Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -84
<<   1, 2
7 besök senaste veckan (6960 totalt)
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Rylander skrev:
Superflexbussningarna är köpta av KG Trimning i Dalby (ligger utanför Lund), www.kgtrimning.com.


Lite skoj... Köpte nämligen just en uppsättning SF till framvagnen (Efter tips från ägaren av denna tråd thumbs up) i veckan. Jag är djupt imponerad. Beställde dem sent i tisdags kväll och avin från posten låg i hallen idag! Helt otroligt snabba! Nu återstår bara att se att det är rätt grejer sedan blir det .

M.v.h. Uffe

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Lite mek har det blivit i alla fall...eller snarare uppfräschning av nya fälgarna till r-däcken.

Först lite högklassig grundfärg



Å sen slutfinish a'la tidig 70-tals Ferrari



I övrigt har jag lyckats hitta ett nytt garage...5 minuters gångväg hemifrån!! Så om nån är intresserad av att ta över mitt nuvarande garage i Örby (Stockholm) så förmedlar jag gärna kontakt...inte optimalt för helrenoveringar men varmt, ljust och hyfsat rymligt...å inte minst billigt! Skicka ett PM i så fall...

_________________
/Patrik Rylander
Citera
Ulf Lögdberg
Linköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 279



Coolt färgval! thumbs up Kommer att bli stenhårt! Börjar försöka vänja mig vid tanken på att använda mina kakformar i sommar trots mina utspel om dess utseende. Börjar går rätt bra faktiskt...

En fråga dock: Ser jag fel eller har du samma bredd på alla fälgarna? På min 44:a sitter det smalare fram. Har funderat en del på det. Smalare hjul fram på en bil med nästan 50/50 borde inte bli helt optimalt. Fyra av den bredare varianten borde vara bättre?

M.v.h. Uffe

_________________
Ulf Lögdberg
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Ulf Lödgberg=en till frontmotorporschefan i trakterna kring Linköping/Norrköping?! Verkar drälla av dessa bilar i de trakterna. BTW har jag sett dig på 944sverige.com? Var kan man läsa mer om din 44:a?

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Pierre Broberg
Åtvidaberg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 87



Rylander skrev:

I övrigt har jag lyckats hitta ett nytt garage...5 minuters gångväg hemifrån!! Så om nån är intresserad av att ta över mitt nuvarande garage i Örby (Stockholm) så förmedlar jag gärna kontakt...inte optimalt för helrenoveringar men varmt, ljust och hyfsat rymligt...å inte minst billigt! Skicka ett PM i så fall...



Värsting fälgar! kommer bli läckert!


Synd att garaget var i sthlm. Är annars i bra behov av garage!

Ulf, du har inget tips att ge om något garage i Linköping??

_________________
//Pierre Broberg
Mercedes C180K
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Citat:
En fråga dock: Ser jag fel eller har du samma bredd på alla fälgarna? På min 44:a sitter det smalare fram. Har funderat en del på det. Smalare hjul fram på en bil med nästan 50/50 borde inte bli helt optimalt. Fyra av den bredare varianten borde vara bättre?


Stämmer bra det. Dom är 7x15 alla fyra och jag kommer att ha 225/50 runt om. Tror att 944:an har 7-tum runt om som standard (ev. 6-tum på tidiga) och om man sen hade Fuchs fälgar fick man 8-tum bak.

Tack för alla fälgkomplimanger för övrigt

_________________
/Patrik Rylander
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6877

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Kinky!

Garage... ska försöka bryta mitt kontrakt, så kan vi snacka.

_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Lite sistaminuten uppdatering inför säsongen... Kylarfläktens lager är hyfsat kasst så bilen har låtit som en tröska så fort fläkten gått igång. Nu sitter det istället en Spal fläkt på plats, lättare, effektivare och avsevärt mycket tystare

Gamla fläkten


Nya fläkten



Å imorgon åker dom här på fälgarna och bilen


Den som kan tala om vilken bil ratten hör till får gärna komma och hämta den

_________________
/Patrik Rylander
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Dags för en liten uppdatering här. R-däckena fick bekänna färg på Gotland Ring för ett par veckor sedan och det var nog det största lyftet hitintills, bara att slippa höra skriken från de plågade gatdäckena i varje kurva lyfte upplevelsen till nya höjder. Bilen gick som en klocka hela dagen och skulle efter en natts vila ta mig tillbaka till Stockholm, allt var frid och fröjd tills vi skulle på färjan..."klick"...dvs. stendött! Efter lite ofrivilig jogging och inhoppning (inte allt för smidigt med en riktig stol på plats) så gick det i alla fall att komma ombordat och väl framme i Nynäshamn så startade hon snällt och färden mot hemmet kunde fortsätta. MEN! Något var inte riktigt rätt, laddningsmätaren visade plötsligt 10 v...8 v...utanför skalan...mao. ingen laddning Halvvägs hem så var batteriet helt dött och tändning etc. slutade fungera vilket fick till följd att oförbränd soppa blåste ljuddämparna rejält rena Nytt batteri löste problemet temporärt och väl hemma i garaget kunde det konstateras att såväl generator som laddningsrelä lagt av. Bättre begagnad generator löste det problemet och nu laddas det som aldrig för! Som om detta inte räckte så har jag även varit tvungen att byta styrväxel eftersom lagringen i den gamla gett upp. Men nu är bilen i alla fall färdig och väntar på söndagens Knutstorpsbesök Fast det är ju inte utan att man undrar vad som ska ge upp här näst...

Lite nya leksaker som skall renoveras och monteras på sikt...bakre coil-overs från en Turbo Cup:


_________________
/Patrik Rylander
Citera
mbn
Malmö
Här sen Aug 2004
Inlägg: 304



Tjena

Verkar vara en trevlig kärra, man blir lite "viskar" sugen på 944. Jag kollade på en precis innan jag hittade min nuvarande Bertone och insåg vad hjärtat ville ha

Skall bli kul och träffas på söndag och se din bil och herr Svenssons M3.

_________________
Magnus Bengtsson
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Kan ju säga att efter Gotland ring var jag hyfsat sugen på att gå tillbaka till Alfa...ska bli riktigt kul att få se din Bertone live

_________________
/Patrik Rylander
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Dags för en uppdatering, känns som det var lääänge sen sist men hur som helst så har bilen och jag avverkat ett tusental mil i sommar, sex banmöten och några konbanor. På det hela har bilen funkat förträffligt Men självklart ska det fixas och uppdateras en del i vinter! Takluckan skall konverteras till manuell version, kylaren skall bytas och inte minst skall dessa monteras:



Sachs Turbo Cup/Grupp A coilovers, väldigt trevliga Sen ska Bilstein coiloversen renoveras och monteras bak och torsionsstavarna skall tas bort. Nya busningar blir det så klart också.

Den här bilden (tack Kraniel/Motorklubben) får sammanfatta säsongen



_________________
/Patrik Rylander
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3652



Rylander skrev:
Lite sistaminuten uppdatering inför säsongen... Kylarfläktens lager är hyfsat kasst så bilen har låtit som en tröska så fort fläkten gått igång. Nu sitter det istället en Spal fläkt på plats, lättare, effektivare och avsevärt mycket tystare



Den som kan tala om vilken bil ratten hör till får gärna komma och hämta den


VW Bubbla?

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Väldans länge sedan jag skrev något här och det beror väl mest på att bilen är väldigt långt från närmaste racerbana just nu. Efter idogt arbete med nya coilovers fram och nya dämpare med hjälpfjädrar bak så fick jag för mig att ta paus i chassimekandet och fixa till ett problem med ljusspaken...det skulle jag inte ha gjort Problemet var att efter att förra året ha plockat av samtliga spakar för att komma åt och byta glödlampor i instrumenteringen så lyckades jag montera tillbaka det fel så att helljuset inte gick att tända. Efter demontering och montering på till synnes rätt sätt så var det dags att testa, vrider om nyckeln, slår på ljuset och istället för ljus så blev det mörker...i alla fall mentalt mörker och mycket rök!. Kortslutning i ljuskontakten gjorde att hela kabelstocken tog fyr och coupen rökfylldes illa kvickt. Efter en snabb släcknings insats (utan att behöva ta till släckare) så kunde det konstateras att stora delar av huvudkabelstocken, diverse ljusreglage/spakar, tändningslås osv. brunnnit upp eller smält. Suck!!!!

Så nu ser det ut så här och eftersom garaget håller bakugnstemperatur så blir det inte mycket gjort i sommar ...planen är att få ihop bilen under hösten/vintern igen.



Eftersom det därmed saknas bil att leka med så har jag köpt en ny leksak så länge...allt ont har något gott med sig eller hur det nu heter Men mer om det i en annan tråd!

_________________
/Patrik Rylander
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 628


Trådstartare
Jaha så var den plötsligt såld Nye ägaren (PSvensson) hänger redan här med sin M3:a och planen är att han ska skruva ihop den och köra roadsport i någon form. Själv ska jag nog nöja mig med min Fiat ett tag...fast det är klart en 911:a eller Boxster eller Fiat Dino...ja ja, vi får väl se vad det blir framöver

_________________
/Patrik Rylander
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -84
<<   1, 2
7 besök senaste veckan (6960 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande