Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Bankörning på Anderstorp Lördag 28/6 9.00-17.00
4292 besök totalt
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587


Trådstartare
Bankörning på Anderstorp Lördag 28/6 9.00-17.00
ca. 300-350:-

ring Johan för allt info på 073-8138873


EDIT: (av Magnus)
email går osså bra: johan.larsson@ambjornsonsbil.se

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1497

Namndispens
Namndispens

Då får vi hoppas på bra väder, lagom med bilar och hela banan.

Johan

_________________
Johan B
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587


Trådstartare
precis..hela banan hoppas jag verkligen på..

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
johan larsson

Här sen Jun 2003
Inlägg: 4



Hej banåkarvänner! Självklart kör vi helbana om eet finns intresse för det och blir mycket bilar. Det är ju alltid det ekonomiska det hänger på..som många vet så är det nästa dubbelt så dyrt att hyra hela banan då vi sagt en avgift på 400:- resp. 300:- om det körs på lilla slingan! vi hoppas alla har överseende med detta och att det faktiskt är ett kanonpris trots allt!
vi siktar på helbana för det är ju det de flesta vill ha! thumbs up
Vi hoppas på kanonväder som det ser ut kan det även bli det!
ring om det är något ni undrar över! 0705550580
Johan larsson
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587


Trådstartare
dom jag vet ska dit e med på helbana..e 100% roligare

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454



Betala 300 spänn för att åka halvbana är inte intressant. 500 spänn för helbana är mycket intressant och likaså 300 spänn för helbana 12-17.
Ser fram emot att få köra Anderstorp!

_________________
/Klas Pihl
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Någon koll på vad det kommer för bilar?

Jag kan dessvärre inte köra denna gången, men eftersom det inte är så fruktansvärt långt kanske man kan kika förbi i alla fall och ta några schyssta shots så man förevigar det hela.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587


Trådstartare
3 st. M3 E30 iallafall

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
johan larsson

Här sen Jun 2003
Inlägg: 4



det blir en rolig blandning, ex. Audi s2, fiat uno turbo, en mängd BMW m3, 325 m. volvomotor, 750, volvo 850, v70 m.m. i turbo utförande, audi rs4, nsx, ev. ferrari x 2, s4, sierra cosworth m.m. En ganska så komplett rolig blanding! Vi har ett helt underbart väder idag med skön värme och det ska hålla i sig i morgon med så det kommer med all säkerhet bli en rolig dag! hoppas på mycket bilar. Syns imorgon för Er som ska dit!
ring om det är något ni undrar över: 070-555 05 80
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1043



För min del sket det sig med Anderstorp. En urethanbussning till främre bärarmen sprack på mantorp idag, den på passagerarsidan. Dom kanske inte tål värmen från grenröret.

_________________
bmw bmwsson
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1497

Namndispens
Namndispens

Jaha, då vaknar man och regnet öser ner och det skall tydligen bli regn även i anderstorp, det är då förbannat.

Johan

_________________
Johan B
Citera
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454



En mycket härlig dag i Anderstorp. Introducerade mig själv genom att snurra i Depåkurvan under andra (2:a!!!) varvet :) Efter lite fipplande med däcktryck fick jag lite bättre grepp och hann med 51 varv i farten, skoj, skoj.
Anderstorps doserade kurvor är bisarrt roliga med Karusellen på topp. En av de få kurvor där jag kunde köra på rätt växel genom hela kurvan.
Som alltid kul att träffa folk från rejsa, fighten/samkörningen med Blixten var ren glädje.

_________________
/Klas Pihl
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1497

Namndispens
Namndispens

Det var tur att jag ringde till shell i gislaved och frågade hur vädret var, väderprogonosen var ju helt fel. Kanonväder nästan hela dagen och hur mycket köra som helst och trevligt "rejsa nu folk" möter man snart sagt på varje banträff, kul. thumbs up thumbs up thumbs up
Men vänstersidans däck fick sig en rejäl omgång...

/Johan

_________________
Johan B
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Ja det var kul att titta på er när ni körde. Hade varit roligare att köra själv, men ett hjullager i höger bak gjorde att jag inte vågade köra.
Var nere med en gulgrön Alfa 147:a om ni såg den på parkeringen.

Mr Thomé: Intressant spårval in i kurvan efter depårakan. Fick för mig att det var förbannat effektivt efter lite diskuterande. thumbs up

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Whitewheels
Långviken - Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 156



johan larsson skrev:
Hej banåkarvänner! Självklart kör vi helbana om eet finns intresse för det och blir mycket bilar. Det är ju alltid det ekonomiska det hänger på..som många vet så är det nästa dubbelt så dyrt att hyra hela banan då vi sagt en avgift på 400:- resp. 300:- om det körs på lilla slingan! vi hoppas alla har överseende med detta och att det faktiskt är ett kanonpris trots allt!
vi siktar på helbana för det är ju det de flesta vill ha! thumbs up
Vi hoppas på kanonväder som det ser ut kan det även bli det!
ring om det är något ni undrar över! 0705550580
Johan larsson


Var nere i Anderstorp med omnejd o hälsade på släktingar så man var ju dit för att kolla(körde semesterbil,Opel 1,6,Subban stod hemma o "vilade"). Det vred till så det nästan gjorde ont när det var hel-bana o så fint väder(fick reda på bankörningen av kusinen på tisdagen o då var man redan lååångt hemifrån)......men men, nästa år!!! thumbs up
Däremot tycker jag det var extremt DÅLIG still att ta betalt för oss som bara var där o tittade!!!!!!!!! Så gör man inte.....o 100 spänn dessutom > Visst är det dyrt att hyra bana men mjölka intresserade beskådare på 100/per skalle.......då är man helt ute o cyklar thumbs down ......tycker jag

_________________
Glenn Levisson - Långviken
Nissan Skyline GT-R
Citera
johan larsson

Här sen Jun 2003
Inlägg: 4



tjena. Vi förstår att visa blir tjuriga av att betalla en dryg timmes lön för att kolla på rejs i 8 timmar. med mycket mer förbokade som det var så hade vi långt ifrån ändå gått ihop! 40 000 riksdaler kostar det att hyra banan dessa otroligt roliga timmar. ta man fram matteräknare betyder det att ska man ta 400 kr för att kör per skalle så blir ekvationen för att brake even ska uppnå 100 körande bilar vilket det inte var varför vi gjorde på detta viset denna gång var att vi hade många vi frågat intresse för som enbart säger att de skulle komma och titta vilket vi tycker är tråkigt när någon tar tag i och anordnar privata tillställningar och de har potenta bilar som fungerar, kan hålla med om att det kan vara lite fräckt men många av de som bara ville kolla körde istället vilket var lite av vår baktanke. vi har kört en del kvällskörning då det varit runt 10 bilar som kört då det inte heller kan gå ihop sig! sen står 30 bilar utan att köra. givetvis upp till alla om de vill eller inte vill men så många att titta i gämförelse till att köra är otroligt tråkigt. vi testar oss fram detta år för att kunna glädja oss åt att folk har kul trots att vi i dagsläget ligger back ett antal 10 000 pengar. vi kommer ta en heldag i slutet av augusti/början av september då vi kommer ta bort denna avgift för att titta men höja köravgiften till 500-600 kronor så att folk ska få kolla utan att det svider sönder deras plånböcker. så nästa gång lovar jag att du slipper den avgiften om du inte vill köra. annars så se det som en liten avgift om du hade kört som du sluppit betalla. 400 istället för kanske 600.
Ledsen om du kände det som en jobbig utgift. återkommer med nytt datum för körning snarast möjligt! maila gärna intresse för nästa omgång då jag kan maila ut datum och tid m.m. tack/johan
johan.larsson@ambjornsonsbil.se
Citera
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454



Personligen kan jag vara utan publik, de tillför inget annat än hets och problem om en olycka skulle hända. Antalet åskådare vid bankörning och är kritiskt och om de betalar så blir det nog svårt att övertyga försäkringsbolaget att körningen var utan tävlingsmoment.
Förskottsbetalning kan ju vara ett sätt för att garantera att det går ihop men då mister man kanske flexibiliteten att välja kort/lång bana beroende på hur många som kommer.
Lösning kanske är att hyra halvdag, på 4 h hinner varje bil med massa körpass.

Tack för förra evenemanget.

_________________
/Klas Pihl
Citera
Whitewheels
Långviken - Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 156



Klas NSX skrev:
Personligen kan jag vara utan publik, de tillför inget annat än hets och problem om en olycka skulle hända. Antalet åskådare vid bankörning och är kritiskt och om de betalar så blir det nog svårt att övertyga försäkringsbolaget att körningen var utan tävlingsmoment.
Förskottsbetalning kan ju vara ett sätt för att garantera att det går ihop men då mister man kanske flexibiliteten att välja kort/lång bana beroende på hur många som kommer.
Lösning kanske är att hyra halvdag, på 4 h hinner varje bil med massa körpass.

Tack för förra evenemanget.


Halvdag är minst lika roligt både för arr o dom som kör(vet av erfarenhet). 600spänn, inga problem. Helt ärligt talat skulle jag betala lätt 800pix för en heldag på långa slingan(för den är ju LÅÅNG!) .
Jag förstår dock dej Johan, inge kul med bara massa folk som glor o inte vill/kan/vågar köra själva!

_________________
Glenn Levisson - Långviken
Nissan Skyline GT-R
Citera
johan larsson

Här sen Jun 2003
Inlägg: 4



vad vi har för tanke med heldag är att folk ska kunna åka från halva sverige utan att behöva känna att de måste vara där kl. 9 på morgonen utan för de som nöjer sig kanske kunna komma vid lunch och ändå känna att de har gott om tid att köra. kul att höra att folk kan tänka sig nån hundring mer än 400,- och givetvis ska folk få titta men det ska ändå kännas en säkerhet för körande samt att det inte blir folk i vägen för det vill ju ingen! som sagt var provar vi oss fram detta år. det har varit en del bankörning på anderstorp som jag varit ute och tittat på som är skrämande, förstår inte hur folk ställer upp och kör när det inte finns någon regel! det är superkul att få förslag och ideér från er alla för att alla skall trivas och ha kul på bästa, säkraste sätt!
tack!
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1497

Namndispens
Namndispens

om ni lät meddela i någorlunda tid, typ minst två veckor före, att det blir ett arrangemang skulle det säkert vara lättare att få dit tillräckligt med bilar för att det skall gå ihop. Som det var nu fick jag reda på det ryktesvägen ca 4 dgr i förväg och via mail en dag i förväg.

/Johan

_________________
Johan B
Citera
Inför träffar
Bankörning på Anderstorp Lördag 28/6 9.00-17.00
4292 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande