Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Utflyktstips lördagen den 9:e augusti
2052 besök totalt
Ola Leufvenmark
Lindholmen
Här sen Jan 2003
Inlägg: 160


Trådstartare
Jag vet att det är fel underlag men det kanske kan locka några "bensinskallar" ändå...

Nu på lördag den 9:e körs det rally i trakterna runt Strängnäs. Start och mål kommer att återfinnas vid Åkers Folkets Hus (Åkers Styckebruk) där ni kan köpa program. Första bil rullar av startrampen 11:01. Ta med er kaffetermos, macka och fällstol och knata ut i skogen så får ni se lite "trevligt" bilåka. Ni kommer dessutom att få er en riktigt fin dag i solen! När ni tröttnat på att tugga grus ligger Taxinge Slott i närheten och där finns det goda kakor att knapra i sig till nästa kopp kaffe.

Jag kommer att köra en silvrig Volvo 244 (en pigg 81:a) i klassen Volvo original Cup. Har inte fått hem vilket startnummer jag ska ha ännu, men regnumret är KNB 283 om ni vill säga hej.

Kommer att lägga ut ett referat på www.lazzat.nu efter att jag kört tävlingen och fått igång datorn i den nya lägenheten.

http://home.swipnet.se/sams/bil.htm (klicka på Rally)

ola Jidebom

_________________
Ola Leufvenmark
----------------
Renault Megane RS225 - 2008
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



JMT skrev:
Jag vet att det är fel underlag men det kanske kan locka några "bensinskallar" ändå...

Nu på lördag den 9:e körs det rally i trakterna runt Strängnäs. Start och mål kommer att återfinnas vid Åkers Folkets Hus (Åkers Styckebruk) där ni kan köpa program. Första bil rullar av startrampen 11:01. Ta med er kaffetermos, macka och fällstol och knata ut i skogen så får ni se lite "trevligt" bilåka. Ni kommer dessutom att få er en riktigt fin dag i solen! När ni tröttnat på att tugga grus ligger Taxinge Slott i närheten och där finns det goda kakor att knapra i sig till nästa kopp kaffe.

Jag kommer att köra en silvrig Volvo 244 (en pigg 81:a) i klassen Volvo original Cup. Har inte fått hem vilket startnummer jag ska ha ännu, men regnumret är KNB 283 om ni vill säga hej.

Kommer att lägga ut ett referat på www.lazzat.nu efter att jag kört tävlingen och fått igång datorn i den nya lägenheten.

http://home.swipnet.se/sams/bil.htm (klicka på Rally)

ola Jidebom


Rally är kul att titta på någon gång då och då thumbs up

Hemma hos oss gick det en tävling som hette Hurtigssvängen förr, men det är nog 15 år sen senast. Även vissa sträckor av South Swedish Rally gick i hemmaskogarna, kanske 10 år sen.

Glömmer aldrig en 240 som missade vägen och var ute på en åker och vände... drog med sig 50 meter taggtråd

_________________
Pär Hylander
Citera
Ola Leufvenmark
Lindholmen
Här sen Jan 2003
Inlägg: 160


Trådstartare
Jag kommer åka med startnummer 19!
/ola

_________________
Ola Leufvenmark
----------------
Renault Megane RS225 - 2008
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

JMT skrev:
Jag kommer åka med startnummer 19!
/ola


Foto på bilen?


_________________
Magnus Thomé
Citera
Ola Leufvenmark
Lindholmen
Här sen Jan 2003
Inlägg: 160


Trådstartare
Blev så jäkla i lördags så att inte var långt borta. Den mänskliga faktorn (vet inte vad jag annars ska skylla på) hade varit framme, vi hade inte vagnboken med oss! Det var bara att packa ihop och åka hem igen då den inte kunde hittas i tid. Och jag som var så laddad, ja, nu kommer ju vagnboken alltid att vara med!

Här kommer en bild i alla fall från en tidigare tävling då jag passade på att bekanta mig med några träd...


/ola

_________________
Ola Leufvenmark
----------------
Renault Megane RS225 - 2008
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



JMT skrev:
Jag vet att det är fel underlag men det kanske kan locka några "bensinskallar" ändå...


Rally är skitkul! (Tråkigt att ni missade boken) Så lägg gärna en post nästa gång det skall åkas ut och köras - jag kommer och tittar!

Mvh /Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Inför träffar
Utflyktstips lördagen den 9:e augusti
2052 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande