block: Borrat till 84.51. Stressborrat. Linehonat. Pyramidringat. Plandeckat. Toppen: Portad av Bäckis. Planad. Bytt styrningar till 1mm större. Fräst ventilsätena till 1mm större. Mirafräst. 1mm oversize rostfria raceventiler. Här är resultatet som ja är grymt nöjd med :shock: _________________ Emil Grevesmühl |
||||||||
Hehe tack så mycke . Blir grymt när ja får på fälgarna fram oxå, o satt på koni dämparna o fjädrarna fram. Ser ut som bilen står i uppförsbacke nu _________________ Emil Grevesmühl |
||||||||
Dom är plana nåra millimerter, de fungerar som distans eftersom topppackningen ska imellan oxå, ovanpå de plana är de en vass kant som skär in i toppen, svårt o se på bilden. Glömde ta med digitalkameran så de fick bli en bild med mobilen. _________________ Emil Grevesmühl |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 325im M50 TURBO -88 | << 1, 2, 3, 4 7 besök senaste veckan (16930 totalt) |